Σε αύξηση της άυλης αξίας των αδειών Φορτηγών Δημόσιας Χρήσης, προχώρησε το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, όπως ανακοίνωσε ο υπουργός Δ.Ρέππας κατά την υπερψήφιση του νομοσχεδίου επί της αρχής από την αρμόδια Επιτροπή της Βουλής την Τρίτη.
Το νομοσχέδιο υπερψηφίστηκε με την στήριξη των βουλευτών του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, την καταψήφισή τους από το ΚΚΕ και το ΣΥΡΙΖΑ και τις επιφυλάξεις του ΛΑΟΣ. Ο Δ.Ρέππας χαρακτήρισε σημαντική την τροποποίηση που δίνει τη δυνατότητα απόσβεσης της άυλης αξίας στους μεταφορείς.
Το υπουργείο αποφάσισε την τροποποίηση της παραγράφου 7 του άρθρου 14 του νομοσχεδίου, ορίζοντας ότι για τη χορήγηση αδειών κυκλοφορίας ΦΔΧ οι ενδιαφερόμενες μεταφορικές εταιρίες καταβάλλουν εφάπαξ υπέρ του Δημοσίου ειδική εισφορά ανάλογα με την κατηγορία και το μικτό βάρος του φορτηγού οχήματος.
Συγκεκριμένα το ποσό αυτό ορίζεται σε 10.000 ευρώ για τον πρώτο τόνο, 2.000 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 7 τόνους και 1.500 ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους 40 τόνους.
Σε ότι αφορά τα βυτιοφόρα και ειδικότερα αυτά που μεταφέρουν υγρά καύσιμα τα ποσά της ειδικής εισφοράς διαμορφώνονται ως εξής:
- Είκοσι επτά χιλιάδες ευρώ για τον πρώτο τόνο.
- Τρεις χιλιάδες ευρώ για κάθε επόμενο και μέχρι τους σαράντα δύο τόνους.
Με την τροποποίηση του συγκεκριμένου άρθρου προβλέπεται επίσης ότι το ποσό που καταβάλλεται για την λήψη της άδειας ΦΔΧ, λογίζεται ως έξοδο και εκπίπτει του εισοδήματος, επιμεριζόμενο κατά το ένα τρίτο για τα επόμενα 3 χρόνια από τη λήξη της άδειας.