6 Αυγούστου 2015

Εικόνες και Βιντεο από τα εγκαίνια της νέας διώρυγας του Σουέζ(Opening of the Suez Canal’s new waterway)

New Suez Canal boosts Egyptians
President of Egypt Mr Abdelfatah al sisi


Σήμερα πραγματοποιούνται τα εγκαίνια της διώρυγας του Σουέζ από τον Αιγύπτιο πρόεδρο, Αμπντέλ Φατάχ αλ Σίσι, παρουσία ηγετών από όλο τον κόσμο.
Η διαπλάτυνση της διώρυγας του Σουέζ που ολοκληρώθηκε σε πανηγυρικό κλίμα θα αποτελέσει σημείο αναφοράς για πολλά χρόνια και ο πρόεδρος της Αιγύπτου αλ Σίσι έχει δώσει την επισημότητα που ταιριάζει σε ένα τόσο μεγάλο γεγονός.
Στην εκδήλωση παρευρέθηκε και ο Έλληνας πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, ενώ εντυπωσιακή ήταν η διέλευση και της ελληνικής φρεγάτας «Σπέτσαι». 
Παράλληλα, η παγκόσμια ναυσιπλοΐα αλλάζει με την αμφίδρομη κυκλοφορία πλοίων σε ταχύτερους χρόνους, από 18 σε 11 ώρες. Παράλληλα, θα δοθεί η δυνατότητα να διπλασιαστεί η ημερήσια δυνατότητα μεταφοράς εμπορευμάτων.
Ο Αιγύπτιος πρόεδρος μαζί με ηγέτες από ολόκληρο τον κόσμο παρακολουθούν για πρώτη φορά την ταυτόχρονη ροή που υπάρχει προς βορρά και νότο.
Το έργο ξεκίνησε με μια μεγάλη εθνική συνδρομή σε μια προσπάθεια να αντληθούν τα απαραίτητα κεφάλαια από τους ίδιους τους Αιγύπτιους. Μέσα σε μόλις έξι ημέρες συγκεντρώθηκαν 8,5 δισ. δολάρια και οι εργασίες άρχισαν στις 6 Αυγούστου 2014. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις που προέβλεπαν ότι το έργο θα διαρκούσε τρία χρόνια, σήμερα, μετά από ακριβώς 12 μήνες, έχει ολοκληρωθεί.
dioriga_souez_1
Η νέα τεχνητή υδάτινη οδός αρχικά είχε σχεδιαστεί να έχει 72 χλμ. μήκος, με κόστος 4 δισ. δολάρια, όπως είπε ο επικεφαλής της Διώρυγας του Σουέζ, Μοχάμπ Μέμις, αλλά ο πρόεδρος Αλ Σίσι ζήτησε τη μείωση του μήκους, λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια.
dioriga_souez_2
Κατά τα λεγόμενα του Μέμις, το έργο θα περιλαμβάνει 35 χιλιόμετρα «ξηρό σκάψιμο» και 37 χιλιόμετρα πιθανής «επέκτασης και εμβάθυνσης», που θα μπορούσαν να διευρύνουν την υπάρχουσα Διώρυγα του Σουέζ.
dioriga_souez_3
Στο έργο περιλαμβάνεται η ανάπτυξη επιπλέον λιμένων στις τρεις επαρχίες της περιοχής, Σουέζ, Ισμαηλία και Πορτ Σάιντ, παράλληλα με την ανάπτυξη λιμένα στην πόλη Νουβέιμπα του νότιου Σινά και τον εκσυγχρονισμό του αεροδρομίου στο Σαρμ αλ Σέιχ.
dioriga_souez_4
Επίσης σχεδιάζεται στην Ισμαηλία η κατασκευή της Τεχνολογικής Κοιλάδας (τύπου Σίλικον Βάλεϊ), όπως αναφέρει το insideoutborders, όπου θα αναπτυχθούν διάφορα προγράμματα υψηλής τεχνολογίας, μαζί με μια νέα βιομηχανική ζώνη.
dioriga_souez_5
Δεκαεπτά ιδιωτικές επιχειρήσεις έχουν επιλεγεί για να ολοκληρώσουν το έργο σε συνεργασία με τις στρατιωτικές εταιρίες, πάντα υπό την επίβλεψη των ενόπλων δυνάμεων..sofokleousin


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΦΡΕΓΑΤΑ  ΣΠΕΤΑΙ ΣΤΑ ΕΓΚΑΙΝΙΑ ΤΗΣ ΝΕΑΣ ΔΙΩΡΥΓΑΣ ΤΟΥ ΣΟΥΕΖ
Η φρεγάτα "Σπέτσαι" στα εγκαίνια της νέας διώρυγας του Σουέζ! - Κεντρική Εικόνα
Ο Λεσέψ, ο Σαΐντ Πασά και ο Αλ Σίσι
Τον 19ο αιώνα, ένας Γάλλος πείθει έναν αιγύπτιο μονάρχη που έχει κόμπλεξ με την παχυσαρκία του πως μια διώρυγα, η οποία θα συνέδεε τη Μεσόγειο με την Ερυθρά Θάλασσα, θα του έφερνε τη δόξα. Ενάμισι αιώνα αργότερα, ο πρόεδρος Αμπντέλ Φάταχ αλ Σίσι θέλει να αφήσει τη σφραγίδα του διευρύνοντας τη διώρυγα του Σουέζ. in.,gr

Started on 6 Aug 2015
The expansion of the Suez Canal, the 35m parallel channel along with the 37 km widening and deepening of the older one, will be in operation from Thursday, August 6.




Εκτός από τον Έλληνα Πρωθυπουργό, το παρών στα εντυπωσιακά εγκαίνια της νέας διώρυγας του Σουέζ έδωσε και το ένδοξο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό, με τη διέλευση της φρεγάτας "Σπέτσαι".
Ιστορική στιγμή τόσο για την Αίγυπτο, όσο και για τη παγκόσμια ναυσιπλοΐα, ειδικά για μια περιοχή που βρίσκεται στη "γειτονιά" της Ελλάδας και αλλάζει άρδην τα δεδομένα της ναυτιλίας σ' αυτή τη νευραλγική θέση της Μεσογείου, ανάμεσα σε Ευρώπη, Αφρική και Ασία!
Συγκεκριμένα, η αμφίδρομη κυκλοφορία αναμένεται να διπλασιάσει τη τρέχουσα ημερήσια δυναμικότητα μεταφοράς εμπορευμάτων, με την αμφίδρομη κυκλοφορία πλοίων να πραγματοποιεί ταχύτερους χρόνους, από 18 σε 11 ώρες. Η Αρχή Διώρυγας Σουέζ προβλέπεται να αυξήσει τα ετήσια έσοδα από 5,3 δισ. δολλάρια το 2015, σε 13,2 δισ. δολλάρια το 2023, καθώς επίσης θα καταστήσει τη θέση της διώρυγας ως σημαντικότατη θαλάσσια εμπορική δίοδο, σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου ανταγωνισμού.
Μέσα σε μόλις έξι ημέρες συγκεντρώθηκαν 8,5 δισ. δολλάρια και οι εργασίες άρχισαν στις 6 Αυγούστου 2014. Παρά τις αρχικές εκτιμήσεις που προέβλεπαν ότι το έργο θα διαρκούσε τρία χρόνια, σήμερα, μετά από ακριβώς 12 μήνες, έχει ολοκληρωθεί.
Η νέα τεχνητή υδάτινη οδός αρχικά είχε σχεδιαστεί να έχει 72 χλμ. μήκος, με κόστος 4 δισ. δολάρια, όπως είπε ο επικεφαλής της Διώρυγας του Σουέζ, Μοχάμπ Μέμις, αλλά ο πρόεδρος Αλ Σίσι ζήτησε τη μείωση του μήκους, λόγω ανησυχιών για την εθνική ασφάλεια.
Η ιστορία της Διώρυγας
Η πρωταρχική σκέψη διάνοιξης διώρυγας στη περιοχή ήταν εκείνη που φέρεται να σχεδιάστηκε επί Φαραώ Σέτη Α΄ ή Ραμσή Β΄ τον 13ο αιώνα π.Χ., που θα ένωνε το δέλτα του ποταμού Νείλου με την Ερυθρά θάλασσα. Έπρεπε όμως να περάσουν 1000 ακόμη χρόνια για να επανέλθει το θέμα περί τον 8ο αιώνα π.Χ., επί του Φαραώ Νεκώς, ο οποίος σκεφτόταν να φτιάξει ένα κανάλι παράλληλα με το Νείλο και να συνδέσει την Ερυθρά Θάλασσα με ένα τμήμα του ποταμού, αλλά και πάλι το ενδιαφέρον αυτό ανακόπηκε, επειδή οι Πέρσες επιτέθηκαν στην Αίγυπτο. Έτσι το έργο σκέφθηκε να το συνεχίσει ο Δαρρείος. Ο Ηρόδοτος αναφέρει πως είχε διασχίσει εκείνο το κανάλι σε διάστημα τεσσάρων ημερών.
Αργότερα οι Ρωμαίοι το ονόμασαν Διώρυγα του Τραϊανού, οι Άραβες Διώρυγα των Χαλίφηδων, επί εκστρατείας του Ναπολέοντα το κανάλι είχε προσχωθεί και οι προσπάθειες διαφόρων ηγεμόνων να επαναχαραχτεί έπεσαν στο κενό.
Όμως στις 21 Μαρτίου 1859, υπό τον Γάλλο μηχανικό Φερνάν Λεσέπς, η σκαπάνη άνοιξε την πρώτη τρύπα στο χώμα.
Δέκα χρόνια μετά ολοκληρώνονται οι εργασίες και 7 μήνες αργότερα, στις 17 Νοεμβρίου 1869, περνούν τα πρώτα πλοία. Μήκος 160 χλμ., μέσο πλάτος 160 μέτρα, μέσο βάθος 18 μέτρα.
Μάλιστα, ο πρώτος πλοηγός που οδήγησε τα πλοία διαμέσου του καναλιού ήταν ένας Έλληνας ναυτικός από την Κάσο!
Στην κατασκευή της Διώρυγας, άλλωστε, είχαν εργαστεί χιλιάδες ‘Ελληνες, ιδίως από την Κάσο και το Καστελόριζο, με ακμάζουσες παροικίες στο Σουέζ και την Ισμαηλία.
Το λιμάνι του Πορτ Σάιντ ελέγχει την είσοδο της Διώρυγας στη Μεσόγειο,  κάπου στη μέση της απόστασης βρίσκεται η Ισμαηλία και στην έξοδο προς την Ερυθρά Θάλασσα είναι το Σουέζ.
Μετά το πραξικόπημα του Νάσερ, το 1952, ήρθε η εθνικοποίηση της Διώρυγας από τα χέρια των Άγγλων, και οι ταραχές την κράτησαν κλειστή για ένα χρόνο. Κλειστή παρέμεινε και στους δύο αραβοϊσραηλινούς πολέμους το 1967 και 1973.
Από το ’75 και εξής λειτουργεί χωρίς διακοπή και μέσω αυτής διακινούνται χιλιάδες πλοία με φορτία δισεκατομμυρίων.
Πριν από 10 μέρες, στις 26 Ιουλίου, επέτειο των 58 ετών από την εθνικοποίησή της, η Διώρυγα του Σουέζ κατέγραψε ρεκόρ σε χωρητικότητα φορτίου καθώς, μέσα σε μία μέρα, πέρασαν 50 πλοία, διακινώντας 3,8 εκατ. τόνους.