Διπλασίασαν τις επενδύσεις τους στη second hand market στο επτάμηνο του 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές.
Στο επτάμηνο του 2010 ο ελληνικός εφοπλισμός έχει αυξήσει κατά 90% τις επενδύσεις του στην αγορά αφού έχει καταβάλει 4,396 δισ. δολάρια για την απόκτηση 167 πλοίων, ενώ το αντίστοιχο διάστημα του 2009, σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied Shipbroking, οι αγορές πλοίων από ελληνικής πλευράς είχαν φτάσει τις 115, ενώ το ποσό που είχε επενδυθεί ανήλθε σε 2,334 δισ. δολάρια.
Παράλληλα, φέτος, οι Ελληνες πλοιοκτήτες όπως φαίνεται έχουν βάλει πρόσω ολοταχώς, αφού οι δεύτεροι στη λίστα των αγορών πλοίων Κινέζοι έχουν αποκτήσει 111 πλοία συνολικής αξίας 1,657 δισ. δολαρίων.
Το 2009 αντίθετα ήταν μια χρονιά που οι δύο χώρες ανταγωνίζονταν έντονα για τα πρωτεία. Το ίδιο διάστημα πέρσι οι Ελληνες είχαν προσθέσει στο στόλο τους 115 πλοία αξίας 2,334 δισ. δολαρίων, ενώ οι Κινέζοι είχαν αγοράσει 129 πλοία αξίας 1,57 δισ. δολαρίων.
Τα μισά από τα πλοία που έχουν αγοράσει φέτος οι Ελληνες πλοιοκτήτες είναι bulk carriers. Πιο συγκεκριμένα έχουν αγοράσει 87 bulker αξίας 1,998 δισ. δολαρίων, ενώ πέρσι είχαν αποκτήσει 86 αξίας 1,749 δισ. δολαρίων. Στον τομέα των δεξαμενόπλοιων σε ελληνικά χέρια έχουν καταλήξει φέτος 46 πλοία 1,53 δισ. δολαρίων, ενώ πέρσι είχαν αποκτηθεί μόλις 21 αξίας 535 εκατ. δολαρίων.
Φέτος η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα επενδύει δυναμικά και στον τομέα των containerships, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία της Allied έχουν αγοράσει 31 πλοία, έναντι 848,5 εκατ. δολαρίων, ενώ το ίδιο διάστημα του 2009 είχαν αγοράσει εφτά συνολικής αξίας 45,8 εκατ. δολαρίων.
Στα bulker και τα containers επενδύουν δυναμικά και οι Κινέζοι. Φέτος έχουν αγοράσει 79 bulker έναντι 1,44 δισ. δολαρίων και 23 containerships 122 εκατ. δολαρίων. Πέρσι την ίδια περίοδο είχαν αποκτήσει 119 bulker έναντι 1,45 δισ. δολαρίων και τέσσερα containerships αξίας 42 εκατ. δολαρίων.
Μάλιστα όπως αναφέρει στην τελευταία αναφορά της η Alphaliner, τους τελευταίους 18 μήνες οι Ελληνες και οι Κινέζοι πλοιοκτήτες έχουν μονοπωλήσει την αγορά των containerships, αφού έχουν αποκτήσει το 35% των πλοίων που έχουν πουληθεί και το 50% της χωρητικότητας που έχει αλλάξει χέρια. Από πλευράς πωλητών, τα ηνία έχουν λάβει οι Γερμανοί και οι Ιάπωνες.
Στις εταιρείες τους άνηκε το 45% των πλοίων και το 50% της χωρητικότητας που πουλήθηκε. Οι τιμές στη second hand market έχουν αυξηθεί κατά 65% σε σχέση με τον προηγούμενο Οκτώβριο. Παρ' όλα αυτά οι τιμές των πλοίων βρίσκονται ακόμα πολύ κάτω από τα ιστορικά υψηλά που είχε πιάσει το 2008.
Ναυπηγήσεις
Παράλληλα με τις κινήσεις στην αγορά πλοίων οι Ελληνες πλοιοκτήτες, σύμφωνα με την εξαμηνιαία αναφορά της G. Moundreas, κινούνται έντονα και στις ναυπηγήσεις. Στο εξάμηνο του 2010 έχουν επενδύσει περισσότερα από 4,9 δισ. δολ. για τη ναυπήγηση 117 πλοίων σχεδόν όλων των τύπων.
Ειδικότερα στη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου του 2010 οι Ελληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν 93 bulk carriers, 22 δεξαμενόπλοια και δύο containerships. Για τα bulk carriers η συνολική επένδυση είναι της τάξης των 3,36 δισ. δολ., ενώ 1,52 δισ. δολ. διατέθηκαν για τα δεξαμενόπλοια και 36 εκατ. δολ. για τα containerships.