7 Ιουλίου 2014

Guardian: Η Ελλάδα ανακάμπτει με τη συνταγή «tzatziki-mousaka» των '50s

Guardian: Η Ελλάδα ανακάμπτει με τη συνταγή «tzatziki-mousaka» των '50s

 

Αφιέρωμα της βρετανικής εφημερίδας στη χρονιά-ρεκόρ για τον ελληνικο τουρισμό

«Μετά από έξι χρόνια ύφεσης η χτυπημένη από το υψηλό χρέος Ελλάδα επιστρέφει κάνοντας αυτό που έκανε καλά από τη δεκαετία του '50: να προσελκύει τουρίστες από μακριά και από πολλές περιοχές. Μόνο που αυτή τη φορά το κάνει με αριθμούς ρεκόρ».

Τη φράση αυτή χρησιμοποιεί η βρετανική εφημερίδα Guardian για να περιγράψει τη φετινή κατάσταση που επικρατεί στον χώρο του τουρισμού.

Η δημοσιογράφος που υπογράφει το άρθρο ξεκινά το κείμενό της περιγράφοντας το «συνηθισμένο καλοκαιρινό τελετουργικό της Ελλάδας» στην Πάρο: Σκάφη του μεγέθους οικοδομικών τετραγώνων κατέπλευσαν το ένα μετά το άλλο αποβιβάζοντας τουρίστες σε μια πλατεία γεμάτη από μικρά λευκά κτίρια.

Αφού υπενθυμίζει ότι μετά την «άγρια καταιγίδα» που επικράτησε ττα τελευταία χρόνια, μόνο ένας στους τέσσερις Έλληνες θα μπορέσει να πάει διακοπές φέτος, σημειώνει ότι σε μια χώρα που η οικονομία ξεκινά με τον τουρισμό - καθώς ένας στους πέντε εργαζόμενους εξαρτώνται από τον συγκεκριμένο τομέα - η άφιξη τουριστών έχει προσφέρει ανακούφιση.

«Παράλληλα έχει ενισχύσει την επίσημη αφήγηση, που συχνά δεν γίνεται αισθητή από τους πολίτες, ότι μετά την επίτευξη της πιο μεγάλης δημοσιονομικής προσαρμογής στην ιστορία, ο πιο αδύναμος κρίκος της ευρωζώνης επιτέλους "στρίβει τη γωνία"» προστίθεται στο άρθρο.

Μεγάλη κερδισμένη της αλλαγής σελίδας, κατά τον Guardian, είναι η Αθήνα, η οποία μετά τα επεισόδια του 2009 που προκάλεσαν εκατομμύρια ακυρώσεις, φέτος περιμένει να δει μια αύξηση της τάξης των 750.000 στον αριθμό των αφίξεων. Ήδη 1 εκατ. τουρίστες έχουν επιλέξει την ελληνική πρωτεύουσα «ξεχειλίζοντας τα αρχαιολογικά μνημεία και τα μικρά στενά της Πλάκας κάτω από την Ακρόπολη και γεμίζοντας τα μαγαζία που πουλάνε τα αναλώσιμα όλων των κλασσικών διακοπών στην Ελλάδα: σανδάλια, αγάλματα, T-shirt και τσάντες».

Οι παράγοντες του τουρισμού, όπως ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αττικής Αλέξανδρος Βασιλικός σημειώνουν, πάντως, ότι αν θέλουμε να έχουμε περισσότερα κέρδη από τον τουρισμό πρέπει να βελτιώσουμε το προϊόν μας, να επεκτείνουμε την τουριστική σεζόν και να μπούμε σε άλλες αγορές όπως ο πολιτιστικός και ο ιατρικός τουρισμός.
PROTO THEMA