Την παρέμβαση της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκης Κεραμέως, ζητούν οι εκπρόσωποι των ελληνικών κοινοτήτων Αλεξάνδρειας και Καϊρου στην Αίγυπτο, εξαιτίας των σοβαρών προβλημάτων που προκαλεί στη λειτουργία των εκεί σχολικών ιδρυμάτων, η Αναπληρώτρια Συντονίστρια Καΐρου και Βορείου Αφρικής Σωτηρία Μπέτα.
Οι ελληνικές κοινότητες της Αιγύπτου, είναι ανάστατες με τη συμπεριφορά της κυρίας Μπέτα, που σύμφωνα με τον πρόεδρο της ελληνικής κοινότητας Αλεξάνδρειας Ιωάννη Σιόκα, «δεν συνάδει με την αποστολή της» και «αντί να συντονίζει, αποσυντονίζει, μ΄ αποτέλεσμα ν’ αποτελεί τροχοπέδη στη λειτουργία των ελληνικών σχολείων».
Μάλιστα οι εκπρόσωποι των ελληνικών κοινοτήτων Αλεξάνδρειας και Καϊρου, προειδοποιούν τον υπουργείο Παιδείας, πως εάν δεν απομακρύνει και αντικαταστήσει άμεσα τη σημερινή Αναπληρώτρια Συντονίστρια Καΐρου και Βορείου Αφρικής, τότε δεν θ’ ανοίξουν τα σχολεία τον Σεπτέμβριο. «Το θέμα είναι πολύ βαθύτερο από μια προσωπική διαφορά με την συγκεκριμένη Συντονίστρια. Το θέμα είναι πως γίνονται από το υπουργείο Παιδείας οι επιλογές των Συντονιστών Εκπαίδευσης που καλούνται να υπηρετήσουν σε συγκεκριμένες νευραλγικές θέσεις. Για το εάν έχουν τα κριτήρια και τις ικανότητες δηλαδή να υπηρετήσουν μια τέτοια θέση και εάν μπορούν να τα φέρουν εις πέρας» λέει στο protothema.gr ο πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας Αλεξάνδρειας Ιωάννη Σιόκας, τονίζοντας πως : «Έως σήμερα δεν είχαμε κανένα πρόβλημα με κανέναν διορισμένο από το ελληνικό υπουργείο Παιδείας Συντονιστή. Τα προβλήματα ξεκίνησαν με την τοποθέτηση της κυρίας Μπέτα».
Με υπομνήματά τους προς την υπουργό Παιδείας, οι εκπρόσωποι των ελληνικών κοινοτήτων Αλεξάνδρειας και Καϊρου, Ιωάννης Σιόκας και Χρήστος Καβαλής αντίστοιχα, ζητούν την άμεση παρέμβασή της, προκειμένου να μπει τέλος στη δυσλειτουργία που παρουσιάζεται τον τελευταίο χρόνο στα ελληνικά σχολεία της Αιγύπτου. «Η συγκεκριμένη κυρία δεν σέβεται τους θεσμούς. Δεν σέβεται την ιστορία μας. Δεν σέβεται πως οι κοινότητες στην Αίγυπτο είναι φορείς των σχολείων εδώ. Δεν συνεργάζεται καθόλου μαζί μας. Τα θεωρεί δημόσια σχολεία. Δεν είναι σχολεία του ελληνικού δημοσίου τα σχολεία των ελληνικών κοινοτήτων στην Αίγυπτο. Δεν το καταλαβαίνει και μας δημιουργεί σοβαρά προβλήματα. Επίσης κατακριτέο και μακριά από τα ήθη και τις αρχές που επικρατούν στα εκπαιδευτικά μας ιδρύματα είναι και το πρωτοφανές κλίμα τρομοκρατίας που καλλιεργεί η εν λόγω Συντονίστρια και μεταξύ των συναδέλφων της, φέρνοντας τους σε δύσκολη θέση σε περίπτωση που διαφωνήσουν με κάποια απόφασή της, αντιμετωπίζοντας τους με υπεροπτικό ύφος, ίσως λόγω της προτέρας ενασχόλησής της σε κομματικά γραφεία, γεγονός που την κάνει να πιστεύει ότι είναι άτρωτη και ότι μπορεί να λειτουργεί χωρίς τη συνεργασία των συναδέλφων της και των διαχειριστικών φορέων των σχολείων της ομογένειας» επισημαίνει ο κ.Σιόκας, προειδοποιώντας με «λουκέτο» στις σχολικές μονάδες από Σεπτέμβριο.
«Η υπομονή μας έχει φτάσει στο τέλος. Η παραμονή της συγκεκριμένης κυρίας αποτελεί πρόκληση για εμάς. Δεν πρόκειται να ανοίξουμε τα σχολεία μας, εάν δεν την αντικαταστήσει άμεσα το υπουργείο Παιδείας. Έχουμε μιλήσει με υφυπουργούς, έχουμε μιλήσει με γραμματείς κανένας δεν δίνει λύσεις. «Είναι στα χέρια της υπουργού» μας λένε. Φαίνεται πως έχει πολιτική προστασία η συγκεκριμένη Συντονίστρια Εκπαίδευσης που μας έχει κάνει άνω κάτω» λέει.
Μέχρι αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια επίσημη ανακοίνωση – αντίδραση από το υπουργείο Παιδείας αν και οι ανακοινώσεις διαμαρτυρίας των ελληνικών κοινοτήτων της Αιγύπτου έχουν δημοσιοποιηθεί τις τελευταίες μέρες στα ΜΜΕ.
«Ως Ελληνική Κοινότητα Αλεξανδρείας, εκφράζοντας την άποψη και της αδελφής Ελληνικής Κοινότητας Καΐρου, μεταφέρουμε την πλέον από ξεκάθαρη και κατηγορηματική απαίτησή μας προς την Υπουργό Παιδείας κυρία Νίκη Κεραμέως, να απομακρύνει άμεσα την εν λόγω διορισμένη Συντονίστρια Εκπαίδευσης, πριν προλάβει η συγκεκριμένη εκπαιδευτικός, να προκαλέσει ακόμη μεγαλύτερα προβλήματα στην ομαλή εκπαιδευτική λειτουργία της ελληνόφωνης εκπαίδευσης στην Αίγυπτο» καταλήγει ο πρόεδρος της ελληνικής κοινότητας Αλεξάνδρειας, ζητώντας την άμεση παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας.