Δύσκολοι προβλέπεται να είναι οι επόμενοι μήνες για τον κατασκευαστικό κλάδο, καθώς η οικονομική κρίση, οι υψηλές δανειακές ανάγκες πολλών εταιρειών και η ασυνέπεια του Δημοσίου στις πληρωμές δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ, σύμφωνα με στελέχη επιχειρήσεων.
Οι τελευταίοι δεν βλέπουν ανάκαμψη της αγοράς των ιδιωτικών και δημόσιων έργων στη χώρα μας τους επόμενους μήνες. Επίσης παρατηρούν ότι στα αυτοχρηματοδοτούμενα, οι εταιρείες παραχώρησης είτε δεν δίνουν ακόμη μέρισμα στις εταιρείες-μετόχους είτε δίνουν πολύ μικρό κι αυτό δεν βοηθά τις χρηματικές ροές τους.
Είναι γνωστό ότι μερικές εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα ρευστότητας και κρατιούνται στη ζωή από τις τράπεζες.
Σημειώνεται ότι ο κύκλος εργασιών των εισηγμένων εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου μειώθηκε κατά 18,5% στο 1,9 δισ. ευρώ το α' εξάμηνο, ενώ συνολικά κατέγραψαν ζημιές ύψους 4,6 εκατ. ευρώ έναντι κερδών ύψους 141 εκατ. ευρώ το 2009.
Και οι 16 εισηγμένες εταιρείες εμφάνισαν είτε κάμψη κερδών είτε ζημιές στο εξάμηνο, επιβαρημένες επίσης από την έκτακτη φορολογία.
Οπως παρατηρούν οι αναλυτές της Πήγασος ΑΧΕΠΕΥ, ο συνολικός τραπεζικός δανεισμός των ομίλων αυξήθηκε κατά 4,6% στα 3,6 δισ. ευρώ εξαιτίας κυρίως των αναγκών για κεφάλαιο κίνησης για τη χρηματοδότηση έργων υποδομής, αφού το Δημόσιο καθυστερεί τις πληρωμές προς αυτές για έργα του παρελθόντος.
Κάμψη ιδιωτικής δραστηριότητας
Από τις επιμέρους δραστηριότητες του κλάδου, σημαντική υποχώρηση εμφανίζουν οι κατασκευές καθώς η ιδιωτική δραστηριότητα εμφανίζει κάμψη, ενώ νέα δημόσια έργα δεν δημοπρατούνται από το 2009 και μετά, όπως τονίζουν.
Σημαντική υποχώρηση του κύκλου εργασιών εμφανίζουν επίσης οι περισσότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην αγορά ακινήτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Ομιλος Ελλάκτωρ εμφάνισε μείωση εσόδων 32,28% και η Μηχανική 1,64%. Ομως, η ΓΕΚΤΕΡΝΑ εμφάνισε αύξηση 4,76% στο εξάμηνο.