11 Φεβρουαρίου 2019

NEA BLOKO

Posted: 11 Feb 2019 12:58 AM PST


Οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ έχουν χάσει 1.500.000 δωρεάν επισκέψεις στο δίκτυο των συμβεβλημένων με τον ΕΟΠΥΥ ιατρών.

Αυτό καταγγέλλει η Ένωση Ιατρών ΕΟΠΥΥ (ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ) και τονίζουν ότι οι δωρεάν αυτές επισκέψεις χάθηκαν την ώρα που το υπουργείο Υγείας υποστηρίζει πως με τις δομές της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας (ΠΦΥ) και τους οικογενειακούς γιατρούς οι Έλληνες έχουν πρόσβαση στην ΠΦΥ.

Οικονομικά αυτό αποτιμάται από την ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ ότι έχει προκαλέσει τεράστια επιβάρυνση στους ασφαλισμένους, που κλήθηκαν να πληρώσουν από την τσέπη τους περί τα 15 εκατομμύρια ευρώ για υπηρεσίες που είχαν στο παρελθόν δωρεάν μέσω των συμβεβλημένων γιατρών του Οργανισμού.

Η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ καταλογίζει στον ΕΟΠΥΥ «δημιουργική λογιστική» στα οικονομικά του Οργανισμού, επισημαίνοντας πως το θετικό δημοσιονομικό αποτέλεσμα των 322 εκατομμυρίων ευρώ για το 2018 βασίζεται σε λογιστικές του τύπου:
  • Μείωση του προϋπολογισμού των επισκέψεων του ΕΟΠΥΥ από 110 εκατομμύρια σε 75 εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή κατά 35 εκατομμύρια.
  • Επιβολή «κουρεμάτων» rebate και clawback της τάξης άνω των 500 εκατομμυρίων ευρώ στην παροχή ιατρικών υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας, που αποτελεί πλέον αξιοσημείωτη πηγή εσόδων για τον Οργανισμό, από το υστέρημα των γιατρών που εργάζονται μερικές φορές κάτω από τα όρια του ασφαλούς κόστους λειτουργίας των ιατρείων τους.

Γιατί «χάθηκαν» οι συμβάσεις των γιατρών

Σύμφωνα με την ΕΝΙ – ΕΟΠΥΥ, αυτή η «μαγική» συνταγή ήταν μία από τις αιτίες άρνησης σύναψης νέων συμβάσεων και μαζικής αποχώρησης ιατρών και παρόχων από τις δαγκάνες του μονοπωλιακού κρατικού Οργανισμού.

«Οι γιατροί εγκατέλειψαν μονοπωλιακές συμβάσεις που είχαν συνάψει το 2012, ενώ και οι οπτικοί και οι πάροχοι ειδικής αγωγής αρνήθηκαν να συμβληθούν, σηματοδοτώντας το στίγμα της παρακμιακής κατάστασης του ΕΟΠΥΥ», αναφέρει η πρόεδρος της Ένωσης, κυρία Άννα Μαστοράκου.

Αναφερόμενη στις 500.000 επισκέψεις, που σύμφωνα με το υπουργείο Υγείας πραγματοποιήθηκαν στις Τοπικές Μονάδες Υγείας (ΤΟΜΥ), η πρόεδρος της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ τονίζει πως «σκόπιμα αποκρύπτεται το γεγονός πως χάθηκαν πάνω από 1.500.000 δωρεάν επισκέψεις από το δίκτυο των συμβεβλημένων ιατρών (πολλαπλάσιες επισκέψεις, με μικρότερο κόστος), με απώλεια τουλάχιστον 1.000 ατόμων εξειδικευμένου και έμπειρου ιατρικού δυναμικού».

Φάσκει κι αντιφάσκει το υπουργείο Υγείας

Η ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ υπογραμμίζει και την αντίφαση στη στάση του υπουργείου Υγείας: Από τη μία το υπουργείο θεωρεί στρεβλό και μη αποδοτικό σύστημα των 200 επισκέψεων το μήνα, χωρίς «πραγματικό» ιατρικό έργο, αλλά υπηρεσίες «συνταγογράφησης». Από την άλλη, καλεί τους ίδιους αυτούς «μη χρήσιμους» γιατρούς να συμβληθούν εκ νέου με νέες συμβάσεις οικογενειακού ιατρού, με τεράστιο εργασιακό φορτίο (και δωρεάν κατ’ οίκον επισκέψεις) και την αποζημίωση του 1 ευρώ ανά ασθενή το μήνα.

Το προεδρείο της ΕΝΙ-ΕΟΠΥΥ τονίζει πως η σύμβαση των 200 επισκέψεων το μήνα, με αμοιβή κατά πράξη και περίπτωση είναι ο πιο αποδοτικός τρόπος παροχής υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας, με την πληρέστερη γεωγραφική κάλυψη πληθυσμού. Και υπενθυμίζει πως διεξάγεται δικαστικός αγώνας για την επαναφορά των συμβάσεων και την ενίσχυση των υπηρεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας Υγείας προς τους πολίτες.


Πηγή: ygeiamou.gr
_
Posted: 11 Feb 2019 12:43 AM PST
Η πολιτική ηγεσία έπραξε το καθήκον της για το μείζον ζήτημα της δωρεάν (ανταλλακτικής) μεταφοράς των αστυνομικών στα μέσα μαζικής μεταφοράς, καθώς όπως
είναι γνωστό, η σχετική υπουργική απόφαση πήρε υπογραφή.

Συνεπώς, είναι το ερώτημα, γιατί δεν περάσαμε μέχρι σήμερα στη φάση υλοποίησης της απόφασης, που θα μετατρέψει το προσωπικό σε νόμιμους χρήστες των δημόσιων συγκοινωνιών και να πάψει το θολό καθεστώς της λαθραίας επιβίβασης στη μορφή της ημινομιμότητας;

Πληροφορίες του bloko.gr σημειώνουν πως ο οργανισμός συγκοινωνιών είναι έτοιμος να παραδώσει στο αρχηγείο τις κάρτες προκειμένου να ονομαστικοποιηθούν και να παραδοθούν, με μία βασική προϋπόθεση. Το κόστος του ΦΠΑ, που ανέρχεται σε περίπου 1,5 εκατομμύριο ευρώ, να το αναλάβει το αρχηγείο της ΕΛΑΣ. Μέχρι σήμερα παρατηρείται αχαρακτήριστη αδράνεια, με συνέπεια οι αστυνομικοί να προσπαθούν να πείσουν τους ελεγκτές, για το νόμιμο της εισόδου τους κι επιβίβασης. 




του Γιώργου Καραϊβάζ
_
Posted: 11 Feb 2019 12:39 AM PST
Κριτική στην κυβέρνηση άσκησε ο επίτιμος αρχηγός ΓΕΕΘΑ Μιχάλης Κωσταράκος, για τον «οδικό χάρτη», που ανέλαβαν να συντάξουν οι Υπουργοί Άμυνας Ελλάδας και Τουρκίας ως αποτέλεσμα

της επίσκεψης του κ. Τσίπρα στην Τουρκία.


Με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, ο κ. Κωσταράκος αναφέρει πως «ένας “οδικός χάρτης” εξ’ ορισμού περιγράφει τις ενέργειες ή τα βήματα που θα μας οδηγήσουν σε κάποιο επιθυμητό αποτέλεσμα, συνήθως σε κάποια συμφωνία ή συνθήκη», ενώ εκφράζει την ελπίδα κάτι τέτοιο να μην οδηγήσει σε μία νέα «Συμφωνία Πρεσπών».

Ο πρόεδρος της Στρατιωτικής Επιτροπής της Ευρωπαϊκής Ένωσης υπενθυμίζει ότι «η μοναδική διμερής ελληνο-τουρκική διαφορά είναι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδος» σημειώνοντας ότι η λογική της «συνολικής διαπραγμάτευσης» με «πακέτο θεμάτων με την Ελλάδα, όπως το Αιγαίο, ο εναέριος χώρος, τα χωρικά ύδατα, το καθεστώς των νησιών, η Θράκη, οι μουφτήδες, κλπ» είναι πάγιος στόχος της Τουρκίας.

«Η αποκλιμάκωση της έντασης δεν είναι δύσκολη γιατί η κλιμάκωση και η ένταση με την Τουρκία είναι δημιούργημα του κ. Καμμένου από το 2016 για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους», αναφέρει εν συνεχεία ο Μιχάλης Κωσταράκος, «καρφώνοντας» ουσιαστικά τον πρώην υπουργό Εθνικής Άμυνας.

«Δυστυχώς στη φάση αυτή αισθάνομαι ότι για πρώτη φορά μας οι Τούρκοι μας “σέρνουν”, εθελοντικά αυτή τη φορά, σε διαπραγματεύσεις. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος και πεπεισμένος ότι οι κινήσεις του κ. Τσίπρα», προσθέτει ο κ. Κωσταράκος.

Αναλυτικά η ανάρτησή του:

"Οδικός Χάρτης ή τουρκική παγίδα;

Θριαμβολόγησαν τις τελευταίες ημέρες τα φιλικά στην κυβέρνηση έντυπα και ηλεκτρονικά ΜΜΕ μαζί με συγκεκριμένους ιστότοπους «αμυντικού», κατά δήλωσή τους, περιεχομένου και με φιλικούς στην κυβέρνηση πρωινούς σχολιαστές, για τον «Οδικό Χάρτη» που ανέλαβαν να συντάξουν οι Υπουργοί Άμυνας Ελλάδας και Τουρκίας ως αποτέλεσμα της επίσκεψης του κ. Τσίπρα στην Τουρκία.
Θεωρώ ότι εάν πρόκειται για έντονη επικοινωνιακή προβολή μιας νεφελώδους προσπάθειας συμφωνίας κάποιων επιπλέον Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης(ΜΟΕ), σε συνδυασμό με τη συνέχιση των αέναων (αισίως ήδη μετράμε 60 γύρους) διερευνητικών συζητήσεων σε επίπεδο εμπειρογνωμόνων και τεχνοκρατών/στρατιωτικών των Υπουργείων Εξωτερικών και Άμυνας, τότε δεν πρόκειται για κάτι το καινούργιο και, υπό προϋποθέσεις, δεν θα μας βλάψει.

Και τονίζω το «υπό προϋποθέσεις» διότι, πρώτον, εξαρτάται από το περιεχόμενο των επιπλέον ΜΟΕ τα οποία θα συμφωνηθούν και δεύτερον, έχει διαπιστωθεί ότι μόνο η δική μας πλευρά αυτοδεσμεύεται στην εφαρμογή τους, ενώ η έτερη τα σέβεται κατά το δοκούν (βλέπε μορατόριουμ διεξαγωγής ασκήσεων κατά τους θερινούς μήνες και των εθνικών/θρησκευτικών εορτών). Εάν όμως πρόκειται για κατάρτιση «οδικού χάρτη» στον οποίο θα συμπεριληφθούν και θα εξεταστούν όλα τα θέματα που κατά καιρούς έχει θέσει η Τουρκία, τότε απλά πέσαμε σε μια καλοστημένη τουρκική παγίδα που θα βλάψει σημαντικά την χώρα μας. Εξηγώ τους λόγους:

1. Κατ’ αρχάς, ένας «οδικός χάρτης» εξ ορισμού περιγράφει τις ενέργειες ή τα βήματα που θα μας οδηγήσουν σε κάποιο επιθυμητό αποτέλεσμα, συνήθως σε κάποια συμφωνία ή συνθήκη. Θα ήταν χρήσιμο να μας εξηγήσει η Κυβέρνηση και ο ΥΕΘΑ ποιο είναι αυτό το προσδοκώμενο αποτέλεσμα για την Ελλάδα σε αυτήν την περίπτωση. Ελπίζω όχι σε μια νέα Συμφωνία των Πρεσπών!!!

2. Σύμφωνα με την πάγια επίσημη θέση της ελληνικής πλευράς, η μοναδική διμερής ελληνο-τουρκική διαφορά είναι η οριοθέτηση της υφαλοκρηπίδος, μία διαφορά η οποία έρχεται από το παρελθόν και που η φύση της ενδεχομένως να έχει ήδη ξεπεραστεί καθώς πλέον μιλάμε για ΑΟΖ. Όλα τα υπόλοιπα θέματα (Αιγαίο, Κυπριακό, Θράκη, γκριζες ζώνες, καθεστώς νήσων, κλπ) είναι διεθνή θέματα ή μονομερείς, αυθαίρετες και αβάσιμες τουρκικές αξιώσεις και διεκδικήσεις σε βάρος μας, τις οποίες και απορρίπτουμε.

3. Ο πάγιος στόχος της Τουρκίας είναι να δημιουργήσει ένα «πακέτο θεμάτων» (δηλαδή στη πραγματικότητα τουρκικών διεκδικήσεων) με την Ελλάδα, όπως το Αιγαίο, ο εναέριος χώρος, τα χωρικά ύδατα, το καθεστώς των νησιών, η Θράκη, οι μουφτήδες, κλπ τα οποία η Ελλάδα θα κληθεί (ή συρθεί) να συζητήσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Αυτή η «συνολική διαπραγμάτευση» είναι η μέγιστη επιδίωξη της Τουρκίας. Αυτό επιδιώκει με τις κρίσεις χαμηλής έντασης , αυτό επεδίωκε στα Ίμια το 1996. Ο εξαναγκασμός της Ελλάδας σε διαπραγματεύσεις εφ’ όλης της ύλης συνιστά την πραγματική κεφαλαιοποίηση των «κρίσεων και εντάσεων» που δημιουργεί ή κλιμακώνει στο Αιγαίο και την ΝΑ Μεσόγειο.

Η πραγματικά επιδέξια ελληνική διπλωματία έχει κατορθώσει από το 1922 μέχρι τώρα να εμποδίζει με επιτυχία αυτή τη κεφαλαιοποίηση των κρίσεων και τη διαπραγμάτευση των «θεμάτων» (σχεδόν πάντα καθαρά ελληνικών) που θέτουν κάθε φορά οι Τούρκοι. «Αφελείς» ή «καλόπιστοι» σχολιαστές, δημοσιογράφοι ή «πολιτικοί» αντιδρούν και απαξιώνουν αυτή την σταθερή αποφυγή διαπραγματεύσεων που κατορθώνει η ελληνική εξωτερική πολιτική. Θα πρέπει όλοι να αντιληφθούν ότι εφόσον δεν υπάρχουν ελληνο-τουρκικές διαφορές για διμερή διαπραγμάτευση, τότε αυτό που υπάρχει είναι μόνο τουρκικές διεκδικήσεις σε βάρος της Ελλάδος, κι όταν διαπραγματεύεσαι τις διεκδικήσεις των αντιπάλων σου κάτι τελικά θα αποδεχτείς και θα «αφήσεις» στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων». Δεν υπάρχει διαπραγμάτευση με σκοπό την άρνηση, ούτε την «φώτιση» της άλλης πλευράς.

4. Η επαναλειτουργία της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης δεν αποτελεί ελληνο-τουρκική διαφορά. Είναι ένα διεθνές θέμα καταπάτησης θρησκευτικών ελευθεριών για το οποίο η Τουρκία είναι κατηγορούμενη από ΗΠΑ και ΕΕ. Με λογική παζαριού μας σπρώχνουν σε μια καλοστημένη παγίδα όπου η Χάλκη συνδέεται με το θέμα των μουφτήδων στη Θράκη, ένα καθαρό ελληνικό εσωτερικό θέμα που αφορά τους Έλληνες μουσουλμάνους. Αυτός ο ελιγμός για τους Τούρκους έχει μόνο κέρδη.

5. Η αποκλιμάκωση της έντασης δεν είναι δύσκολη γιατί η κλιμάκωση και η ένταση με την Τουρκία είναι δημιούργημα του κ. Καμμένου από το 2016 για καθαρά ψηφοθηρικούς λόγους. Ο πρώην ΥΕΘΑ έκανε κάθε προσπάθεια για την δημιουργία έντασης με στολές, τζάκετ, πτήσεις και επιθετικές δηλώσεις και ενέργειες πιστεύοντας ότι αυτό τον ευνοεί δημοσκοπικά. Αυτό ήταν εμφανές σε όλους και έγινε με την παρότρυνση ή με την ανοχή του κ. Τσίπρα, ο οποίος τον άφηνε να παίζει «στρατιωτάκια» προς όφελος, όπως τελικά αποδείχθηκε του ΣΥΡΙΖΑ.

Γρήγορα οι κ.κ. Κοτζιάς και Παυλόπουλος, επίσης με την ανοχή του κ. Τσίπρα, δημιούργησαν μια ένταση που κατά τη γνώμη τους θα βελτίωνε την «πατριωτική» εικόνα τους στα μάτια του λαού μας (η εποχή των δηλώσεων για «κότες» και «Μολών Λαβέ» από το Κολωνάκι), στην οποία όμως οι Τούρκοι προθύμως ανταποκρίθηκαν και πλειοδότησαν, και αυτοί για λόγους εικόνας, αξιοπιστίας και κύρους κυρίως προς το εσωτερικό τους.

Οι οκτώ Τούρκοι στρατιωτικοί και οι δυο Έλληνες όμηροι ήταν απλά επεισόδια της κρίσεως η οποία ξεπέρασε τους Έλληνες πρωταγωνιστές της, που γρήγορα «λούφαξαν» και προσέφυγαν σε δικαστήρια, διεθνείς οργανισμούς και συμμάχους. Η αναχώρηση του κ. Καμμένου από το ΥΠΕΘΑ προσφέρει από μόνη της μια ευκαιρία αποκλιμάκωσης. Οι σχέσεις των δυο Υπουργείων Άμυνας μπορούν να αποκτήσουν την χαμένη αξιοπιστία τους, αν και η στενή συνεργασία Καμμένου-Αποστολάκη τα τρία τελευταία χρόνια έχει βλάψει σημαντικά την αξιοπιστία του νέου ΥΕΘΑ στο εσωτερικό και κυρίως στο εξωτερικό. Τα λοιπά, περί σχέσεων των δυο Υπουργών, κοινών αμερικανικών καταβολών, γνωριμιών και συνυπηρετήσεων καθώς και γραμμών επικοινωνίας που θα αποκατασταθούν (ενώ πάντα υπήρχαν) είναι χαριτωμένες προσεγγίσεις και ανάλαφρες αναλύσεις καφενειακού επιπέδου, προοριζόμενες για την δημιουργία εντυπώσεων σε αδαείς και για ψηφοθηρική κατανάλωση.

Τέλος δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ελληνικός λαός έχει αποφασίσει να διατηρεί ισχυρές Ένοπλες Δυνάμεις, για να υλοποιείται εκτός των άλλων και η αποτροπή των δυνητικών αντιπάλων της χώρας και για να μη μας ρυμουλκούν οι όποιοι «γείτονες» σε διαπραγματεύσεις σε βάρος των εθνικών συμφερόντων μας. Δυστυχώς στη φάση αυτή αισθάνομαι ότι για πρώτη φορά μας οι Τούρκοι μας «σέρνουν», εθελοντικά αυτή τη φορά, σε διαπραγματεύσεις. Δεν είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος και πεπεισμένος ότι οι κινήσεις του κ. Τσίπρα είναι προς την κατεύθυνση της διασφάλισης των εθνικών συμφερόντων.

Εύχομαι οι ιθύνοντες, με πρώτο τον κ. Πρωθυπουργό να αντιληφθούν τα όρια και τους κινδύνους του ψηφοθηρικού εγχειρήματός τους. Δεν ξέρω εάν το καταλαβαίνουν και εάν μπορούν να το μετατρέψουν σε πλεονέκτημα για τη χώρα μας. Δεν αντιλαμβάνομαι επίσης την απουσία του Υπουργείου Εξωτερικών με την μακρόχρονη εμπειρία στη διπλωματία από αυτή την «προσέγγιση». Η Άμυνα και η Διπλωματία αλληλοσυμπληρώνονται, δεν αλληλοαναιρούνται. Ελπίζω ότι οι Υπουργοί Άμυνας δεν θα «συνεργαστούν» σε βάρος τελικά των ελληνικών συμφερόντων, αν και μετά την Συμφωνία των Πρεσπών διατηρώ σοβαρές επιφυλάξεις".

πηγή: thestival.gr
_
Posted: 11 Feb 2019 12:20 AM PST
Ο Νίκος Μανιαδάκης μπορεί να είναι μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος στην υπόθεση Novartis παρόλο που του ασκήθηκε δίωξη για εμπλοκή του στην υπόθεση Novartis. Πώς;



Σύμφωνα με το βούλευμα του Συμβουλίου Πλημμελειοδικών Αθηνών που αποκαλύπτει η Realnews, και με το οποίο απερρίφθη το αίτημά  του  να καταστεί άκυρη η ποινική δίωξη που του ασκήθηκε για λήψη «δώρων» από τη φαρμακοβιομηχανία για προώθηση των συμφερόντων της , οι δικαστές καταλήγουν στο ότι είναι άλλη η δικογραφία στην οποία ο ίδιος είναι κατηγορούμενος κι άλλη εκείνη που αφορά την Novartis…

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, για να λάβει κάποιος την ιδιότητα του μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος προϋποθέτει ότι έχει προηγηθεί έρευνα που αποκλείει την εμπλοκή του στις διερευνώμενες πράξεις αλλά το βασικότερο στην προκειμένη περίπτωση, όπως λέει η πλευρά Μανιαδάκη, είναι ότι αν προκύψουν στοιχεία εναντίον του πρέπει να παύσει να διέπεται από το εν λόγω καθεστώς γιατί διαφορετικά δεν μπορεί να ασκήσει και τα δικαιώματά του ως κατηγορούμενος.

Το σκεπτικό των δικαστών

Ο Νίκος Μανιαδάκης εξετάστηκε αρχικώς ως προστατευόμενος  μάρτυρας. Στο εν λόγω καθεστώς εντάχθηκε  με τη διάταξη 13/2017. Στη συνέχεια με τη διάταξη 3/18 του εισαγγελέα εγκλημάτων διαφθοράς κατέστη μάρτυρας δημοσίου συμφέροντος.

Η προστασία (διάταξη 13/2017) ανακλήθηκε με την 6/2018 ενώ με τη διάταξη 7/2018 κατέστη κατηγορούμενος και του απαγορεύτηκε η έξοδος από τη χώρα.

Με το βούλευμά τους οι δικαστές κρίνουν ότι « ο αιτών , καίτοι επικαλείται δικονομική ακυρότητα, ούτε αποδεικνύει ποια συγκεκριμένη δικονομική βλάβη υπέστη και γιατί η μη ανάκληση της υπ. Αριθμόν 3/2018 διάταξης οδήγησε σε παραβίαση των υπερασπιστικών του δικαιωμάτων και τον εμπόδισε στην απόκρουση της κατηγορίας της παθητικής δωροδοκίας.

Πέραν όμως της πλήρους αοριστίας για το αν συνέτρεχαν πράγματι οι προϋποθέσεις για να δοθεί στον Νικόλαο Μανιαδάκη η ιδιότητα του μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος, όπως επίσης ο αποχαρακτηρισμός αυτού από μάρτυρα δημοσίου συμφέροντος ή η διατήρηση της ιδιότητας αυτής, σε κάθε περίπτωση αφορούν την κύρια δικογραφία της Novartis». Δεν ασκούν δηλαδή, όπως καταλήγουν, καμία επιρροή στη δικογραφία που σχηματίστηκε με μόνο κατηγορούμενο τον Ν. Μανιαδάκη.

Από μάρτυρας… κατηγορούμενος

Στο βούλευμα αναφέρεται πως ο κατηγορούμενος πλέον για δωροδοκία εμπλέκεται στην υπόθεση καθώς σύμφωνα με τον εισαγγελέα που του άσκησε τη δίωξη:

«Ο Μάξιμος Σαράφης (σ.σ. έτερος προστατευόμενος μάρτυρας) με τρεις καταθέσεις του στις 27-11-2018, 28-11-2018 και 12-12-2018 ισχυρίστηκε ότι  το χρονικό διάστημα που ο Ν. Μανιαδάκης διετέλεσε  Σύμβουλος στο Υπουργείο Υγείας , την περίοδο δηλαδή 2010-2012 και  2013-2014 έλαβε σημαντικά χρηματικά ποσά προκειμένου να εξυπηρετήσει πολλαπλώς τα συμφέροντα της φαρμακευτικής εταιρείας Novartis ΕΛΛΑΣ και της μητρικής φαρμακευτικής εταιρείας  Novartis, συμβουλεύοντας την εκάστοτε πολιτική ηγεσία προς την κατεύθυνση της αποφυγής μείωσης των τιμών των φαρμάκων της εταιρείας Novartis, τιμολόγησης και εισαγωγής αυτών στην αγορά με συμφέρουσες για την εταιρεία τιμές , με μεγάλου ύψους ζημία του ελληνικού δημοσίου…»

Ο ίδιος βέβαια υποστηρίζει ότι κατέστη κατηγορούμενος όταν αρνήθηκε, παρόλες τις πιέσεις που του ασκήθηκαν, να εμπλέξει πολιτικά πρόσωπα στην υπόθεση.

Κι ότι δεν είχε πρόθεση να διαφύγει καθώς λίγες ημέρες πριν ταξιδέψει για Ισπανία με την οικογένειά του είχε ενημερώσει τους εισαγγελείς πως  θα εγκατασταθεί στο εξωτερικό, διευκρινίζοντας όμως ότι θα επιστρέψει όποτε του ζητηθεί. Ισχυρίζεται δε, πως οι εισαγγελείς φρόντιζαν την διαδικασία για να ενταχθεί σε πρόγραμμα προστασίας μαρτύρων στην Ισπανία.

Όσον αφορά στην κατηγορία που του αποδίδεται επιμένει ότι  «είμαι κατηγορούμενος επειδή ένας άλλος μάρτυρας αορίστως είπε ότι πήρα 120.000 ευρώ… Δεν γνωρίζω κανέναν που έχει κάνει έκνομη πράξη, είμαι καθηγητής, τεχνοκράτης, που πήγα να βοηθήσω τη χώρα μας».

Αντίστροφη μέτρηση για τη Novartis

Την ίδια ώρα, δικαστικές πηγές αναφέρουν ότι ήδη έχει αρχίσει η αντίστροφη μέτρηση για την κλήση υπόπτων τέλεσης αξιόποινων πράξεων στην πολύκροτη υπόθεση.

Μόλις παραδοθεί στην Εισαγγελία κατά της Διαφθοράς το πόρισμα από την επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης Μαρία Παπασπύρου που θα αφορά τον τρόπο που  τιμολογούνταν τα φάρμακα , και το οποίο βρίσκεται στο τελικό στάδιο επεξεργασίας, όσοι φαίνεται να εμπλέκονται θα κληθούν να δώσουν εξηγήσεις.

Οι ίδιες πηγές αναφέρουν ότι μεταξύ αυτών θα είναι και πολιτικά πρόσωπα, όχι όμως και τα δέκα για τα οποία είχε αποσταλεί η δικογραφία στη Βουλή αφού από την έρευνα δεν προέκυψαν για όλους επιβαρυντικά στοιχεία. Καθώς δε κάποιοι από αυτούς έχουν τη βουλευτική ιδιότητα, η επικρατούσα άποψη είναι πως πριν κληθούν θα πρέπει το κοινοβούλιο να αποφανθεί για την άρση ή μη της βουλευτικής τους ασυλίας.

πηγή: dikastiko.gr
_
Posted: 11 Feb 2019 12:01 AM PST
Με στόχο την ταχύτερη δυνατή μεταστέγαση των αστυνομικών υπηρεσιών της Ηλείας σε ασφαλή και λειτουργικά κτίρια ολοκληρώθηκε στις 8 Φεβρουαρίου ο τριήμερος γενικός έλεγχος της

Επιτροπής Κτιριακών Ελέγχων και Μελετών του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη στα αστυνομικά κτίρια του νομού.

Τα μέλη της Επιτροπής, η οποία συστάθηκε κατ΄εντολή του Αρχηγού της Ελληνικής Αστυνομίας,  Αντιστράτηγου Αριστείδη Ανδρικόπουλου μετά τη συνάντηση του με τον πρόεδρο της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ηλείας, Π. Ζώντο,  παρουσία της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου, βουλευτών  και πολιτικών εκπροσώπων του Νομού, έκαναν σειρά συναντήσεων στους δήμους για να δρομολογηθούν οι κατάλληλες λύσεις.

Τα μέλη της επιτροπής, ο αστυνομικός υποδ/ντής Γεώργιος Κατσίμπελης και οι αρχιτέκτονες Γεωργία Σιαφάκα και  Αλφόνσο Μάσπερο, μετά το πέρας των ελέγχων αποφάνθηκαν πως τα κτίρια που στεγάζουν τα ΑΤ Αμαλιάδας, Αρχαίας Ολυμπίας, Κρεστένων και Βάρδας, κρίθηκαν ακατάλληλα ως προς  τη δυνατότητα πρόσβασης σε αυτά μεγάλης μερίδας πολιτών και ευπαθών ομάδων (ΑμεΑ,  ηλικιωμένων, μητέρων  νεογνών),  μη συμβατά με  την επιχειρησιακή δραστηριότητα του αστυνομικού προσωπικού για τις άσχημες εργασιακές συνθήκες και παροχές απέναντι στους πολίτες, με ακατάλληλη –έως και επικίνδυνη στέγαση. . Παράλληλα, η επιτροπή προέβη σε έκθεση παρεμβάσεων  βελτίωσης της ασφάλειας των κρατητηρίων του ΑΤ Πύργου, όπου συσσωρεύεται ο κύριος όγκων των προσωρινά φιλοξενούμενων κρατουμένων, αλλά και σε καταγραφή των ζημιών που έχει υποστεί το μέγαρο λόγω της έλλειψης συντήρησης.

Αμαλιάδα και Κάμπος

Σχετικά με την ανεύρεση κτηριακής δομής  στην Αμαλιάδα, έπειτα από σύσκεψη με τον   Δήμαρχο κ. Χρ.Χριστοδουλόπουλο, κι αφού κι ο ίδιος  εκδήλωσε τη διάθεσή του να συμβάλει θετικά -όπως συνεχίζει να  κάνει μέχρι και σήμερα ανιδιοτελώς- στην προσπάθειά ανεύρεσης κτιρίου ή και χώρου προς ανέγερση, επισήμανε πως τη συγκεκριμένη στιγμή δεν υπάρχει  διαθέσιμο δημοτικό κτίριο. Ωστόσο δεσμεύτηκε να συνεχίσει να διερευνά το και να βρει λύση.

Σε ό,τι αφορά τον δήμο Ανδραβίδας-Κυλλήνης, οι αστυνομικοί εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για το ότι ο δήμαρχος Ναμπίλ Μοράντ κατάφερε να αποσπάσει και να παραχωρήσει δωρεάν κτίριο στις εργατικές κατοικίες Λεχαινών για τις ανάγκες της Ελληνικής Αστυνομίας. Στο κτίσμα έγινε αυτοψία και συμφωνήθηκε να ανασχεδιαστούν οι χώροι ώστε να λειτουργεί εύρυμα η Υπηρεσία, αίτημα που μετέφερε αρμοδίως ο πρόεδρος της Ένωσης Αστυνομικών Υπαλλήλων Ηλείας, Παν. Ζώντος. Από την πλευρά του ο κύριος Μοράντ  δεσμεύτηκε να γίνουν άμεσα οι υπολειπόμενες εργασίες για να μεταστεγαστεί το Τμήμα. Παράλληλα, έγινε και συζήτηση για το έτερο ΑΤ του δήμου στη Βουπρασία.

Θετική εξέλιξη υπήρξε και με τον Αστυνομικό σταθμό του  Δ.Δ. Βαρθολομιού, όπου θα γίνει όπως υπολογίζεται, η μεταστέγαση  του σε δημόσιο κτήριο της περιοχής.

πηγή: patrisnews
_
Posted: 10 Feb 2019 11:42 PM PST

Σε εφαρμογή έχουν τεθεί, όπως αναφέρει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σε ανακοίνωσή της, οι νέοι κανόνες για τα συνταγογραφούμενα φάρμακα που πωλούνται στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή ανακοίνωσε ότι εφαρμόζεται η οδηγία για τα ψευδεπίγραφα φάρμακα, που εκδόθηκε το 2011 και αποσκοπεί στην εξασφάλιση της ποιότητας και της ασφάλειας των φαρμάκων που πωλούνται στην ΕΕ. Βάσει της εν λόγω οδηγίας, οι φαρμακοβιομηχανίες υποχρεούνται να τοποθετούν ένα «δισδιάστατο γραμμωτό κώδικα» και ένα μηχανισμό ανίχνευσης της παραποίησης στο κουτί των συνταγογραφούμενων φαρμάκων. Τα φαρμακεία -συμπεριλαμβανομένων των διαδικτυακών- και τα νοσοκομεία θα οφείλουν να ελέγχουν τη γνησιότητα των φαρμάκων προτού τα χορηγήσουν στους ασθενείς.

Τα φάρμακα που έχουν παραχθεί πριν από τις 9 Φεβρουαρίου 2019 και δεν φέρουν χαρακτηριστικά ασφαλείας, μπορούν να παραμείνουν στην αγορά μέχρι την ημερομηνία λήξης τους. Ωστόσο, το νέο σύστημα «διατερματικής επαλήθευσης» θα επιβάλλει στα εξουσιοδοτημένα άτομα (ιδίως τους φαρμακοποιούς και τα νοσοκομεία) να επαληθεύουν, σε όλο το μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού, τη γνησιότητα των προϊόντων. Το νέο σύστημα θα επιτρέψει στα κράτη-μέλη να παρακολουθούν καλύτερα κάθε φάρμακο χωριστά, ιδίως στις περιπτώσεις που εκφράζεται ανησυχία για κάποιο από αυτά.

Ο επίτροπος αρμόδιος για την Υγεία, Βιτένις Αντρουκάιτις δήλωσε σχετικά τα εξής: «Σχεδόν 7 χρόνια μετά την έκδοσή της, η οδηγία για τα ψευδεπίγραφα φάρμακα θα έχει εφαρμοστεί πλήρως μετά την καθιέρωση της διατερματικής επαλήθευσης καθ' όλο το μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού και την εφαρμογή χαρακτηριστικών ασφαλείας για τα συνταγογραφούμενα φάρμακα. Με άλλα λόγια, κάθε φαρμακείο και κάθε νοσοκομείο στην ΕΕ θα οφείλει να διαθέτει ένα σύστημα που διευκολύνει και βελτιώνει την αναγνώριση των ψευδεπίγραφων φαρμάκων. Θα χρειαστεί να γίνουν ακόμα κάποια πράγματα μετά την έναρξη λειτουργίας του συστήματος, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι λειτουργεί σωστά σε όλη την ΕΕ, αλλά είμαι βέβαιος ότι δημιουργούμε ένα ακόμα δίχτυ ασφαλείας που θα προστατεύει τους πολίτες από τους κινδύνους των μη εγκεκριμένων, αναποτελεσματικών και επικίνδυνων φαρμάκων».


Πηγή: ΑΠΕ - ΜΠΕ
_
Posted: 10 Feb 2019 11:23 PM PST
Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις έχουν πάντα τα... πάνω τους και τα κάτω τους, δήλωσε ο Ευάγγελος Αποστολάκης, συμπληρώνοντας ότι δημιουργείται ένας δίαυλος επικοινωνίας για να μειωθεί η

ένταση στο Αιγαίο.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας βρέθηκε στα Χανιά την Κυριακή, στις εκδηλώσεις για την επέτειο επανάστασης του Ακρωτηρίου το 1897. Ο κ. Αποστολάκης ερωτήθηκε για την πορεία των σχέσεων της Αθήνας με την Αγκυρα, με αφορμή το ταξίδι του Αλέξη Τσίπρα στην Τουρκία.

«Οι ελληνοτουρκικές σχέσεις, πάντα έχουν ένα θέμα, πάντα έχουμε up και down. Αυτό τον καιρό και μετά την επίσκεψη του πρωθυπουργού, έχει φανεί ότι μπορούμε ξανά να ενώσουμε ένα δίαυλο επικοινωνίας με στόχο να πέσει η ένταση στο Αιγαίο επ ωφελεία και των δύο χωρών. Δεν υπάρχει κανένας λόγος να είμαστε μονίμως σε σύγκρουση και να διακινδυνεύουμε ανά πάσα στιγμή να προκύψει κάποιο ατύχημα με ανεξέλεγκτες εξελίξεις», είπε ο κ. Αποστολάκης.

Ο υπουργός Αμυνας αναφέρθηκε και στην επερχόμενη συνάντηση με τον Τούρκο ομόλογό του, Χουλουσί Ακάρ. «Την επόμενη εβδομάδα εγώ θα συναντήσω τον Τούρκο ομόλογο μου, με τον οποίο γνωριζόμαστε και θα προσπαθήσουμε να βρούμε κάποια άκρη, ούτως ώστε να καταφέρουμε να λιγοστέψουμε την ένταση και τις επικίνδυνες κινήσεις που μπορεί να γίνονται στο Αιγαίο», ανέφερε.

Η εκδήλωση στα Χανιά έγινε υπό ισχυρά αστυνομικά μέτρα, ενώ έγιναν δύο προσαγωγές. Μικρή ομάδα πολιτών επιχείρησε να μπει στον χώρο για να διαμαρτυρηθεί για τη Συμφωνία των Πρεσπών. Η αστυνομία το απαγόρευσε, ενώ δύο οδηγήθηκαν στο τμήμα για εξακρίβωση και αφέθηκαν ελεύθεροι, σύμφωνα με την ιστοσελίδα zarpanews.

 πηγή: tempo24.news
_
Posted: 10 Feb 2019 11:04 PM PST
Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε σήμερα το μεσημέρι από τη θαλάσσια περιοχή «ΖΕΦΥΡΟΣ»

στην πόλη της Ρόδου 12χρονο παιδί αλβανικής καταγωγής.

Το παιδί μεταφέρθηκε με ασθενοφόρο όχημα του ΕΚΑΒ στο Γενικό Νοσοκομείο Ρόδου, όπου διαπιστώθηκε ο θάνατός του.

Από το Κεντρικό Λιμεναρχείο Ρόδου, που διενεργεί την προανάκριση, παραγγέλθηκε διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής.

πηγή:
_
Posted: 10 Feb 2019 10:45 PM PST
Το ίδιο συναίσθημα φόβου και ανησυχίας, κάθε φορά που γίνεται γνωστό κάποιο περιστατικό βιασμού και σωματικής επίθεσης σε νεαρές κοπέλες, από άτομα που δεν έχουν ούτε ιερό ούτε όσιο.

Ποτέ δεν με απασχόλησε ο λόγος που μπορεί να οδηγήσει κάποιον να προβεί σε μία τέτοιου είδους απάνθρωπη πράξη, γιατί απλά δεν υπάρχει λόγος που να το δικαιολογεί. Κανείς δεν έχει δικαίωμα να καταστρέφει την νεανική αθωότητα, κανείς δεν έχει δικαίωμα να στιγματίζει τη ζωή ενός νέου ανθρώπου που είναι γεμάτος όνειρα για τη ζωή, ανησυχίες για το μέλλον, αγωνία και λαχτάρα να γνωρίσει την αγάπη και τον έρωτα, κανείς δεν έχει το δικαίωμα να χρησιμοποιεί το σώμα του άλλου με  τη βία για να ικανοποιήσει τις αρρωστημένες επιθυμίες του. Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να στερεί μία ανθρώπινη ζωή επειδή έχασε τον έλεγχο και ήταν εκτός εαυτού, όπως επικαλούνται πολλοί θύτες. Δεν υπάρχει δικαιολογία σε μία τέτοια πράξη. Δεν υπάρχουν ελαφρυντικά, ούτε μπορείς να πεις ότι ήταν απλά μία κακή στιγμή. Ο χρόνος δεν γυρίζει πίσω. Αυτές οι πληγές δεν γιατρεύονται, μένουν πάντα ανοιχτές και πονάνε. Καταστρέφουν ανθρώπους, οικογένειες.

 Το σώμα των παιδιών μας δεν πρέπει να το αγγίζει κανείς, κι αυτό πρέπει να περάσει στο μυαλό τους από την παιδική ηλικία. Κανείς δεν μας ακουμπά χωρίς τη θέλησή μας. Κανείς δεν μας αγγίζει με τη βία.

Οι γονείς μεγαλώνουν τα παιδιά τους με αγάπη και φροντίδα, με πολλές δυσκολίες και κόπους, με σκοπό κάποια στιγμή να ανοίξουν τα φτερά τους, να χαράξουν τη δική τους πορεία στη ζωή, να κάνουν τις επιλογές τους, να φτιάξουν το δικό τους αύριο.
Είναι ωραίο το αίσθημα της ελευθερίας που αποκτούν οι νέοι όταν φεύγουν από το σπίτι, είτε για σπουδές, είτε για δουλειά. Αυτό το αίσθημα της ανεξαρτησίας. Αυτή η ξαφνική ελευθερία στην ηλικία των 18 ετών περίπου. Η νέα ζωή  μακριά από το σπίτι, χωρίς περιορισμούς και έλεγχο είναι τόσο ποθητή και ελκυστική.

Η στιγμή όμως που το παιδί φεύγει από το σπίτι είναι πολύ δύσκολη για έναν γονέα. Εντείνεται η αγωνία και το άγχος και καθημερινά υπάρχει ο φόβος για το τι κάνει, αν είναι καλά και αν κινδυνεύει από κάτι. Όλοι οι γονείς θέλουν τα παιδιά τους να περνάνε καλά, να μην είναι περιορισμένα, να μην καταπιέζονται, γιατί φοβούνται την αντίδρασή τους. Θέλουν να είναι στο πλευρό τους, δίπλα τους, σεβόμενοι τις επιλογές τους. Να τα συμβουλεύουν και να τα στηρίζουν. Να τα προστατεύουν με όποιον τρόπο μπορούν.

Η αγωνία και το άγχος των γονέων πάντα θα υπάρχει, ανεξαρτήτως ηλικίας των παιδιών τους. Οι κίνδυνοι πολλοί, ελλοχεύουν παντού, οι πειρασμοί ακόμη περισσότεροι, οι εποχές δύσκολες και απαιτητικές. Όλες αυτές οι συνθήκες οδηγούν τους νέους πολλές φορές σε λάθος επιλογές, σε λάθος παρέες, σε πράξεις καταστροφικές, σε κινήσεις που θεωρούν ότι τους κάνουν καλό, αλλά αντιθέτως τους οδηγούν σε αδιέξοδες καταστάσεις. Απομακρύνονται από τους γονείς τους και αρχίζει να χάνεται η εμπιστοσύνη.

Και αναρωτιόμαστε….

Πώς να αντιμετωπίσει  κάποιος γονιός αυτόν που θα στοχοποιήσει το παιδί του για την προσωπική του ικανοποίηση, με χρήση βίας ή άλλων μέσων; Πώς να βοηθήσει το παιδί του που είναι μακριά να αποφύγει και να αντιμετωπίσει έναν τέτοιο κίνδυνο; Πώς να εξηγήσεις στους νέους ότι η σωματική επαφή πρέπει να γίνεται με τη συναίνεση και των δύο, ότι πρέπει να υπάρχει αμοιβαίο συναίσθημα και ότι δεν είναι πράξη καταναγκαστική που ικανοποιεί μόνον τον έναν; Πώς να εξηγήσεις ότι πρέπει να σέβονται την προσωπικότητα του άλλου και αυτό που θέλουν να το διεκδικούν και όχι να το παίρνουν με τη βία;

Τα παιδιά μας πρέπει να μάθουν να αγαπούν τον εαυτό τους, να τον σέβονται και να τον προστατεύουν. Να μην επιτρέπουν σε κανέναν να βιάζει την ψυχή και το σώμα τους. Να αμύνονται απέναντι σε κάθε κίνδυνο και σε ότι προσπαθεί να τους βλάψει. Να μιλάνε για ότι τους προβληματίζει για να μπορούν να δεχθούν βοήθεια και να αποτρέψουν άσχημα περιστατικά. Και από την άλλη, να σέβονται τους ανθρώπους, να μην τους χρησιμοποιούν για να ικανοποιήσουν το ΕΓΩ τους, να μάθουν να αγαπούν αληθινά και να αποφεύγουν τη βία στη ζωή τους.

Είναι θέμα διαπαιδαγώγησης, σωστής ανατροφής και κοινωνικής μόρφωσης. Κι όλοι πρέπει να συμβάλλουμε σε αυτήν την προσπάθεια, οικογένεια, σχολείο, Κράτος.

Τα παιδιά μας πρέπει πρώτα να μάθουν να συμπεριφέρονται ως άνθρωποι,  με αξιοπρέπεια και σεβασμό και μετά να γίνουν επιστήμονες, επαγγελματίες ή ότι άλλο επιλέξουν στην προσωπική και  επαγγελματική τους ζωή. Ας είναι λιγότερα τα γράμματα και καλύτερη η συμπεριφορά.

_
Posted: 10 Feb 2019 10:26 PM PST

Εξιχνιάσθηκε, στο πλαίσιο εμπεριστατωμένης έρευνας των Αστυνομικών Υπηρεσιών Μήλου και Σίφνου, υπόθεση αρπαγής 26χρονου αλλοδαπού στη Σίφνο.



Συνελήφθησαν χθες (8 Φεβρουαρίου 2019) δυο αλλοδαποί, ομοεθνείς του απαχθέντα, ηλικίας 42 και 23 ετών, οι οποίοι ταυτοποιήθηκαν για τη συμμετοχή τους στην υπόθεση, ενώ αναζητείται άλλος ένας συνεργός τους.

Σε βάρος τους σχηματίσθηκε ποινική δικογραφία κακουργηματικού χαρακτήρα για τα, κατά περίπτωση, αδικήματα της αρπαγής, εκβίασης , επικίνδυνης σωματικής βλάβης, πλαστογραφίας και παράνομης διαμονής.

Όπως προς το ιστορικό της υπόθεσης, οι κατηγορούμενοι, αφού μετέβησαν από τον Πειραιά στην Σίφνο, νυχτερινές ώρες της Τρίτης προς Τετάρτη (05/06.02.2019) απήγαγαν 26χρονο ομοεθνή τους μέσα από την κατοικία του και στη συνέχεια τηλεφώνησαν σε συγγενικό του πρόσωπο στο Πακιστάν, απαιτώντας ως λύτρα, για την απελευθέρωση του, την καταβολή -4.000- ευρώ.

Το περιστατικό καταγγέλθηκε στον Αστυνομικό Σταθμό Σίφνου, την Πέμπτη (07.02.2019) το απόγευμα και άμεσα τέθηκε σε εφαρμογή διαδικασία αστυνομικών αναζητήσεων, με τη συνδρομή στελεχών του Αστυνομικού Τμήματος Μήλου.

Από την ενδελεχή συλλογή, αξιοποίηση και συνδυαστική αξιολόγηση των ερευνητικών δεδομένων και στοιχείων της υπόθεσης διακριβώθηκε ότι, οι δράστες βιαιοπραγούσαν και κρατούσαν δέσμιο τον 26χρονο σε δυσπρόσιτο ορεινό σημείο του νησιού.

Για την επιτυχή έκβαση της υπόθεσης, οργανώθηκε συντονισμένη αστυνομική επιχείρηση κατά την οποία εντοπίσθηκαν και προσήχθησαν οι δυο συλληφθέντες δράστες.

Παράλληλα απελευθερώθηκε ο 23χρονος αλλοδαπός και συνοδεία αστυνομικών μεταφέρθηκε στο Π.Π.Ι. Σίφνου για προληπτικές ιατρικές εξετάσεις και περίθαλψη.

Κατασχέθηκαν τα κινητά τηλέφωνα, καθώς και μέσα που χρησιμοποίησαν οι δράστες για να πετύχουν τον σκοπό τους.

Οι συλληφθέντες θα οδηγηθούν αύριο στην κα Εισαγγελέα Πρωτοδικών Σύρου.
_
Posted: 10 Feb 2019 10:07 PM PST
Επίθεση δέχτηκαν τα ξημερώματα της Δευτέρας τα γραφεία της Χρυσής Αυγής στον Ασπρόπυργο. Οι δράστες, τοποθέτησαν έξι γκαζάκια, τα οποία και εξερράγησαν προκαλώντας υλικές ζημιές στα

γραφεία της Χ.Α. τα οποία στεγάζονται στον πρώτο όροφο του ακινήτου.

Της υποθέσεως επιλήφθηκε η αστυνομία. Ο χώρος δεν διέθετε συναγερμό. Ωστόσο, σύμφωνα με τα στελέχη της Χρυσής Αυγής που έφτασαν στο σημείο, στο κτήριο υπάρχουν τοποθετημένες κάμερες, οι οποίες κι έχουν καταγράψει τις κινήσεις των δραστών.

πηγή:
_
Posted: 10 Feb 2019 09:48 PM PST

Tου Ανδριανού Γκουρμπάτση, Αντιστράτηγου - Υπαρχηγού ΠΣ, ε.α, Νομικού







Πριν λίγες μέρες είδε το φως της δημοσιότητας, η Έκθεση της Επιτροπής για τις Προοπτικές Διαχείρισης Πυρκαγιών Δασών και Υπαίθρου στην Ελλάδα, η οποία συγκροτήθηκε, με αφορμή την τραγωδία της 23ης Ιουλίου 2018 στον Ν. Βουτζά - Μάτι - Κόκκινο Λιμανάκι, με την από 10/09/2018 και υπ. αρ. ΥΑ 60/2018 (ΦΕΚ 3937/Β/2018) απόφαση του

 Πρωθυπουργού, για τη διερεύνηση των βαθύτερων αιτίων των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου  γενικά και ειδικότερα την ανάλυση των υποκείμενων αιτιών και τη διερεύνηση  των προοπτικών διαχείρισης των μελλοντικών πυρκαγιών δασών και υπαίθρου, με επικεφαλής τον καθηγητή Dr. Johann Gerorg Goldammer.

   Μελετώντας και αναλύοντας επισταμένως την ως άνω Έκθεση και με σεβασμό στην επιστημοσύνη τόσο του επικεφαλής της παραπάνω αναφερόμενης (Ανεξάρτητης) Επιτροπής όσο και των πέντε μελών που συνθέτουν αυτήν, αξιολογώντας τις προτάσεις της, εκφράζω κριτικά την άποψή μου, ως εξής:

1) Κατ΄αρχήν, το γεγονός ότι στη σύνθεση της προαναφερόμενης Επιτροπής δεν μετείχε κανένας αξιωματικός του ΠΣ παρά μόνον δασολόγοι και πανεπιστημιακοί δασολογικών σχολών, δεν μπορεί το πόρισμα της να διακρίνεται από αντικειμενικότητα και αμεροληψία και ως εκ τούτου αξιοπιστία.



2) Θεσμικά σήμερα, με βάση τον Ν. 2612/1998, η πρόληψη δασικών πυρκαγιών είναι ευθύνη της Δασικής Υπηρεσίας και ο επιχειρησιακός σχεδιασμός της καταστολής των δασικών πυρκαγιών είναι ευθύνη της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας. Κατά συνέπεια στην εκπόνηση του επιχειρησιακού σχεδιασμού στην αντιμετώπιση των δασικών πυρκαγιών, που γίνεται μέχρι σήμερα από το ΠΣ κάθε έτος πριν την αντιπυρική περίοδο υπάρχει αποσύνδεση και απομόνωση της πρόληψης από την καταστολή δασικών πυρκαγιών. Πράγματι, είναι ορθόν και ως εκ τούτου επιτακτική ανάγκη, να υπάρχει εφεξής Ενιαίο Εθνικό Σχέδιο Δασικών Πυρκαγιών στη χώρα και μάλιστα ο σχεδιασμός να γίνεται ανά Νομό και όχι ανά Περιφέρεια, όπως ισχύει σήμερα, με την άμεση και ενεργή εμπλοκή στον Εθνικό Αντιπυρικό Σχεδιασμό και της Δασικής Υπηρεσίας, με σκοπό να υπάρχει ενιαία και ολοκληρωμένη διαχείριση των δασικών πυρκαγιών.


3) Ο Οργανισμός Διαχείρισης Πυρκαγιών Δασών και Υπαίθρου (ΟΔΙΠΥ), όπως προτείνεται από την ως άνω Επιτροπή σαν το αρμόδιο επιτελικό όργανο που θα συντονίζει όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και υπηρεσίες στη διαχείριση των πυρκαγιών δασών και υπαίθρου, όχι μόνον δεν θα μπορεί να επιλύσει προβλήματα συντονισμού των εμπλεκομένων δυνάμεων στην αντιμετώπιση των πυρκαγιών δασών, που αποδεδειγμένα φαίνεται ότι υπήρξαν σοβαρά προβλήματα συντονισμού, συνεργασίας, επικοινωνίας του δασοπυροσβεστικού μηχανισμού κατά τη διαχείριση της καταστροφικής πυρκαγιάς, την 23η Ιουλίου 2018, στο Ν. Βουτζά - Μάτι - Κόκκινο Λιμανάκι, όπως επιχειρείται να εμφανίζεται στην σχετική Έκθεση της ως άνω Επιτροπής, αλλά αντίθετα θα περιπλέξει ακόμη περισσότερο τα πράγματα και θα προκαλέσει έτι σοβαρότερα προβλήματα. Και τούτο, γιατί όταν σε έναν οργανισμό νοσούν κάποια όργανα, δεν σκοτώνουμε τον οργανισμό, αλλά θεραπεύουμε τα νοσούντα όργανα. Η εν λόγω Επιτροπή με τον προτεινόμενο Οργανισμό με τον ακρωνύμιο ΟΔΙΠΥ, έρχεται να προσθέσει ένα ''καρκινικό κύτταρο'' σ΄ένα διαπιστωμένο, κατά τη διαχείριση της ως άνω φονικής πυρκαγιάς, ''νοσούντα'' μηχανισμό δασοπυρόσβεσης, που νομοτελειακά το μόνο που θα μπορέσει να προσφέρει είναι να επιταχύνει το οριστικό τέλος του ως άνω μηχανισμού. Πιστεύω ότι το πόρισμα των ''Σοφών'' της Επιτροπής αυτής, αντί να προτείνει τον προαναφερθέντα Οργανισμό, έπρεπε να προτείνει μέτρα εξυγίανσης και ουσιαστικής ''θεραπείας'' του ισχύοντος σήμερα δασοπυροσβεστικού μηχανισμού και όχι το θάνατο αυτού και τον πειραματισμό με την αντικατάστασή του από άλλον έναν οργανισμό, - τον ΟΔΙΠΥ - που πιστεύω ακράδαντα, ότι αποτελεί ένα απροκάλυπτο ''συντεχνιακό μόρφωμα'', που μόνον ιδιοτελείς συντεχνιακούς σκοπούς των δασολόγων επιχειρεί μόνον να επιλύσει, αναβιώνοντας και υλοποιώντας παλαιά ή και ανεκπλήρωτα όνειρα και στόχους των δασολόγων και Της Δασικής Υπηρεσίας, όπως πχ είναι το Δασοπυροσβεστικό Σώμα (ΔΑ.ΣΩ), το έτος 1993, το Πόρισμα της Ειδικής Διακομματικής Επιτροπής της Βουλής, το έτος 1993 κλπ.


4) Το ΠΣ στελεχώνονταν ανέκαθεν - και στελεχώνεται - από αξιωματικούς με εξειδικευμένες επιστημονικές γνώσεις όλων των επιστημονικών πεδίων, που διαθέτουν υψηλού επιπέδου επαγγελματική επάρκεια και εμπειρία, με άρτια εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, που δεν υπολείπεται  και δεν έχει να ζηλέψει τίποτε από το επιστημονικό προσωπικό που θα στελεχώνει τον ΟΔΙΠΥ.


5) Εξάλλου, όταν αποτυγχάνει για ορισμένο χρονικό διάστημα ένας κρατικός μηχανισμός, όπως για παράδειγμα συνέβη το καλοκαίρι του 2018 στην καταστροφική πυρκαγιά της Ανατολικής Αττικής με τα (100) μέχρι σήμερα θύματα, με την αναποτελεσματικότητα και ανεπάρκεια του μηχανισμού πολιτικής προστασίας γενικά και ειδικότερα του δασοπυροσβεστικού μηχανισμού στη διαχείριση της κατάστασης έκτακτης ανάγκης, ερευνάται τι έφταιξε και δεν απέδωσε, όπως στο παρελθόν. Δεν μπορεί να φέρει ευθύνη αυτός καθεαυτός ο μηχανισμός, αλλά τα ίδια τα πρόσωπα που τον στελεχώνουν και πιο αναλυτικά συγκεκριμένα πρόσωπα που διοικούν νευραλγικές θέσεις αυτού για μια σειρά από πράξεις και παραλείψεις τους. Δεν έχει και δεν μπορεί να έχει οποιουδήποτε είδους ευθύνες ένας μηχανισμός, έτσι ώστε να σπεύσουμε με σπουδή να τον αντικαταστήσουμε με κάποιον άλλον αντίστοιχο κάθε φορά που αποτυγχάνει στην αποστολή του, αλλά συγκεκριμένα κάθε φορά πρόσωπα που διοικούν αυτόν και φυσικά μόνον αυτά μπορούν να κατηγορούνται κάθε φορά.


6) Εκείνο λοιπόν συμπερασματικά που απαιτείται σήμερα είναι η άμεση νομοθετική και θεσμική παρέμβαση στη δομική λειτουργία του ισχύοντος σήμερα συστήματος αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών και η άμεση λήψη των αναγκαίων μέτρων που θα συμβάλλουν στην τόνωση, ενίσχυση και εξυγίανση της λειτουργίας του, που θα τον οδηγήσουν στην αποτελεσματική επανεκκίνηση του δασοπυροσβεστικού μηχανισμού χάριν του κοινωνικού συνόλου. Πάνω και πέρα από όλα, επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα σε επιχειρησιακό επίπεδο του δασοπυροσβεστικού μηχανισμού η επάρκεια και εκπαίδευση του στελεχιακού δυναμικού του. Ειδικότερα οι αξιωματικοί ΠΣ, που διοικούν νευραλγικές θέσεις των Υπηρεσιών του, αρχής γενομένης από αυτούς που βρίσκονται στις ανώτατες θέσεις της ιεραρχίας και φυσικά όσοι απαρτίζουν τη φυσική Ηγεσία του ΠΣ, όταν δεν εξελίσσονται και ανελίσσονται στην ιεραρχία των βαθμών και καθηκόντων με αξιοκρατικά κριτήρια, είναι προφανές και σχεδόν βέβαιο ότι θα αποδείξουν κάποια στιγμή επιχειρησιακά την ανικανότητα και επαγγελματική ανεπάρκειά τους. Αυτό βέβαια θα έχει άμεσα επιπτώσεις και θα προκαλέσει φαινόμενα δυσλειτουργίας, αναποτελεσματικότητας και ανεπάρκειας του δασοπυροσβεστικού μηχανισμού κι αυτό θα φανεί στην πράξη, όπως συνέβη την περασμένη αντιπυρική περίοδο με την καταστροφική πυρκαγιά στο Ν. Βουτζά - Μάτι - Κόκκινο Λιμανάκι. Για την εθνική αυτή τραγωδία ωστόσο ευθύνονται συγκεκριμένα υπηρεσιακά όργανα και όχι ο ίδιος ο δασοπυροσβεστικός μηχανισμός. Και τούτο γιατί ο ίδιος δασοπυροσβεστικός μηχανισμός, αυτός που σήμερα επιχειρείται να εμφανίζεται ως ανίκανος και αναποτελεσματικός από την ως άνω Επιτροπή με αφορμή την προαναφερόμενη πυρκαγιά, είναι αυτός που είχε στο παρελθόν επιφέρει τεράστιες επιτυχίες στην προστασία του δασικού πλούτου της χώρας, πχ τα έτη 2002, 2003, 2005, 2006, 2010 κλπ, ο δε διωκτικός μηχανισμός του, όπως πχ η ΔΑΕΕ, είναι αυτός που προέβη στην ανακάλυψη και σύλληψη μεγάλου αριθμού υπαιτίων για την πρόκληση σοβαρών εμπρηστικών ενεργειών στο φυσικό - και αστικό - περιβάλλον και τους οδήγησε στη Δικαιοσύνη, κάτι που ασφαλώς δεν συνέβαινε σε αυτήν την έκταση και υπό αυτό το εύρος πριν το 1998, από τον προϊσχύοντα διωκτικό μηχανισμό.


7) Αναζητείστε λοιπόν Κύριε Πρωθυπουργέ σε επίπεδο Δημόσιας Διοίκησης τα αίτια που οδήγησαν στην καταστροφική πυρκαγιά στο Ν. Βουτζά - Μάτι και Κόκκινο Λιμανάκι με την απώλεια (100) ανθρώπινων ζωών, αντί, ως πολιτικό <<άλλοθι>> και μόνο, να προβείτε σε λύσεις αντικατάστασης του ισχύοντος σήμερα συστήματος αντιμετώπισης των δασικών πυρκαγιών, όπως φαίνεται, ότι επιχειρείτε με τη συγκρότηση της ως άνω - ανεξάρτητης - κατά τα άλλα,  Επιτροπής και τις προτάσεις της.
_
Posted: 10 Feb 2019 10:23 PM PST