31 Οκτωβρίου 2016

Πρώτη, αλλά με μικρότερη διαφορά, η Κλίντον

Σύμφωνα με δημοσκόπηση του CNN, η οποία απεικονίζει το μέσο όρο των αποτελεσμάτων των πρόσφατων παναμερικανικών δημοσκοπήσεων, η Κλίντον διατηρεί προβάδισμα 47% έναντι 42% του Ντόναλντ Τραμπ Ουάσινγκτον
Πρώτη, έστω και με μικρότερη διαφορά, έρχεται η Χίλαρι Κλίντον. Σύμφωνα με δημοσκόπηση του CNN, η οποία απεικονίζει το μέσο όρο των αποτελεσμάτων των πρόσφατων παναμερικανικών δημοσκοπήσεων, η Κλίντον διατηρεί προβάδισμα 47% έναντι 42% του Ντόναλντ Τραμπ. Άλλη δημοσκόπηση ωστόσο (ABC News/Washington Post) θέλει τους δύο υποψηφίους να απέχουν μόλις μία μονάδα, αν και 6 στους 10 ψηφοφόρους δεν φαίνονται να επηρεάζονται από τα «νέα emails» της Κλίντον που ερευνά το FBI.

Σύμφωνα με το CNN, η διαφορά των πέντε μονάδων είναι η ίδια με τα ποσοστά που είχαν οι δύο προεδρικοί υποψήφιοι το Σάββατο.

Ωστόσο, δημοσκόπηση (ABC News / Washington Post) που δημοσιοποιήθηκε την Κυριακή δείχνει ότι η Κλίντον έχει προβάδισμα με ποσοστό 46% έναντι ποσοστού 45% του Τραμπ. Σύμφωνα με τη δημοσκόπηση αυτή, αριθμός μεγαλύτερος από τους 6 στους 10 ψηφοφόρους, δηλώνουν ότι οι τελευταίες αποκαλύψεις γύρω από την υπόθεση διαχείρισης των ηλεκτρονικών μηνυμάτων από τη Χίλαρι Κλίντον δεν θα τους επηρεάσει στη διαμόρφωση της τελικής επιλογής τους για τις εκλογές της 8ης Νοεμβρίου.

Από την άλλη μεριά, 3 στους 10 ψηφοφόρους δήλωσαν ότι τους επηρεάζει αρνητικά αναφορικά όσον αφορά την εκλογική υποστήριξή τους στην υποψήφια των Δημοκρατικών.

Σε κάθε περίπτωση, οι απόψεις των πολιτικών αναλυτών συγκλίνουν ότι το τελικό αποτέλεσμα θα κριθεί από τις εξελίξεις που θα δρομολογηθούν κατά την εβδομάδα στις λεγόμενες πολιτείες-κλειδιά, όπως η Βόρεια Καρολίνα και η Φλόριντα.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Μητσοτάκης: Εκλογές, η μόνη λύση για τη χώρα

Αθήνα
Η μόνη λύση για να γλιτώσει η χώρα από την πολιτική παρακμή είναι οι εκλογές, ανέφερε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης μετά τη συνάντησή του με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Προκόπη Παυλόπουλο.
Newsroom ΔΟΛ

Μοροπούλου: Ζωντανός ο Τάφος του Ιησού



Παγκόσμιο ενδιαφέρον προκαλεί η είδηση ότι επιστήμονες άνοιξαν μετά από αιώνες για πρώτη φορά τον Πανάγιο Τάφο. Και ιδιαίτερη συγκίνηση το γεγονός ότι τη μαρμάρινη πλάκα που σκέπαζε τον τάφο του Ιησού στον Ναό της Αναστάσεως στην Ιερουσαλήμ μετακίνησαν οι Έλληνες αναστηλωτές και συντηρητές του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που έχουν αναλάβει την αναστήλωση και αποκατάσταση του Ιερού Κουβουκλίου του Παναγίου Τάφου.
«Το έργο βρίσκεται στην καρδιά της εξέλιξής του, στην πιο κρίσιμη φάση του. Η εμπειρία είναι συγκλονιστική» δηλώνει η καθηγήτρια του ΕΜΠ Αντωνία Μοροπούλου, επικεφαλής της διεπιστημονικής ομάδας του ΕΜΠ.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία του ΑΠΕ-ΜΠΕ με την κ. Μοροπούλου στην Ιερουσαλήμ όπου βρίσκεται, καθώς οι εργασίες στον Πανάγιο Τάφο συνεχίζονται, η ίδια αφηγείται:
«Στις 26/10 μετακυλήσαμε την πλάκα του Παναγίου Τάφου δεδομένου ότι ολοκληρώναμε τη φάση των ενεμάτων κι έπρεπε να προστατεύσουμε τον Ιερό Βράχο.
Κάτω από την μαρμάρινη πλάκα του κάλφα Κομνηνού του φημισμένου αρχιτέκτονα που είχε κάνει την αποκατάσταση του τάφου το 1810 (μετά την πυρκαγιά του 1808) βρήκαμε μια πλάκα μάλλον σταυροφοριακή -αυτό τεκμαίρεται από τον χαρακτηριστικό σταυρό των Σταυροφοριών που φέρει επάνω της.
Και από κάτω βρήκαμε την κοίτη του βράχου που θεωρείται ότι τοποθετήθηκε το σώμα του Ιησού. Διανοίξαμε ένα παράθυρο ώστε να είναι πάντα ορατός στον επισκέπτη ο ιερός βράχος. Τώρα περνάμε στην τελική ευθεία του έργου που είναι να επανασυνδέσουμε τα μαρμάρινα και λίθινα φατνώματα τα οποία είχαμε απομακρύνει έτσι ώστε να αποκατασταθεί στέρεα το Ιερό Κουβούκλιο, με τρόπο που θα διασφαλίζει την ακεραιότητα του μνημείου και τη βιωσιμότητα της λύσης που δίνουμε.
Δεδομένου ότι η αιτία της παραμόρφωσης του Κουβουκλίου παραμένει: δεν είναι πλέον τα όμβρια ύδατα που επί χρόνια έπεφταν από τον τρούλο του Ναού της Αναστάσεως -σήμερα ο τρούλος έχει κλείσει- αλλά τα νερά που ανεβαίνουν από τα υπόγεια, από ένα συγκρότημα που συνδέει όλο τον ναό με υπόγεια κανάλια, ανασκαφές και πρέπει να γίνει επέμβαση στο άμεσο μέλλον» δηλώνει.

Με βαθιά συγκίνηση μάς μεταφέρει στιγμές της μοναδικής κι ανεπανάληπτης εμπειρίας που βιώνει η ελληνική ομάδα: «Βιώνουμε μοναδική εμπειρία φέροντας ταυτόχρονα μεγάλο βάρος ευθύνης. Δίπλα στον Πανάγιο Τάφο, στο πλαίσιο του έργου, έχει στηθεί ένα διεπιστημονικό εργαστήριο. Επιθυμούμε η τεκμηρίωση που θα ανακοινώσουμε να γίνει κτήμα όλου του κόσμου. Αυτό που μας συγκλονίζει όλους είναι ότι ο Τάφος του Ιησού είναι ένας τάφος ζωντανός. Εκπέμπει το μήνυμα της Ανάστασης και της ελπίδας κι είναι εκείνο που μας επηρέασε και μπορέσαμε να δουλέψουμε» λέει.

Οι εργασίες της διεπιστημονικής ομάδας για την αναστήλωση του Ιερού Κουβουκλίου στον Πανάγιο Τάφο ξεκίνησαν τον Ιούνιο του 2016 μετά από πρόταση του Πατριάρχη Ιεροσολύμων Θεόφιλου προς το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο και αφού εξασφαλίστηκε η συμφωνία και των άλλων δύο θρησκευτικών κοινοτήτων που χειρίζονται τον Πανάγιο Τάφο, του Τάγματος των Φραγκισκανών και του Πατριαρχείου των Αρμενίων στα Ιεροσόλυμα.

Στη διεπιστημονική ομάδα του ΕΜΠ, με επικεφαλής την Αντωνία Μοροπούλου, καθηγήτρια της Σχολής Χημικών συμμετέχουν οι καθηγητές Αρχιτεκτονικής Μανόλης Κορρές, Αγρονόμων και Τοπογράφων Μηχανικών Ανδρέας Γεωργόπουλος και ο καθηγητής της Σχολής Πολιτικών Μηχανικών Κωνσταντίνος Σπυράκος.

Η ομάδα είχε παρουσιάσει τη μελέτη της τον Ιανουάριο 2016 στην Ιερουσαλήμ ενώπιον του πρωθυπουργού, τον Φεβρουάριο ενώπιον των ηγετών των τριών θρησκευτικών κοινοτήτων που έχουν την ευθύνη του Παναγίου Τάφου και τον Μάρτιο ενώπιον του κοινού στην Αθήνα. Οι εργασίες της αποκατάστασης θα ολοκληρωθούν τον Μάρτιο του 2017.
Bookmark and Share

Ο Πούτιν στέλνει και τρία πανίσχυρα ρωσικά υποβρύχια στην ανατολική Μεσόγειο

Εκτός από τα ρωσικά πολεμικά πλοία επιφανείας που πλέουν προς την ανατολική Μεσόγειο για να φτάσουν στις ακτές της Συρίας, με ναυαρχίδα το αεροπλανοφόρο «Ναύαρχος Κουζνέτσοφ», η βρετανική EXPRESS μεταδίδει ότι η Ρωσία στέλνει και τρία πανίσχυρα υποβρύχιά της στην περιοχή, ικανά να πλήξουν και χερσαίους στόχους με πυραύλους.
Σύμφωνα με πηγές της EXPRESS, τα δύο ρωσικά υποβρύχια είναι κλάσης Akula, τα οποία έγιναν «διάσημα» από την ταινία «Το Κυνήγι του Κόκκινου Οκτώβρη» με πρωταγωνιστή τον Σον Κόνερι.
Τα πυρηνικά υποβρύχια Akula θεωρούνται τα μεγαλύτερα στον κόσμο, με μήκος 172 μ., δηλαδή όσο ενάμιση ποδοσφαιρικό γήπεδο και ύψος όσο ένα ενιάροφο κτίριο.
Οι τόσο εντυπωσιακές διαστάσεις των υποβρυχίων αυτής της κλάσης προέκυψαν λόγω της ανάγκης να τοποθετηθούν σ’ αυτά βαλλιστικοί πύραυλοι ασυνήθιστου μεγέθους, τους οποίους δεν μπορούσαν να δεχτούν τα κοινά υποβρύχια. Σήμερα έχουν απομείνει στον ρωσικό στόλο τρία Akula, από τα έξι που είχαν ναυπηγηθεί.

akula1Ένα ρωσικό υποβρύχιο κλάσης Akula. Νομίζουμε ότι μπορείτε να πάρετε μια ιδέα από τη φωτογραφία του μεγέθους του. Το τρίτο ρωσικό υποβρύχιο είναι κλάσης Kilo. Τα υποβρύχια αυτής της κλάσης θεωρούνται από τα πιο αθόρυβα ντιζελοηλεκτρικά στον κόσμο, και ονομάστηκαν «μαύρες τρύπες» για την ικανότητά τους να «εξαφανίζονται» από τα σόναρ.

Σύμφωνα με τη βρετανική EXPRESS τα υποβρύχια εντοπίστηκαν από βρετανικά και άλλα ΝΑΤΟϊκά σκάφη, πράγμα που σημαίνει ότι ήθελαν να εντοπιστούν, πριν καταδυθούν σε μεγάλα βάθη.

http://www.tribune.gr/world/news/article/296233/

Οι Αλβανοί έτοιμοι να γκρεμίσουν 19 σπίτια Ελλήνων ομογενών στη Χειμάρρα – Αντιδρά το ΥΠ.ΕΞ.

ην άμεση ακύρωση της κατεδάφισης σπιτιών που ανήκουν σεΈλληνες ομογενείς στη Χειμάρρα και τη διενέργεια ουσιαστικών διαβουλεύσεων με τους ιδιοκτήτες για τα σχέδια ανάπλασης της πόλης, ζητά το υπουργείο Εξωτερικών από τις αλβανικές αρχές, εκφράζοντας ιδιαίτερη ανησυχία για τα ειδοποιητήρια που έλαβαν 19 οικογένειες που ανήκουν στην Ελληνική Εθνική Μειονότητα, με τα οποία τους δίνεται προθεσμία 5 ημερών για την εκκένωση των οικιών τους που προορίζονται προς κατεδάφιση για την υλοποίηση σχεδίου ανάπτυξης του κέντρου της Χειμάρρας.
«Η προστασία των περιουσιακών δικαιωμάτων και δη των μειονοτικών δικαιωμάτων», όπως υπογραμμίζει σχετική ανακοίνωση, «αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα των 5 προϋποθέσεων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση για την έναρξη ενταξιακών διαπραγματεύσεων της Αλβανίας με την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ως εκ τούτου, εφόσον η Αλβανία ειλικρινά επιθυμεί να ενταχθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα πρέπει να αποδείξει στην πράξη ότι λειτουργεί ως κράτος Δικαίου προστατεύοντας από αυθαιρεσίες και παρανομίες τα δικαιώματα όλων των κατοίκων της ανεξαρτήτως εθνικής καταγωγής και προελεύσεως».
Το υπουργείο Εξωτερικών χαρακτηρίζει ως «απαράδεκτο το γεγονός ότι ο δήμαρχος, Γιώργος Γκόρος, εκτελώντας μια κυβερνητική πολιτική, έβαλε την υπογραφή του σε ειδοποιητήρια για κατεδαφίσεις, τα οποία μάλιστα επιδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους την ημέρα της Εθνικής Επετείου» και επισημαίνει ότι «η πρεσβεία της Ελλάδας στην Αλβανία παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση, παραμένει πάντοτε στο πλευρό των Ομογενών μας, και έχει ενημερώσει για το θέμα στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο τις αρμόδιες αλβανικές αρχές, τους αρμόδιους διεθνείς οργανισμούς και τους εκπροσώπους της διεθνούς κοινότητας».
http://www.tribune.gr/

Πρόσφαστα Θέματα - panhellenicpost.com - by Christos Malaspinas

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Συμπληρώθηκε ένας χρόνος από τη συντριβή αεροσκάφους στο Σινά

Η Αίγυπτος απέτισε φόρο τιμής απόψε στα 224 θύματα της συντριβής πριν από έναν χρόνο ενός ρωσικού αεροσκάφους στο Σινά, την ευθύνη της οποίας ανέλαβε η οργάνωση Ισλαμικό Κράτος, μετέδωσαν δημοσιογράφοι του Γαλλικού Πρακτορείου.
Μια πρώτη επιμνημόσυνη τελετή πραγματοποιήθηκε στο θέρετρο Σαρμ Ελ Σέιχ (βορειοδυτικά), απ’ όπου είχε απογειωθεί το αεροσκάφος, με την παρουσία του υπουργού Πολιτικής Αεροπορίας της Αιγύπτου, του κυβερνήτη της επαρχίας του νοτίου Σινά και του πρέσβη της Ρωσίας.
Λειτουργία θα τελεστεί αύριο το πρωί στην ορθόδοξη εκκλησία του Σαρμ ελ Σέιχ, έναν χρόνο μετά την συντριβή του αεροπλάνου που κατέπεσε λίγο μετά την απογείωσή του την 31η Οκτωβρίου του 2015.
Ο αιγύπτιος υπουργός, Σερίφ Φατχί, εξέφρασε «για μία ακόμη φορά τα συλλυπητήριά του» για τις ζωές που χάθηκαν.
«Η θλίψη είναι παρούσα πάντα και δεν θα φύγει ποτέ, όμως οι σοφοί πρέπει να αντλήσουν διδάγματα από αυτή για να αποφευχθούν αυτά τα περιστατικά στο μέλλον», επισήμανε ο ρώσος πρεσβευτής Σεργκέι Κιρπισένκο.
Οι δύο άνδρες άφησαν ένα στεφάνι από λουλούδια στη μνήμη των θυμάτων, τα ονόματα των οποίων αναγνώστηκαν κατά την τελετή.
Η οργάνωση Ισλαμικό Κράτος ανέλαβε την ευθύνη για την τραγωδία, υποστηρίζοντας ότι πυροδότησε έναν εκρηκτικό μηχανισμό που είχε τοποθετήσει στο εσωτερικό του αεροσκάφους της ρωσικής εταιρείας Metrojet μετά την απογείωσή του από το Σαρμ Ελ Σέιχ, σκοτώνοντας του 224 επιβαίνοντες.
Η τζιχαντιστική οργάνωση υποστήριξε ότι είχε βάλει την βόμβα στο αεροσκάφος κρυμμένη σε ένα κουτάκι αναψυκτικού κι ότι η επίθεση αυτή ήταν αντίποινα για τις αεροπορικές επιδρομές της Ρωσίας στη Συρία.
Τον Νοέμβριο του 2015, λίγο μετά τη συντριβή, ο πρόεδρος της Ρωσίας, Βλαντίμιρ Πούτιν. ανακοίνωσε ότι ρώσοι ερευνητές εντόπισαν στοιχεία της παρουσίας ενός εκρηκτικού μηχανισμού στο αεροσκάφος.
Η έρευνα για τον καθορισμό των ακριβών αιτιών της συντριβής του αεροσκάφους συνεχίζεται.
egypt6egypt1egypt3egypt4egypt5
newsbeast,gr

30 Οκτωβρίου 2016

ΗΘΙΚΕΣ ΠΤΥΧΕΣ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΚΑΒΑΦΗ

Του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Zιμπάμπουε Σεραφείμ Κυκκώτη

Με τη σύντομη αναφορά μου σε ηθικές πτυχές του ποιητικού έργου του Καβάφη μπορούμε να προσεγγίσουμε περισσότερο τόσο τη ποίηση του ποιητή όσο και την εποχή του, αλλά και τις εποχές που η ποίησή του αναφέρεται.
Φυσικά μέσα στα πλαίσια του περιορισμένου χρόνου της αναφοράς μου, η όλη προσέγγιση μου δεν έχει πρόθεση να εξαντλήσει το όλο θέμα, αλλά μια προσπάθεια εισαγωγής στο θέμα για περισσότερο προβληματισμό.
Όταν ομιλούμε για ηθικές πτυχές του ποιητικού έργου του Καβάφη πρέπει να έχουμε υπόψιν μας τα βασικά πιστεύω του ποιητή. Έτσι μέσα από τη ποίηση του η ηθική του καθορίζεται από τους ακόλουθους παράγοντες:
1.     την οικογενειακή του επίδραση
2.     τη μόρφωση του και την φιλοσοφική του τοποθέτηση
3.      την Ελληνική εθνική του ταυτότητα και μάλιστα την Αλεξανδρινή
4.     την ατομική και κοινωνική του ταυτότητα
5.     και τέλος την θρησκευτική του ταυτότητα
Ο παράγοντας όμως εκείνος που έπαιξε σημαδιακό ρόλο στη ζωή του ήταν η πρόωρη ορφάνεια του κι η καταστροφή της καλά στημένης κι οργανωμένης επιχείρησης της οικογένειας μετά το θάνατο του πατέρα του από τα δύο μεγαλύτερα αδέλφιά του. Ο Νικολαρεϊζης στην εργασία του «Η διαμόρφωση του Καβαφικού Λυρισμού» αναφέρει ότι «η ποίηση του Καβάφη είναι οικοδομημένη επάνω σε περιστατικά που του πρόσφερε η ζωή, είναι δεμένη με την πραγματικότητα. Και σ’ αυτό, νομίζω, χρωστά ένα μέρος της επιτυχίας της» (Κ. Π. Καβάφη, Κριτικές Μελέτες, εκδόσεις Γιάννη Οικονόμου, σελ. 132, Αθήναι).
Η άριστη ιστορική γνώση κι η επιστημονική του έρευνα που έκανε ο ίδιος μέσα από τις προσωπικές του μελέτες τον οδήγησαν σε μια προσωπική πεποίθηση ότι όλα τα πράγματα έχουν την ακμή τους και την παρακμή τους. Στο σημείο αυτό μας θυμίζει τους αρχαίους Έλληνες λυρικούς ποιητές, ακόμη και το συμπέρασμα του μεγαλύτερου ιστορικού της ανθρωπότητας, του Θουκυδίδη, ότι  «τα πράγματα της ζωής μέσα στη πορεία του χρόνου θα εξελίσσονται με τον ίδιο τρόπο, εφ’ όσον η φύση του ανθρώπου παραμένει η ίδια». 
Ο Κώστας Ουράνης αναφέρει ότι ο Καβάφης «είχε απέραντες γνώσεις ιστορίας όλων των εποχών – και ιδίως της Αλεξανδρινής εποχής, ότι κατείχε βαθιά τους κλασικούς μας κι ότι οι λογοτεχνικές του κρίσεις ήταν πάντα προσωπικές και αξιόλογες» (Κ.Π. Καβάφη, Κριτικές Μελέτες, εκδόσεις Γιάννη Οικονόμου, σελ. 20, Αθήναι).
Ενώ όμως ο ηθικός χαρακτήρας των αρχαίων Λυρικών είναι περισσότερο κοινωνικός και κατά κάποιο τρόπο εξωτερικός, ο ηθικός χαρακτήρας του ποιητικού έργου του Καβάφη είναι εσωτερικός και μάλιστα ατομικός. Στρέφεται δηλαδή προς τον εσωτερικό κόσμο του ανθρώπου και μάλιστα μέσα από την εσωτερική πάλη του ποιητή. Οι διάφορες ιστορίες και περιστατικά που αναφέρονται στη ποίηση του με μία φαινομενική σύγχυση του χρόνου δεν είναι τυχαία. Είναι μια εσωτερική πάλη του ποιητή για το νόημα της ζωής. Μέσα από την κατανόηση του εσωτερικού του κόσμου προσπαθεί να καταλάβει τη ζωή. Ο Καβάφης δεν ενδιαφέρεται για τον εξωτερικό κόσμο. Ίσως αυτή η πραγματικότητα να αποτελεί και μια εξήγηση γιατί τα έργα του Ποιητή δημοσιεύθηκαν μετά το θάνατό του. 
Ο Κώστας Βάρναλης στο βιβλίο του «Άνθρωποι» αναφερόμενος στο ποιητικό έργο του Καβάφη σημειώνει ότι «ο ποιητής δε φιλοσοφεί μονάχα για λογαριασμό των άλλων. Φιλοσοφεί πρώτα – πρώτα για τον εαυτό του. Το δράμα των άλλων είναι και δικό του δράμα» (Κ.Π. Καβάφης, Κριτικές Μελέτες, εκδόσεις Γιάννη Οικονόμου, σελ. 13, Αθήναι).
Ο Φόρστερ που γνωρίζει πολύ καλά την ποίηση του Καβάφη θα μας πει ότι «ο λογοτεχνικός πρόγονος του Καβάφη – εάν έχει – είναι ο Καλλίμαχος» κι ότι η ποίηση του Καβάφη «αρχίζει από μέσα του» (στο ίδιο βιβλίο, σελ.196 και 200).
Τα ιστορικά γεγονότα που αναφέρονται στη ποίηση του δεν έχουν το κίνητρο της αναφοράς στην κοινωνία, αλλά για να μπορέσουμε να καταλάβουμε περισσότερο τις ηθικές δομές και διεργασίες του εσωτερικού κόσμου ενός ανήσυχου πνευματικού ανθρώπου, και μάλιστα σπουδαίου, στη συγκεκριμένη περίπτωση του Καβάφη. 
Ο Νίκος Καζατζάκης στο κείμενο του «ο Αλεξανδρινός ποιητής Καβάφης» τονίζει ότι «η πιο εξαιρετική πνευματική φυσιογνωμία της Αιγύπτου είναι χωρίς άλλο ο ποιητής Καβάφης» (Κ.Π. Καβάφη, Κριτικές Μελέτες, Εκδόσεις Γιάννη Οικονόμου, Αθήναι, σελ.28). Και πράγματι ένα μεγάλο πνεύμα μόνο από ένα άλλο μεγάλο πνευματικό ανάστημα θα μπορούσε να αναγνωρισθεί. Όσοι δεν μπόρεσαν να κατανοήσουν τον Ποιητή μέσα στο μικρό τους πνευματικό ανάστημα εκφράσθηκαν περιφρονητικά και υβριστικά για το πρόσωπό του και το έργο του. Κι αυτή ακόμη την ασυνείδητη ψυχολογική ανάγκη του Ποιητή να αισθάνεται μια πλατωνική αγάπη για την στοργική αγάπη ορισμένων ανθρώπων  που αναπλήρωνε την πρόωρη απουσία του πατέρα του από τη ζωή την είδαν ως ηδονισμό κι ομοφυλοφιλία. Το ίδιο αντιγράφοντας και σήμερα πολλοί αυτούς που τον μίσησαν και τον περιφρόνησαν και δεν τον κατανόησαν, συνεχίζουν να μας παρουσιάζουν τις ίδιες ευτελείς ιδέες. Μέσα σ’ αυτή τη συνάφεια οι ερασιτέχνες και οι άσχετοι της φιλολογίας τον παρουσιάζουν ανήθικο και άθρησκον, ένα από τα μεγαλύτερα πνεύματα του πολιτισμού μας που δίδαξε ολόκληρη την ανθρωπότητα ότι ο κάθε άνθρωπος πρέπει να ανταποκρίνεται στις ευθύνες του κοινωνικού του ρόλου. 
Ο στίχος του «Τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των ώρισαν να φυλάγουν Θερμοπύλες» εκφράζει και την ηθική πτυχή του ποιητικού έργου του ποιητή. Απλώς για να φθάσει σ’ αυτό το καταστάλαγμα πέρασε μέσα από συμπληγάδες και καθημερινές πάλες με τη ζωή και το θάνατο. Γι’ αυτό και τα υπόλοιπα ποιήματα του δείχνουν αυτή τη πάλη του ανθρώπου με την ύλη, την αμαρτία και τη σύγχυση. Στο τέλος όμως είναι σαφής ο ποιητικός του λόγος «τιμή σ’ εκείνους όπου στην ζωή των ώρισαν να φυλάγουν Θερμοπύλες». Όσοι αναφέρονται στην ποίηση του Καβάφη κι ο επίλογος τους δεν τελειώνει με αναφορά στον στίχο των Θερμοπυλών είναι ως να ομιλούν μόνο για τους εξευτελισμούς που δέχθηκε ο Χριστός χωρίς να κάνουν αναφορά στην Σταύρωση και στην Ανάστασή του.
Ο Νίκος Καζαντζάκης συνεχίζει για να μας πει ότι «ο εξωτερικά πρόχειρος μα σοφά μελετημένος στίχος του Καβάφη, η θεληματικά αλλοπρόσαλλη γλώσσα του, η απλοϊκή ρίμα του, είναι το μόνο σώμα που μπορούσε πιστά να περικαλύψει και να φανερώσει τη ψυχή του. Σώμα και ψυχή στα τραγούδια του είναι ένα. Σπάνια στην ιστορία της φιλολογίας μας μια τέτοια ενότητα υπήρξε οργανικά τέλεια. Ο Καβάφης είναι από τα τελευταία άνθη ενός πολιτισμού» (στο ίδιο βιβλίο σελ. 29).
Τελικά η σύγκρουση της ηθικής του εσωτερικού του κόσμου με την κοινωνική ηθική του εξωτερικού  κόσμου, που εκπροσωπεί τη λεγόμενη συλλογική κοινωνική ηθική, που έχει και μυθικό χαρακτήρα, με την έννοια ότι διαμορφώνεται πολλές φορές όχι από την αλήθεια και την πρόοδο του ανθρώπου, αλλά από προλήψεις και συναισθηματικούς φανατισμούς, είναι αναπόφευκτη. Αυτή η σύγκρουση εκφράζεται από τον ποιητή με σαρκασμό και ειρωνεία για να φανεί κι η διαφορά κι η ματαιότητα του κόσμου όταν απουσιάζει το ενδιαφέρον για πανανθρώπινες αξίες.
Ο Κώστας Βάρναλης προσεγγίζοντας το όλο θέμα επιγραμματικά αναφέρει ότι ενώ ο εθνικός μας ποιητής «Σολωμός έζησε στα χρόνια της ανόδου του νέου κόσμου κι έψαλε με πάθος το μέγα και άφταστο ιδανικό κάθε καιρού και τόπου την ελευθερία: εθνική, πολιτική, πνευματική. Ο Καβάφης πρόφτασε να ιδεί τις στερνές αναλαμπές αυτού του κόσμου, που έσβηνε, και είδε τη κατηφοριά του. Την είδε με τραγικά γελούμενη ειρωνεία και συγνώμη. Είδε και ξεσκέπασε, αφ’ υψηλού την ματαιότητα των πίστεων και των προλήψεων, των αρετών και των αμαρτιών» (στο ίδιο βιβλίο, σελ. 15).
Η αρετή του Ποιητή στη συγκεκριμένη περίπτωση είναι ότι με ηρωισμό, χωρίς να σκέφτεται το οποιοδήποτε κοινωνικό κόστος, τι θα πει ό ένας και τι ανόητο θα πεί ο άλλος, να δίνει τη δική του μάχη για την ηθική του εσωτερικού του κόσμου. Η επιμονή του προς την κατεύθυνση αυτή θα οδηγήσει, όπως ήδη ανάφερα, σε θαυμασμό, σε παρεξηγήσεις και σ’ ακρότητες και υπερβολές για το πρόσωπο και το έργο του Ποιητή. Τελικά το γόνιμο και δημιουργικό πνεύμα του Αλεξανδρινού Ποιητή δεν περνά απαρατήρητο. Σημαδεύει όχι μόνο τον Ελληνικό Ποιητικό Λόγο αλλά και τον Παγκόσμιο.
Την ίδια εξελεγκτική πορεία που ακολούθησε το Ελληνικό κοινό για την ποίηση του Καβάφη, την ακολούθησε ο πρώτος απ’ όλους ο ίδιος ο Καβάφης. Η πάλη με τα ηθικά του διλήμματα τελειώνει με το θρίαμβο της επικρατήσεως της νίκης της ελπίδας για το πραγματικό νόημα της ζωής μέσα από τα κορυφαία γνωστά ποιήματα του «Ιθάκη» και «Θερμοπύλες». 
Ο πατέρας του Σωκράτη είχε πολλά παιδιά, κι όμως η ανθρωπότητα μιλάει κι επηρεάζεται από το Σωκράτη και τις ιδέες του, το ίδιο για το Πλάτωνα, το ίδιο για τον Μότσαρτ, το ίδιο για το Μαντέλα, το ίδιο για κάθε μεγάλο πνευματικό ανάστημα που ανέδειξε το ιστορικό προσκήνιο της Παγκόσμιας Ιστορίας. Το ίδιο θα μπορούσαμε να πούμε και για το Καβάφη και μάλιστα ότι απ’ όλα τα ποιήματα του, η ανθρωπότητα ομιλεί και επηρεάζεται ιδιαίτερα από  τα δύο πνευματικά δημιουργήματα του, την Ιθάκη και τις Θερμοπύλες.
Αλοίμονο στον άνθρωπο που δεν κινείται μέσα στα διάφορα στάδια της ζωής για να φτάσει στην πραγματικότητα ότι «πάντα στο νου σου νάχεις την Ιθάκη». Αυτή την πνευματική αφετηρία της ζωής ο ποιητής την εκφράζει στο ποίημα του «Το πρώτο Σκαλί» με τους στίχους «κι αν είσαι στο σκαλί το πρώτο, πρέπει νάσαι υπερήφανος κ’ ευτυχισμένος».
Αν όμως βρέθησαν πολύ δικοί του άνθρωποι να τον κακολογήσουν και μάλιστα δήθεν ποιητές, ποιητές πάλι τον εξύψωσαν και τον ερμήνευσαν σωστά. Προσωπικά όταν ακούω κάτι από την ποίηση του Καβάφη προβληματίζομαι για τη ζωή και γίνομαι δημιουργικός. Προσωπικά όταν ακούω να απαγγέλλουν τη ποίηση του Καβάφη σε μεγάλες και σημαντικές εκδηλώσεις και μάλιστα σε διεθνείς και παγκόσμιες όπως ήταν το μεγάλο ιστορικό γεγονός των επισήμων εγκαινίων της Αλεξανδρινής Βιβλιοθήκης, όπου ανέγνωσαν σε πολλές γλώσσες το ποίημα του «Ιθάκη», τότε δεν αισθάνομαι μόνο τις ευθύνες που έχω μπροστά μου αλλά κι εθνική περηφάνεια. Η οργάνωση κι η λειτουργία της Αλεξανδρινής Βιβλιοθήκης ήταν ένας από τους οραματισμούς του Καβάφη που τελικά επιτεύχθηκε. Έτσι η ανάγνωση ποιημάτων του την ημέρα της τελετής ήταν και μια έκφραση ευγνωμοσύνης προς το πρόσωπο του για ότι έδωσε στην ανθρωπότητα με το ποιητικό του έργο.
Τελικά ο ηθικός χαρακτήρας του ποιητικού έργου του Καβάφη για να κατανοηθεί σωστά δεν πρέπει να περιορισθεί η αναφορά μας σε ένα από τα στάδια της πνευματικής του πορείας, αλλά στο τελικό στάδιο που ο ίδιος ήθελε να μας οδηγήσει. Να μας δώσει το μήνυμα της ελπίδας για της συναίσθησης της ευθύνης του κοινωνικού ρόλου που ο καθένας μας έχει να επιτελέσει στη ζωή του για να ζήσουμε σ’ ένα καλύτερο κι ομορφότερο κόσμο.
Τελειώνοντας, επιτρέψατέ μου να αναφέρω ένα απόσπασμα από τον επικήδειο λόγο του τότε Γενικού Προξένου της Ελλάδος στην Αλεξάνδρεια Σκέφερη στον Πατριαρχικό Ναό του Αγίου Σάββα στις 29 Απριλίου το 1933 που μας εκφράζει όλους.
«Δεν τολμώ νάχω για σκοπό να εξυμνήσω εγώ, στη θλιβερά αυτή στιγμή, τον υπέροχο ποιητή και το σπάνιο τεχνίτη. Εκπρόσωπος όμως εδώ του Ελληνισμού, πως να μην τον αναλογισθώ αυτήν την στιγμή τον αντάξιο υμνητή μιας από τας ενδόξους σελίδας του πολιτισμού μας. Αλεξανδρινός, πνεύμα και ψυχή – περήφανος που αξιώθηκε μια τέτοια πόλη, θα μείνει για όλους ο Καβάφης ο υπέρτατος υμνητής του Αλεξανδρινού Ελληνικού Πνεύματος. Κι όπως εκείνο εχάραξε μια ολόκληρη περίοδο του πολιτισμού μας, έτσι κι ο Καβάφης κατορθώνοντας με την τέχνη του να το ξαναζήσει, δημιούργησε ποίηση και σχολή δική του – καινούργια άνθηση ελληνικού πολιτισμού στην Αλεξάνδρεια. Σοφός, με πνεύμα λεπτό, χαρακτήρα αριστοκράτης, καλλιτέχνης, εκτιμητής του ωραίου, όλα τον έκαμναν άξιο να είναι στον υψηλό της ποιήσεως κόσμο εκεί που πέρασε και που θα μείνει. Ποιητή με λύπη σ’ αποχαιρετά η Πατρίδα κι Αλεξάνδρεια που σε χάνει» (στο ίδιο βιβλίο που ανέφερα παραπάνω, σελ. 228).


Βόρεια Ελλάδα: Εξαπάτησαν ηλικιωμένη και της πήραν 6.600 ευρώ

Εξιχνιάστηκαν από αστυνομικούς του Τμήματος Ασφάλειας Φλώρινας 13 περιπτώσεις απάτης, που διαπράχθηκαν χθες στις πόλεις της Φλώρινας και της Καστοριάς.
Χθες το βράδυ, κατόπιν επισταμένων αναζητήσεων, αστυνομικοί του Τμήματος Ασφάλειας Φλώρινας σε συνεργασία με αστυνομικούς του Αστυνομικού Τμήματος Φλώρινας , εντόπισαν τους δυο υπηκόους Βουλγαρίας, ηλικίας 54 και 31 χρονών, να επιβαίνουν στο Ι.Χ.Ε αυτοκίνητό τους, οι οποίοι ακολούθως προσήχθησαν, ταυτοποιήθηκαν και συνελήφθησαν. Σε βάρος τους σχηματίστηκε ποινική δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα, για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση με σκοπό τη διάπραξη απατών.

Για την ίδια υπόθεση αναζητούνται τουλάχιστον δύο ακόμα άτομα, ένας άνδρας και μία γυναίκα, μέλη της ίδιας οργάνωσης, τα οποία ήταν επιφορτισμένα με την ανεύρεση υποψήφιων θυμάτων και την υπόδειξη στους ανωτέρω συλληφθέντες συνεργούς τους, του τόπου παραλαβής των χρημάτων από τους παθόντες.

Πιο αναλυτικά, τα μέλη της ομάδας επικοινώνησαν χθες τηλεφωνικά με δεκατρία άτομα στις πόλεις της Φλώρινας και της Καστοριάς, και κατάφεραν να αποσπάσουν το χρηματικό ποσό των 6.600 ευρώ από 66χρονη στη Φλώρινα, ενώ το ύψος της επαπειλούμενης ζημίας στις δώδεκα απόπειρες απάτης ξεπερνά τις 310.000 ευρώ.

Η παθούσα χθες το απόγευμα παρέδωσε στον 54χρονο υπήκοο Βουλγαρίας, το χρηματικό ποσό των 6.600 ευρώ, αφού προηγουμένως είχε πεισθεί, μέσω τηλεφωνικής επικοινωνίας, να παραδώσει τα χρήματα προκειμένου η κόρη της, η οποία δήθεν είχε εμπλακεί με υπαιτιότητά της σε θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα, να μην έχει ποινικές συνέπειες.

Σημειώνεται ότι στις υπόλοιπες 12 περιπτώσεις οι δράστες δεν κατάφεραν να αποσπάσουν χρήματα από τα θύματά τους, γιατί είτε οι ίδιοι οι παθόντες, είτε συγγενικά τους πρόσωπα που βρίσκονταν μαζί τους, αντιλήφθηκαν την απόπειρα εξαπάτησης και δεν ανταποκρίθηκαν, στις απαιτήσεις των δραστών, τερματίζοντας τη συνομιλία μαζί τους.

Συγκεκριμένα, μέλη της εγκληματικής ομάδας επικοινωνούσαν τηλεφωνικά, με ηλικιωμένα κυρίως άτομα, παρουσιάζοντας ψευδή γεγονότα ως αληθινά, ότι δήθεν οικείο συγγενικό πρόσωπο των παθόντων είχε εμπλακεί με υπαιτιότητα του σε τροχαίο ατύχημα θανάσιμου τραυματισμού ανήλικου παιδιού .

Συνολικά βρέθηκαν και κατασχέθηκαν 4 κινητά τηλέφωνά, το όχημα που χρησιμοποιούσαν οι δράστες ως μέσο τέλεσης και το αφαιρεθέν ποσό των - 6.600- ευρώ, το οποίο αποδόθηκε στην παθούσα.

Προανάκριση ενεργείται από το Τμήμα Ασφάλειας Φλώρινας και εξετάζεται η συμμετοχή των προαναφερόμενων σε παρόμοιες περιπτώσεις, ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για την ταυτοποίηση δύο τουλάχιστον ακόμη αγνώστων δραστών, καθώς και η συμμετοχή τυχόν επιπλέον συνεργών – μελών στην ανωτέρω εγκληματική οργάνωση.

Οι συλληφθέντες με τη σχηματισθείσα σε βάρος τους δικογραφία θα οδηγηθούν στον  Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Φλώρινας.
 ΒLOKO.GR

Αγρότης στη Λάρισα άνοιξε τον λογαριασμό του και είδε ότι χρωστάει 1 δισ. ευρώ


Αφωνος έμεινε ένας αγρότης, όταν άνοιξε τον τραπεζικό του λογαριασμό και είδε ότι οφείλει 1 δισ. ευρώ!
 Ο αγρότης θέλησε να ελέγξει τον τραπεζικό λογαριασμό του, μέσω διαδικτύου. Ξαφνικά όμως είδε στην οθόνη του λογαριασμού του ότι έχει δεσμευθεί το ποσό των 1.000.007.387,96 ευρώ!
 
Αφού κατάφερε να ξεπεράσει το σοκ, ο αγρότης κατάλαβε ότι επρόκειτο για κάποιο λάθος στο σύστημα, όπως αναφέρει το onlarissa.
Φωτογραφία: onlarissa

Ερντογάν: Τα νησιά στο ανατολικό Αιγαίο ήταν δικά μας, γιατί ενοχλούνται;

Μιλώντας με αφορμή τη συμπλήρωση 93 ετών από την ίδρυση της Τουρκικής Δημοκρατίας, ο Ερντογάν είπε πως ότι τα νησιά στο ανατολικό Αιγαίο που ανήκουν στην Ελλάδα με βάση τη Συνθήκη της Λωζάννης ήταν τουρκικά και έχουν στοιχεία τουρκικού πολιτισμού.

«Εγώ εδώ δίνω μάθημα ιστορίας. Εγώ μίλησα για τη Λωζάννη και ενοχλήθηκαν. Γιατί; Τα νησιά που βρίσκονται μπροστά στη μύτη μας, το φωνάζω ήταν δικά μας τα νησιά αυτά. Σε αυτά τα νησιά έχουμε την ιστορία μας, μνημεία μας, τζαμιά μας. Ακόμα ενοχλούνται όταν τα λέμε. Γιατί;», αναρωτήθηκε.

«Οσοι τα υπέγραψαν αυτά είναι υπεύθυνοι», ανέφερε, αφήνοντας αιχμές για τον Κεμάλ Ατατούρκ. Η δήλωση Ερντογάν είναι το πιο πρόσφατο περιστατικό σε ένα μπαράζ αμφισβητήσεων των συνόρων της Τουρκίας που δημιούργησε ο Κεμάλ Ατατούρκ και ορίστηκαν στη Λωζάννη το 1923. Η ελληνική διπλωματία εκτιμά ότι η ρητορική του κ. Ερντογάν αφορά πρωτίστως το εσωτερικό ακροατήριό του, την κεμαλιστική αντιπολίτευση και τυχόν βλέψεις που μπορεί να έχει ο Τούρκος ηγέτης στην περιοχή της Μοσούλης.

Και αυτό γιατί η Αγκυρα διεκδικεί να συμμετάσχει στρατιωτικά στην εν εξελίξει επιχείρηση για την απελευθέρωση της Μοσούλης από το Ισλαμικό Κράτος, αλλά και να έχει θέση στο τραπέζι όπου θα κριθεί το μέλλον της περιοχής. Τις προηγούμενες ημέρες, ο κ. Ερντογάν είχε μιλήσει για τους τουρκικούς πληθυσμούς που ζουν στο βόρειο Ιράκ και την ανάγκη να προστατευθούν.


Πηγή: iefimerida

Σοκ στο επιτελείο της Κλίντον με τη νέα έρευνα του FBI για τα e-mail

Ουάσινγκτον
Πλήγμα έχει δεχθεί η προεκλογική εκστρατεία της Χίλαρι Κλίντον, μετά την απόφαση του FBI να ανοίξει εκ νέου την υπόθεση σχετικά με την χρήση ενός ιδιωτικού διακομιστή για μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου όταν ήταν υπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ.

Μόλις έντεκα ημέρες πριν από τις εκλογές, το FBI ανέφερε ότι στην κατοχή της υπηρεσίας περιήλθαν σειρά νέων e-mail που σχετίζονται με την υπόθεση.

Ο διευθυντής του FBI Τζέιμς Κόμεϊ σημείωσε ότι το FBI δεν γνωρίζει εάν τα e-mail αυτά είναι σημαντικά και εάν εμπεριέχουν απόρρητες πληροφορίες, ενώ δεν έδωσε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των ερευνών.

Η υποψήφια των Δημοκρατικών ζητά να δοθούν αμέσως στη δημοσιότητα όλα τα στοιχεία που ώθησαν το FBI να ανοίξει ξανά την έρευνα.

«Είμαι βέβαιη πως για ό,τι κι αν είναι, δεν θα αλλάξει το συμπέρασμα στο οποίο (το FBI) είχε καταλήξει τον Ιούλιο» σημείωσε η υποψήφια.
«Είναι επιτακτική ανάγκη το Γραφείο να δώσει εξηγήσεις για το ζήτημα, χωρίς καμιά καθυστέρηση», πρόσθεσε. «Ο αμερικανικός λαός πρέπει να μάθει όλα τα γεγονότα αμέσως».
«Ο ίδιος ο διευθυντής (του FBI Τζέιμς Κόμεϊ) είπε ότι δεν γνωρίζει εάν τα μηνύματα στα οποία αναφέρθηκε στην επιστολή του είναι σημαντικά ή όχι» ανέφερε η Κλίντον σε έκτακτη συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στο Ντε Μόιν, στην Άιοβα.
«Βρισκόμαστε 11 ημέρες πριν από αυτές που πιθανόν είναι οι σημαντικότερες εθνικές εκλογές κατά τη διάρκεια της ζωής μας. Η ψηφοφορία έχει ήδη αρχίσει στη χώρα. Οι Αμερικανοί έχουν δικαίωμα να πληροφορηθούν όλα τα στοιχεία αμέσως» επέμεινε η Κλίντον.
Σύμφωνα με αμερικανικά ΜΜΕ, τα νέα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ανακαλύφθηκαν στο πλαίσιο μιας άσχετης έρευνας, όταν πράκτορες του FBI κατάσχεσαν συσκευές που ανήκουν σε μια στενή συνεργάτιδα της Κλίντον, τη Χιούμα Αμπεντίν, και τον σύζυγό της, Άντονι Ουάινερ.
Ο Ουάινερ, πρώην μέλος του Κογκρέσου παραιτήθηκε όταν αποκαλύφθηκε πως είχε στείλει μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου με άσεμνο περιεχόμενο. Αντιμετωπίζει έρευνα του FBI διότι φέρεται να είχε ανταλλάξει μηνύματα με μια 15χρονη.
Τα επίμαχα μηνύματα είχαν σταλεί από την Αμπεντίν στην Κλίντον από φορητό υπολογιστή που ανήκει στον Ουάινερ.

«Ακούσαμε τις φήμες», είπε η υποψήφια. «Δεν ξέρουμε τι να πιστέψουμε [...] Γι' αυτό το FBI έχει την ευθύνη να μας πει περί τίνος πρόκειται» συμπλήρωσε, επιπλήττοντας παράλληλα τον Τζέιμς Κόμεϊ διότι έστειλε επιστολή μόνο σε προέδρους επιτροπών του Κογκρέσου -είναι όλοι Ρεπουμπλικάνοι- χωρίς η ίδια να ενημερωθεί.
Από την πλευρά του, ο υποψήφιος των Ρεπουμπλικάνων Ντόναλντ Τραμπ έσπευσε να χαιρετίσει την ανακοίνωση του FBI.

«Νιώθω μεγάλο σεβασμό για το γεγονός ότι το FBI και το υπουργείο Δικαιοσύνης διατίθενται τώρα να επιδείξουν τόλμη προκειμένου να διορθώσουν το τρομερό σφάλμα που έκαναν» τόνισε ο μεγιστάνας κατά την ομιλία του σε προεκλογική συγκέντρωση στο Μάντσεστερ, στο Νιου Χαμσάιρ.
«Η διαφθορά της Χίλαρι Κλίντον επεκτείνεται σε τέτοιο βαθμό που κανείς δεν έχει ξανασυναντήσει» τόνισε ο δισεκατομμυριούχος.
«Δεν μπορούμε να επιτρέψουμε σε αυτούς τους πονηρούς εγκληματίες να καταλάβουν το Οβάλ Γραφείο» σημείωσε.
Από την πλευρά του το Στέιτ Ντιπάρτμεντ ανακοίνωσε σήμερα ότι θα συνεργαστεί πλήρως με το FBI για τη διαλεύκανση της υπόθεσης.
«Βρισκόμαστε σε πλήρη ετοιμότητα να συνεργαστούμε εφόσον μας ζητηθεί, ωστόσο προς το παρόν δεν διαθέτουμε επιπλέον λεπτομέρειες ή πληροφορίες» δήλωσε ο εκπρόσωπος Τύπου του αμερικανικού ΥΠΕΞ Μαρκ Τόνερ.
Η υπόθεση ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2015, λίγο πριν από την έναρξη της εκστρατείας της Κλίντον.
Καταλογιζόταν στην πρώην υπουργό Εξωτερικών ότι χρησιμοποίησε αποκλειστικά έναν ιδιωτικό λογαριασμό ηλεκτρικού ταχυδρομείου αντί ενός επίσημου κυβερνητικού λογαριασμού κατά τη διάρκεια των τεσσάρων ετών που ήταν επικεφαλής της αμερικανικής διπλωματίας, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν να αποκαλυφθούν απόρρητες πληροφορίες.

Στις 5 Ιουλίου, ο Τζέιμς Κόμεϊ ανακοίνωσε ότι το FBI συστήνει να μην ασκηθούν διώξεις σε βάρος της Χίλαρι Κλίντον για αυτήν την υπόθεση, μια σύσταση που απηύθυνε και το υπουργείο Δικαιοσύνης.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Reuters/Γαλλικό/Sputnik

29 Οκτωβρίου 2016

Ισπανία: Ψήφο εμπιστοσύνης έλαβε ο Μαριάνο Ραχόι

Ο υπηρεσιακός πρωθυπουργός της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι κέρδισε την ψηφοφορία που διεξήχθη στο ισπανικό κοινοβούλιο για την παροχή ψήφου εμπιστοσύνης και την ανάδειξή του σε πρωθυπουργό της χώρας, μια εξέλιξη που βάζει τέλος στο πολιτικό αδιέξοδο των τελευταίων 10 μηνών στην χώρα.
Το κεντροδεξιό Λαϊκό Κόμμα του Μαριάνο Ραχόι θα σχηματίσει τώρα κυβέρνηση μειοψηφίας, αφού έλαβε την υποστήριξη του κόμματος Ciudadanos, την ώρα που πολλοί βουλευτές του Σοσιαλιστικού Κόμματος απείχαν από την ψηφοφορία.
Ο Ραχόι χρειαζόταν να συγκεντρώνει την απλή πλειοψηφία στο κοινοβούλιο για την επιστροφή του στην εξουσία.
Έλαβε 170 «υπέρ», 111 «κατά» ενώ 68 βουλευτές απείχαν.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο Μαριάνο Ραχόι δήλωσε ότι θα ορίσει τη νέα κυβέρνηση την προσεχή Πέμπτη.
Newsroom Αθήνα 9.84 με πληροφορίες από το ΑΜΠΕ

Ερντογάν: «Σύντομα, θεού θέλοντος, η επαναφορά της θανατικής ποινής»

Ο πρόεδρος της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν διαβεβαίωσε ότι το θέμα της επαναφοράς της θανατικής ποινής θα εισαχθεί προς συζήτηση στην τουρκική Εθνοσυνέλευση, χωρίς να δώσει ένα συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα, ενώ πρόσθεσε ότι η κριτική που ασκείται επ’ αυτού του θέματος από χώρες της Δύσης «δεν μετράει».
«Σύντομα, σύντομα, μην ανησυχείτε. Θα γίνει σύντομα, θεού θέλοντος», επισήμανε ο Τούρκος ηγέτης σε ομιλία που εκφώνησε στην τελετή εγκαινίων ενός σιδηροδρομικού σταθμού υπερταχείας στην Άγκυρα, απαντώντας με αυτόν τον τρόπο στο πλήθος που φώναζε «θέλουμε την θανατική ποινή» για τους δράστες του αποτυχημένου πραξικοπήματος του Ιουλίου.
«Η κυβέρνησή μας θα το καταθέσει αυτό στην Εθνοσυνέλευση. Κι εγώ είμαι πεπεισμένος ότι η Εθνοσυνέλευση θα το εγκρίνει και όταν αυτό θα καταλήξει σε εμένα, εγώ θα το επικυρώσω» υπογράμμισε ο Ερντογάν.
Μια ενδεχόμενη κοινοβουλευτική συζήτηση με αντικείμενο την θανατική ποινή αναμένεται θυελλώδης, σύμφωνα με το Γαλλικό Πρακτορείο, σε μια χρονική περίοδο που η κυβέρνηση ελπίζει να πάρει με το μέρος της τους βουλευτές της αντιπολίτευσης με στόχο την αναθεώρηση του Συντάγματος και την εγκαθίδρυση ενός αμιγώς προεδρικού συστήματος.
Από την επόμενη κιόλας ημέρα της απόπειρας πραξικοπήματος της 15ης Ιουλίου, ο πρόεδρος της Τουρκίας υποσχόταν να εξαλείψει «τον ιό» των ταραχοποιών στους κόλπους του Κράτους κάνοντας λόγο για επαναφορά της θανατικής ποινής, με αποτέλεσμα να προκαλέσει την οργή Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η θανατική ποινή καταργήθηκε το 2004 στο πλαίσιο της υποψηφιότητας της Άγκυρας για την ένταξή της στην Ε.Ε. και η επαναφορά της θα μπορούσε να σημάνει το «πάγωμα» των διαπραγματεύσεων. «Η Δύση είπε αυτό, η Δύση είπε το άλλο. Συγγνώμη αλλά αυτό που μετράει δεν είναι αυτό που λέει η Δύση, είναι αυτό που λέει ο λαός μου», τόνισε ο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
Newsroom Αθήνα 9.84 με πληροφορίες από το ΑΜΠΕ

Τον Βύρωνα Πολύδωρα προτείνει η κυβέρνηση για πρόεδρο του ΕΣΡ

Ο Βύρων Πολύδωρας αποτελεί την πρόταση – έκπληξη της κυβέρνησης για την προεδρία του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), όπως ανακοινώθηκε και επισήμως από τον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση.
Ως αντιπρόεδρο του Συμβουλίου, η κυβέρνηση προτείνει τον δημοσιογράφο και συγγραφέα Ροδόλφο Μορώνη.
Οι εξελίξεις πλέον, μεταφέρονται για τη Δευτέρα, όταν και θα συνεδριάσει η διάσκεψη των προέδρων της Βουλής, με αποκλειστικό θέμα συζήτησης τη συγκρότηση νέου ΕΣΡ.
Τις επόμενες ώρες αναμένεται να υπάρξουν έντονες ζυμώσεις στον χώρο της αντιπολίτευσης, δεδομένης της άρνησης της Ν.Δ. και του Ποταμιού να συναινέσουν στην επιλογή Πολύδωρα.
Πάντως από την κυβέρνηση επιχειρείται, το τελευταίο διάστημα, να «πέσουν» οι τόνοι και να αμβλυνθούν οι εντάσεις, γεγονός που αποτυπώνεται και στη σημερινή παρέμβαση του Νίκου Παππά, ο οποίος διαβεβαίωσε ότι οι αρμοδιότητες για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού περνούν άμεσα στο ΕΣΡ.
«Να συμβάλω στην εξομάλυνση»
Θέλω να συμβάλω στη θεσμική και νομική εξομάλυνση, επισήμανε ο Βύρων Πολύδωρας, ο οποίος αποτελεί την πρόταση – έκπληξη της κυβέρνησης για την προεδρία του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ).
Εξερχόμενος από το Μέγαρο Μαξίμου, όπου είχε συνάντηση με τον Πρωθυπουργό, Αλέξη Τσίπρα, και τον πρόεδρο της Βουλής, Νίκο Βούτση, ο κ. Πολύδωρας υπογράμμισε πως «δεν πάει άλλο με το αδιέξοδο» και σημείωσε ότι η πρόταση να αναλάβει πρόεδρος του ΕΣΡ είναι τιμητική και αποτελεί πρόταση ευθύνης.
Όπως εξήγησε, στόχος αποτελεί η άμεση συγκρότηση του ΕΣΡ με όλες τις αρμοδιότητες που προβλέπει το Σύνταγμα και ξεκαθάρισε ότι «με συνταγματική συμπεριφορά και συμμόρφωση, αποδεχόμαστε την απόφαση του ΣτΕ».
Στη συνέχεια, διαμήνυσε πως ο ίδιος δεν προτίθεται να προβεί σε επικοινωνιακά παιχνίδια. «Ούτε στην κυβέρνηση υπάρχει τάση επικοινωνιακών τεχνασμάτων» πρόσθεσε και έκανε ειδική μνεία στην ανάγκη συναίνεσης.
Καταλήγοντας, εξέφρασε την επιθυμία του να επικοινωνήσει τόσο με τους πολιτικούς αρχηγούς – συμπεριλαμβανομένου και του κ. Μητσοτάκη – όσο και με τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας.
«Όχι» της Ν.Δ.
Το πρόσωπο του Βύρωνα Πολύδωρα δεν πληροί τις προϋποθέσεις που απαιτεί ο θεσμός του ΕΣΡ, τονίζει η Νέα Δημοκρατία, σχολιάζοντας την πρόταση της κυβέρνησης για την προεδρία του Συμβουλίου.
Πηγές από την Πειραιώς σημειώνουν ότι ο κ. Πολύδωρας, με δηλώσεις του κατά το παρελθόν, έχει στηρίξει τον νόμο Παππά και επομένως, δεν αποτελεί το κατάλληλο πρόσωπο γι’ αυτή τη θέση. Επίσης, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, είναι ο άνθρωπος που είχε προτείνει τη συνεργασία της Ν.Δ. με τη Χρυσή Αυγή, πράγμα αδιανόητο.
Την ίδια ώρα, σε επίσημη ανακοίνωσή του, το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης επισημαίνει ότι η κυβέρνηση βρίσκεται σε απελπισία και την καλεί να προσαρμοστεί στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας.
Η Ν.Δ. επαναλαμβάνει ότι απαιτείται αμέσως νομοθετική ρύθμιση, την οποία θα καταθέσει άμεσα η ίδια στη Βουλή, για να επιστραφούν στο ΕΣΡ οι αρμοδιότητες που προβλέπει το Σύνταγμα. Η στελέχωση του Συμβουλίου με πρόσωπα εγνωσμένου κύρους θα ακολουθήσει αμέσως μετά, καταλήγει.
Δημοκρατική Συμπαράταξη: Δεν ψηφίζουμε τον υπουργό της Ζαρντινιέρας
Απορρίπτει η Δημοκρατική Συμπαράταξη την υποψηφιότητα του Βύρωνα Πολύδωρα για την προεδρία του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης.
Σε ανακοίνωσή της  αποσαφηνίζει ότι «εξυπακούεται» πως δεν πρόκειται να ψηφίσει τον «υπουργό της Ζαρντινιέρας», που «είχε προτείνει τη συνεργασία του πολιτικού του χώρου με την Χρυσή Αυγή»
Χαρακτηρίζει την υποψηφιότητα Πολύδωρα ως μία επιλογή που εξυπηρετεί τα «γνωστά πολιτικά παιχνίδια» της κυβέρνησης με τη Νέα Δημοκρατία.
Απαντώντας δε στο κάλεσμα του Προέδρου της Βουλής Νίκου Βούτση και του υπουργού Επικρατείας Νίκου Παππά για συναινέσεις, η Δημοκρατική Συμπαράταξη αναφέρει πως περιμένει «πραγματικά» συναινετικές προτάσεις ώστε να συγκροτηθεί «αξιόπιστο και αποδεκτό ΕΣΡ».
ΚΚΕ: Δεν παίρνουμε μέρος σε παζάρια για την πίτα στα ΜΜΕ
«Το ΚΚΕ δεν πρόκειται να πάρει μέρος σε παζάρια και παιχνίδια που έχουν ως κύριο στόχο την αναδιανομή της πίτας στα ΜΜΕ και το ποιος θα επικρατήσει σε αυτή την αναδιανομή» αναφέρει ο Περισσός, σχολιάζοντας τις εξελίξεις στο θέμα του ΕΣΡ.
Ο Περισσός μιλά για προσπάθεια αποπροσανατολισμού από πλευράς κυβέρνησης και Αξιωματικής Αντιπολίτευσης:
«Έχουν αναγορεύσει σε ‘μητέρα των μαχών’ της μεταξύ τους αντιπαράθεσης το θέμα των τηλεοπτικών αδειών και της συγκρότησης του ΕΣΡ, για να κρύψουν τη στρατηγική τους σύμπλευση σε όλα τα άλλα σοβαρά και κρίσιμα ζητήματα που επιδεινώνουν τη ζωή του λαού» υπογραμμίζει.
Απορρίπτει το Ποτάμι την υποψηφιότητα Πολύδωρα
Αρνητικό το Ποτάμι στην ψήφιση του Βύρωνα Πολύδωρα για την προεδρία του ΕΣΡ. Με ανακοίνωσή του το κίνημα εξηγεί:
«To Ποτάμι δεν παίζει με τους θεσμούς και δεν πρόκειται να συναινέσει στον ευτελισμό των ανεξάρτητων αρχών.
»Δεν θα ψηφίσει για Πρόεδρο του ΕΣΡ ένα πρόσωπο από το βαθύ παρελθόν της Ελλάδας της χρεοκοπίας… Δεν πρόκειται να γίνει συνεργός στον κατήφορο που ακολουθεί η κυβέρνηση».
Την Παρασκευή, ο επικεφαλής του Ποταμιού, Σταύρος Θεοδωράκης, μιλώντας στον ΣΚΑΪ τόνισε ότι χωρίς να είναι διαφανείς οι προθέσεις της κυβέρνησης ελλοχεύει ο κίνδυνος να συγκροτηθεί τη Δευτέρα το ΕΣΡ και να νομοθετήσει η κυβέρνηση την επομένη μέρα έναν νόμο που είναι στα πλαίσια του προηγούμενου, ζητώντας από το ΕΣΡ να τον εφαρμόσει. Ο ίδιος είπε ότι αν οι διαδικασίες είναι διαφανείς, το κόμμα του θα ψηφίσει υπέρ της συγκρότησης του ΕΣΡ.
«Όλες οι αρμοδιότητες στο ΕΣΡ», επαναλαμβάνει η Ένωση Κεντρώων
Nα αποφύγει κάθε παράπλευρη νομοθετική πρωτοβουλία ζητεί από την κυβέρνηση, η Ένωση Κεντρώων, αξιώνοντας τη μεταφορά όλων των αρμοδιοτήτων στο ΕΣΡ.
Μάλιστα, διευκρινίζει ότι ακόμη και οι προσωρινές άδειες λειτουργίες θα πρέπει να δοθούν στο Συμβούλιο και όχι στην κυβέρνηση.
Όσον αφορά τη Ν.Δ., η Ένωση Κεντρώων σημειώνει ότι θα πρέπει να συμβάλλει στον σχηματισμό του ΕΣΡ, γιατί διαφορετικά φαίνεται πως έχει ως μοναδικό στόχο την πτώση της κυβέρνησης.
«Να πέσουν οι τόνοι»
Έκκληση ώστε να πέσουν οι τόνοι, απηύθυνε ο υπουργός Επικρατείας, Νίκος Παππάς, διαβεβαιώνοντας ότι η διεξαγωγή του διαγωνισμού για τις τηλεοπτικές άδειες περνάει άμεσα στο ΕΣΡ.
Ο κ. Παππάς υπογράμμισε την ανάγκη συγκρότησης ευρύτατων και δυνατών συναινέσεων, ενώ επισημαίνει ότι η αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών αποτελεί συνταγματική υποχρέωση και ευθύνη όλων των πολιτικών δυνάμεων.
athina984.gr

κήρυγμα της Κυριακής. του Ζιμπάμπουε Σεραφείμ

Η Παραβολή του Πλούσιου και του Φτωχού Λαζάρου

Του Ζιμπάμπουε Σεραφείμ Κυκκώτη

Μέσα από την σημερινή ευαγγελική περικοπή ακούμε τη παραβολή του πλουσίου και του φτωχού Λαζάρου, όπου ο Χριστός μας παρουσιάζει δύο σκηνές διαφορετικές. Η μία διαδραματίζεται στη γη και η άλλη στον ουρανό. 
Στη σκηνή που διαδραματίζεται στη γη, παρουσιάζεται ο πλούσιος καλοθρεμμένος, καλοντυμένος, καλοστεγασμένος, υγιής. ΄Εχει οικογένεια, πέντε αδελφούς, φίλους, υπηρέτες. Από την άλλη στην ίδια σκηνή παρουσιάζεται ο φτωχός Λάζαρος, πεινασμένος, γυμνός, άστεγος, άρρωστος, χωρίς συγγενείς και φίλους, μόνος και έρημος, με μοναδική συντροφιά στη μοναξιά του τα σκυλιά που έρχονται  να γλύψουν τις πληγές του και να ανακουφίσουν τους πόνους του.
Στη δεύτερη σκηνή, στη σκηνή του ουρανού, οι όροι αντιστρέφονται. Ο πλούσιος βασανίζεται, φλέγεται, διψά. Οδύνωμαι εν τη φλογί ταύτη, μας λέει. Αυτή η κραυγή του πόνου εκφράζει το μέγεθος της απελπισίας του. Αντίθετα ο φτωχός Λάζαρος απολαμβάνει ευτυχισμένος τη ζωή του παραδείσου.
Είναι λάθος να πούμε ότι ο πλούσιος επειδή απόλαυσε όλα τα αγαθά της γης, τα στερείται τώρα στον ουρανό, και ο φτωχός επειδή τα στερήθηκε στη γη τα απολαμβάνει στην αιωνιότητα. Είναι λάθος αγαπητοί μου να πούμε ότι αιτία της καταδίκης του ενός είναι ο πλούτος και της δικαιώσεως του άλλου η φτώχεια. Ούτε ο πλούτος είναι δρόμος που οδηγεί στη κόλαση, ούτε η φτώχεια ανήφορος που καταλήγει στον παράδεισο. Εκείνο που έχει σημασία για να φτάσει κανείς στη κόλαση ή στο παράδεισο είναι ο τρόπος που θα ζήσει τον πλούτο ή τη φτώχεια του. 
Ο Χριστός μας παρουσίασε σήμερα ένα κακό πλούσιο κι ένα καλό φτωχό. Θα μπορούσε κάλλιστα να αντιστρέψει τη παραβολή και να μας παρουσιάσει ένα κακό φτωχό κι ένα καλό πλούσιο. ΄Άλλωστε ο Αβραάμ, που ήδη παρουσιάζεται από το Χριστό να βρίσκεται στο παράδεισο, σύμφωνα με τη μαρτυρία της Π.Διαθήκης, ήταν από τους πλουσιότερους ανθρώπους. Επομένως αν ο πλούτος είναι κάτι κακό δεν θα βρισκόταν στο παράδεισο αλλά στη κόλαση. 
Αυτό που έχει σημασία είναι πως τον χρησιμοποιούμε. Αν τον χρησιμοποιείς τον πλούτο σου για να καλυτερεύσεις τη ζωή στο πλανήτη που ζεις, ο πλούτος σε οδηγεί στο παράδεισο. Αν τον χρησιμοποιείς, όμως, για να μοιράζεις μίσος και αδικία, χωρίς να οικοδομείς έργα αγάπης, τότε σε οδηγεί στη κόλαση. 
Και ο πλούσιος της σημερινής παραβολής καταδικάζεται γιατί είχε κάνει κακή χρήση του πλούτου του. Από διαχειριστής των υλικών αγαθών που του εμπιστεύθηκε ο Θεός, γίνεται σφετεριστής, χρησιμοποιώντας τα μόνο για τον εαυτό του. Βλέποντας τον φτωχό Λάζαρο έξω από τη πόρτα του νηστικό και πληγωμένο, όχι μόνο δεν δείχνει ενδιαφέρον για να τον βοηθήσει, αλλά του προκαλεί κιόλας νεύρα. Μπορούσε να γίνει συντελεστής ευτυχίας, βάζοντας στην υπηρεσία της αγάπης τα πλούτη του. Δεν κατάλαβε ότι δίνοντας θα αξιοποιούσε τα χρήματά του. Δεν κατάλαβε ότι όσα περισσότερα δίνει κανείς, τόσα πιο πολλά αποκτά.
΄Ετσι ο πλούσιος της παραβολής, ενώ μας παρουσιάζεται πλούσιος στα υλικά αγαθά αποδεικνύεται φτωχός στα πνευματικά. Η έλλειψη αγάπης που εκφράζεται με την βοήθεια προς το διπλανό μας, τον οδήγησε στη καταδίκη. ΄Ετσι αυτό που καταδικάζει τον πλούσιο είναι ο τρόπος της διαχείρισης του πλούτου του.
Από την άλλη ο φτωχός Λάζαρος παρουσιάζεται πλούσιος σε αρετές. Αυτό που τον οδηγεί στο παράδεισο δεν είναι η φτώχεια του, αλλά η υπομονή και η καρτερία στη δοκιμασία του. Δεν παραπονείται ο φτωχός Λάζαρος για την κατάστασή του. Δεν μισεί τον πλούσιο που τον περιφρονεί. Δεν γίνεται κλέφτης μπαίνοντας στο σπίτι του άλλου για να συντηρήσει τη πείνα του. Δεν παρασύρεται από τη καμουφλαρισμένη προπαγάνδα της αλλαγής του κοινωνικού συστήματος, που αντί να οδηγήσει στη δικαιοσύνη που υπόσχεται, οδηγεί τον άνθρωπο μακρυά από το Θεό. 
Αντίθετα ο Λάζαρος υπομένει, αρκείται στα ψίχουλα και στην συντροφιά των σκυλιών. Είναι ολιγαρκής και δεν ζει με τη λαχτάρα να πλουτίσει, πατώντας ακόμα και επί πτωμάτων, αν του δοθεί η ευκαιρία. Και είναι, ίσως, μέσα σ’ αυτή την ολιγάρκεια του, πιο πλούσιος από το πλούσιο, γιατί η φτώχεια δεν μετριέται με όσα κατέχει κανείς, αλλά με όσα ποθεί. Γιατί όσα πιο πολλά ποθείς τόσο πιο φτωχός είσαι, έστω κι αν κατέχεις πολλά.
Τελικά, όμως, τόσο ο πλούτος, όσο και η φτώχεια, ανάλογα με το τρόπο που θα τα χρησιμοποιήσουμε θα μας οδηγήσουν και στο ανάλογο μέρος, στη κόλαση ή στο παράδεισο. 
Θα μπορούσαμε να πούμε παραβολικά, ότι η φτώχεια και ο πλούτος είναι δύο κλειδιά. ΄Αλλοι κρατούν το ένα και άλλοι το άλλο. Με το κλειδί μπορείς να ανοίξεις, αλλά και να κλείσεις μια πόρτα. Εξαρτάται από το τρόπο που το χρησιμοποιούμε. Στη σημερινή ευαγγελική περικοπή ο πλούσιος χρησιμοποίησε το κλειδί του για να κλείσει την πόρτα που τον οδηγούσε στη ζωή του παραδείσου, ενώ ο φτωχός το χρησιμοποίησε για να την ανοίξει.
Το ίδιο κι εμείς έχουμε την ευκαιρία ελεύθερα να αποφασίσουμε πως θα χρησιμοποιήσουμε το κλειδί του πλούτου ή της φτώχειας μας, ανοίγοντας ή κλείνοντας τη πόρτα που οδηγεί στη ζωή του παραδείσου.

ΔΩΣΤΕ (ΨΗΦΟΥΣ) ΚΑΙ...ΣΩΣΤΕ !!!

Ποια είναι η χειρίστρια του ελικοπτέρου; (Photos)

Στην παρέλαση έκλεψε τις εντυπώσεις. Ύφος σοβαρό, επαγγελματίας 100%, πετούσε το ελικόπτερο Χιουι με άνεση. Ποια είναι η Σαλονικιά που από χθες κουβεντιάζουν για εκείνη;
Το όνομα της είναι Μαρία Ζηρίδου και η άλλη μεγάλη της εκτός από τα ελικόπτερα, είναι τα εξτριμ σπορτς.
Στον προσωπικό της λογαριασμό οι φωτογραφίες της, την δείχνουν να κάνει οτιδήποτε φέρνει το μυαλό και το σώμα στα όρια του και το ακονίζει.
Αναρρίχηση, μαραθωνίους σε βουνά, καταδύσεις, κατάβαση από χιονισμένες πλαγιές, σνόουμπορντ.
Πράγματα που ακόμη και ένας άνδρας δεν θα τα έκανε με τόση άνεση.
Η Μαρία Ζηρίδου, τελείωσε τη Σχολή Μόνιμων Υπαξιωματικών (ΣΜΥ) και τοποθετήθηκε στην Αεροπορία Στρατού.
Εκεί εκπαιδεύτηκε στις πτήσεις των ελικοπτέρων και πέρασε με επιτυχία όλες τις δοκιμασίες.
Έχει το βαθμό του αρχιλοχία και είναι συγκυβερνήτης ελικοπτέρου στο 3ο Τάγμα Ελικοπτέρων της Αεροπορίας Στρατού στην Αλεξάνδρεια Ημαθίας.
ΠΗΓΗ ποντικι