Νέα Υόρκη
Οι αμερικανικές εφημερίδες κέρδισαν αναγνώστες στις διαδικτυακές εκδόσεις τους κατά το τελευταίο εξάμηνο, χάνοντας ένα αντίστοιχο μερίδιο από τις έντυπες, την ώρα που η συνολική αναγνωσιμότητα των φύλλων έμεινε πρακτικά αμετάβλητη, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα.
Το Γραφείο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ABC) διευκρίνισε ότι μεταξύ Απριλίου-Σεπτεμβρίου το συνολικό τιράζ των εφημερίδων μειώθηκε κατά 0,2% για τις καθημερινές και αυξήθηκε κατά 0,6% για τις κυριακάτικες εκδόσεις.
Η έρευνα του ABC αφορούσε 613 καθημερινές και 528 κυριακάτικες αμερικανικές εφημερίδες.
Οι επί πληρωμή εκδόσεις των εφημερίδων για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες αντιπροσωπεύουν σήμερα το 15,3% της συνολικής διανομής Τύπου, έναντι 9,8% τον Σεπτέμβριο του 2011.
Σήμερα οι εφημερίδες που διαθέτουν ψηφιακό περιεχόμενο επί πληρωμή έχουν ξεπεράσει τις 300 μεταξύ τους η μεγάλη πλειοψηφία των φύλλων της McGannett που έχουν κυρίως τοπική κυκλοφορία.
Άλλες παρέχουν πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο από το Ίντερνετ ή ταμπλέτες μαζί με την συνδρομή της χάρτινης έκδοσης. Ωστόσο υπάρχουν και τάσεις αύξησης των τιμών των συνδρομών για να αντισταθμιστούν απώλειες από άλλες πηγές.
Η Wall Street Journal είναι η εφημερίδα με τους περισσότερους αναγνώστες: 1,5 εκατομμύριο άτομα διαβάζουν τη χάρτινη έκδοση (πολλοί φυσικά είναι συνδρομητές) και 794.000 τη διαδικτυακή. Το αναγνωστικό κοινό της αυξήθηκε κατά 9,4% μέσα σε ένα χρόνο.
Δεύτερη στην κατάταξη έρχεται η USA Today, με 1,6 εκατομμύριο αναγνώστες στην έντυπη έκδοση αλλά μόνο 86.000 στη διαδικτυακή.
Αντιθέτως, η New York Times παρουσιάζει την ιδιαιτερότητα να έχει περισσότερους αναγνώστες στο διαδίκτυο (896.000) ξεπερνώντας την Wall Street Journal παρά στην έντυπη έκδοση (717.000). Η νεοϋορκέζικη εφημερίδα κατέχει πάντως τα πρωτεία στις κυριακάτικες εκδόσεις, με 2,1 εκατομμύρια αναγνώστες συνολικά.
Ωστόσο, όπως γράφει το Poynter, η ABC συστήνει οι συγκρίσεις να γίνονται πολύ προσεκτικά λόγω των αλλαγών στην καταμέτρηση των φύλλων και στα πακέτα που δίνουν κάποια έντυπα, καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε διπλή μέτρηση αναγνωστών.
Το Γραφείο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ABC) διευκρίνισε ότι μεταξύ Απριλίου-Σεπτεμβρίου το συνολικό τιράζ των εφημερίδων μειώθηκε κατά 0,2% για τις καθημερινές και αυξήθηκε κατά 0,6% για τις κυριακάτικες εκδόσεις.
Η έρευνα του ABC αφορούσε 613 καθημερινές και 528 κυριακάτικες αμερικανικές εφημερίδες.
Οι επί πληρωμή εκδόσεις των εφημερίδων για ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες αντιπροσωπεύουν σήμερα το 15,3% της συνολικής διανομής Τύπου, έναντι 9,8% τον Σεπτέμβριο του 2011.
Σήμερα οι εφημερίδες που διαθέτουν ψηφιακό περιεχόμενο επί πληρωμή έχουν ξεπεράσει τις 300 μεταξύ τους η μεγάλη πλειοψηφία των φύλλων της McGannett που έχουν κυρίως τοπική κυκλοφορία.
Άλλες παρέχουν πρόσβαση σε ψηφιακό περιεχόμενο από το Ίντερνετ ή ταμπλέτες μαζί με την συνδρομή της χάρτινης έκδοσης. Ωστόσο υπάρχουν και τάσεις αύξησης των τιμών των συνδρομών για να αντισταθμιστούν απώλειες από άλλες πηγές.
Η Wall Street Journal είναι η εφημερίδα με τους περισσότερους αναγνώστες: 1,5 εκατομμύριο άτομα διαβάζουν τη χάρτινη έκδοση (πολλοί φυσικά είναι συνδρομητές) και 794.000 τη διαδικτυακή. Το αναγνωστικό κοινό της αυξήθηκε κατά 9,4% μέσα σε ένα χρόνο.
Δεύτερη στην κατάταξη έρχεται η USA Today, με 1,6 εκατομμύριο αναγνώστες στην έντυπη έκδοση αλλά μόνο 86.000 στη διαδικτυακή.
Αντιθέτως, η New York Times παρουσιάζει την ιδιαιτερότητα να έχει περισσότερους αναγνώστες στο διαδίκτυο (896.000) ξεπερνώντας την Wall Street Journal παρά στην έντυπη έκδοση (717.000). Η νεοϋορκέζικη εφημερίδα κατέχει πάντως τα πρωτεία στις κυριακάτικες εκδόσεις, με 2,1 εκατομμύρια αναγνώστες συνολικά.
Ωστόσο, όπως γράφει το Poynter, η ABC συστήνει οι συγκρίσεις να γίνονται πολύ προσεκτικά λόγω των αλλαγών στην καταμέτρηση των φύλλων και στα πακέτα που δίνουν κάποια έντυπα, καταστάσεις που μπορεί να οδηγήσουν ακόμα και σε διπλή μέτρηση αναγνωστών.
Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό