18 Ιανουαρίου 2012

Costa Concordia: Γίγαντας στο μέγεθος, νάνος στην ασφάλεια

Costa Concordia: Γίγαντας στο μέγεθος, νάνος στην ασφάλεια
 Το μέγεθός του δεν έσωσε το Costa Concordia, το οποίο προσάραξε και ανετράπη κοντά στο νησάκι Τζίλιο της Νοτίου Ιταλίας, με αποτέλεσμα έξι άτομα να χάσουν τη ζωή τους και 70 να τραυματιστούν, την ώρα που 16 ακόμη επιβάτες αγνοούνται. REUTERS/ Max Rossi


Οταν ναυπηγήθηκε, το 2006, το Costa Concordia ήταν το μεγαλύτερο κρουαζιερόπλοιο της Ευρώπης, ένα πλοίο που σύμφωνα με την ιδιοκτήτρια εταιρεία συμβόλιζε «τη γαλήνη και την αρμονία μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών». Σήμερα όμως, επαναφέρει φόβους για δυστυχήματα με μεγάλα κρουαζιερόπλοια που τόσο η σχετική βιομηχανία όσο και οι επιβάτες τους πίστευαν ότι είχαν εξαλειφθεί. 
Αντί το μέγεθός τους να τα καθιστά άτρωτα, αυτά τα πλοία, όπως ακριβώς και ο Τιτανικός πριν από 100 χρόνια, είναι δυνατό να αποτελέσουν το σκηνικό τραγικών καταστροφών.

Με περισσότερους από 21 εκατομμύρια επιβάτες να μεταφέρονται κάθε χρόνο και χωρίς μαζικές απώλειες ζωής μετά το ναυάγιο του ελληνικού Royal Pacific το 1992, η βιομηχανία μπορεί να ισχυρίζεται ότι τα κρουαζιερόπλοια αποτελούν σχετικά ασφαλή μέσα ταξιδιού.

Οπως όμως αποκαλύπτει ο εκπρόσωπος της διεθνούς Οργάνωσης επαγγελματιών ναυτικών « Nautilus International» Αντριου Λίνινγκτον, τα τελευταία χρόνια τα ζητήματα ασφάλειας έχουν μάλλον επιδεινωθεί παρά λυθεί. «Αυτά τα πλοία είναι πλωτά ξενοδοχεία, στην πραγματικότητα ουρανοξύστες. Το σχέδιό τους έχει εξαχθεί από αυτό μικρότερων σκαφών, έχουν ψηλές πλευρές, μικρό βύθισμα και είναι δύσκολα στο χειρισμό τους όταν πνέουν ισχυροί άνεμοι

Ο σχεδιασμός αυτών των κρουαζιερόπλοιων εστιάζει στην κατασκευή ακόμη περισσότερων καμπινών στα επάνω καταστρώματα, εμπορικών κέντρων και πισίνων, που τελικά αποτελούν δοκιμασία για την ευστάθεια τους σε σχέση με τον σχεδιασμό των παραδοσιακών υπερωκεάνιων. Το Costa Concordia, παρά το γιγαντιαίο μέγεθός του φαντάζει νάνος μπροστά στους νέους πλωτούς «τιτάνες», όπως το Allure of the Seas, το οποίο είναι σε θέση να μεταφέρει περισσότερους από 6.000 επιβάτες και 2.000 άτομα πλήρωμα. «Πιστεύουμε ότι υποβαθμίζονται βασικές αρχές ασφάλειας με γνώμονα την μεγιστοποίηση του κέρδους», υποστηρίζει ο Λίνινγκτον.

Παρόλο που τα καινούρια υπερμεγέθη κρουαζιερόπλοια ναυπηγούνται διαθέτοντας συστήματα τελευταίας τεχνολογίας, δεν λείπουν οι αξιωματικοί που φοβούνται ότι η εκπαίδευση που λαμβάνουν ίσως είναι ένα βήμα πίσω από την τεχνολογική πρόοδο των νέων κατασκευών.

Αλλωστε, τα συστήματα αυτόματης πλοήγησης δεν εξαλείφουν τον παράγοντα του ανθρώπινου λάθους. Το κρουαζιερόπλοιο Crown Princess λειτουργούσε μόλις έναν μήνα το 2006, όταν ένας αξιωματικός επενέβη στον αυτόματο πιλότο, με αποτέλεσμα το πλοίο να πάρει απότομα κλίση και να τραυματιστούν 300 άτομα, τα 14 από τα οποία σοβαρά.

Παράλληλα, οι ναυπηγοί υπογραμμίζουν εδώ και χρόνια το ζήτημα της ασφαλούς εκκένωσης των μεγάλων πλοίων. Τα πληρώματα και οι επιβάτες διαφορετικών εθνικοτήτων επιδεινώνουν τα όποια προβλήματα προκύψουν λόγω πανικού ή σε περίπτωση που ο χρόνος για να πραγματοποιηθεί η εκκένωση είναι πολύ λίγος, ενώ και η ίδια η διαδικασία της εκκένωσης ενδέχεται να αποβεί μοιραία για τυχόν ασθενείς επιβαίνοντες.

ΣΣ
Ανικανοι αξιωματικοι γεφυρας -ανικανα πληρωματα ( φιλιππινεζοι-ινδονησιανοι-ινδοι κλπ)ανικανοι εφοπλιστες που τους προσλαμβανουν για να μειωσουν το λειτουργικο κοστος φερνουν αυτα τα αποτελεσματα δηλαδη την βυθιση η προσαραξη πλοιων σε βραχια με αποτελεσμα να χανονται ανθρωπινες ζωες-

Δεν  επιτρεπονται τετοια λαθη σημερα με τοσα ηλεκτρονικα οργανα  που διαθετουν και επιβαλλονται στα πλοια (διπλα και τριπλα ρανταρ-GPS -GMDSS κλπ)
Τι να πουμε εμεις οι παληοι ναυτικοι που τα μονα οργανα που ειχαμε στην διαθεση μας ηταν  ενας εξαντας και ενα ραδιογωνιομετρο μονο-

Τα ρανταρ κλπ τοτε "ηταν ειδη πολυτελειας" και λιγοι εφοπλιστες να εβαζαν στα πλοια τους
Σε μια εγκαταλειψη πλοιου , πως να υπακουσουν - τα "φιλιππινια" ινδοι -πακιστανοι, αφου οι περισσοτεροι ουτε αγγλικα γνωριζουν αλλα ουτε μπορουν να συννενοηθουν ακομα και μεταξυ τους.

Ο χειροτερος Ελληνας ναυτικος  ειναι ο καλλιτερος ξενος ναυτικος

Κυταξτε την φωτογραφια ποσο κοντα ηταν η στερια- και σεις θα κρινεται αν επρεπε να χαθουν ανθρωπινες ζωες