25 Ιουλίου 2013

Πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στην Ισπανία

Πολύνεκρη σιδηροδρομική τραγωδία στην Ισπανία



Αυξάνει συνεχώς ο αριθμός των νεκρών από το τρομακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα που σημειώθηκε στο Σαντιάγκο ντε Κομποστέλα της βορειοδυτικής Ισπανίας, το βράδυ της Τετάρτης. Εκπρόσωπος της κυβέρνησης δήλωσε τα ξημερώματα της Πέμπτης ότι 77 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους και 143 τραυματίστηκαν. Τόνισε μάλιστα ότι πρόκειται για προσωρινή εκτίμηση καθώς ο αριθμός των θυμάτων ενδέχεται να αυξηθεί. 

Νωρίτερα, ο κυβερνήτης της επαρχίας της Γαλικίας, Αλμπέρτο Νούνιεζ Φεΐχο, απηύθηνε έκκληση για αίμα καθώς τα νοσοκομεία της περιοχής κάνουν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να κρατήσουν στη ζωή τους τραυματισμένους.   

Μία γυναίκα που βρισκόταν κοντά στην περιοχή δήλωσε στον ίδιο ραδιοσταθμό πως άκουσε πρώτα μία ισχυρή έκρηξη και κατόπιν είδε τον συρμό να εκτροχιάζεται.

Δημοσιογράφος του Cadena Ser στο σημείο του εκτροχιασμού μετέδωσε πως όλα τα βαγόνια του συρμού έχουν βγει από τις γραμμές και πως η γύρω περιοχή είναι γεμάτη με σώματα σκεπασμένα με κουβέρτες.

Σύμφωνα με όσα μεταδίδουν τα ισπανικά μέσα ενημέρωσης 13 βαγόνια της αμαξοστοιχίας εκτροχιάστηκαν κοντά στη διασταύρωση μεταξύ της Γκρανδέιρα και του Σαντιάγο ντε Κομποστέλα στη Γαλικία, στις 9 μ.μ. (τοπική ώρα), 

Επρόκειτο για το τραίνο μεγάλης ταχύτητας Alvia, που εκτελούσε το δρομολόγιο μεταξύ Μαδρίτης και Φερόλ, ανακοίνωσε η εταιρεία των ισπανικών σιδηροδρόμων RENFE. Στο τρένο επέβαιναν 238 επιβάτες.

Η πόλη Σαντιάγο ντε Κομποστέλα είναι η ιδιαίτερη πατρίδα του Πρωθυπουργού της Ισπανίας Μαριάνο Ραχόι και είναι διάσημη ως προορισμός ενός παμπάλαιου προσκυνήματος ρωμαιοκαθολικών πιστών.

Ο Μαριάνο Ραχόι ανακοίνωσε ότι την Πέμπτη το πρωί θα μεταβεί στο Σαντιάγο. 

Ερευνες για τα αίτια της τραγωδίας

Οι πρώτες εκτιμήσεις των κυβερνητικών στελεχών αναφέρουν ως αιτία του εκτροχιασμού κάποιο ατυχές γεγονός, αποκλείοντας δηλαδή την τρομοκρατική ενέργεια. 

Πληροφορίες που δημοσιεύονται στα ισπανικά μέσα ενημέρωσης κάνουν λόγο για υπερβολική ταχύτητα που είχε αναπτύξει η αμαξοστοιχία σ' ένα σημείο της διαδρομής όπου το όριο είναι πολύ περιορισμένο. 
«Η μεγάλη ταχύτητα σε μια στροφή, μια πιθανή αιτία του ατυχήματος», έγραψε η εφημερίδα El Pais. Επικαλούμενη πηγές προσκείμενες στην έρευνα, η εφημερίδα ανέφερε ότι το τρένο κατά τη στιγμή του δυστυχήματος διερχόταν μια στροφή έχοντας αναπτύξει ταχύτητα 180 χιλιομέτρων ανά ώρα, ενώ το σημείο είχε περιορισμό ταχύτητας στα 80 χιλιόμετρα ανά ώρα.
«Αυτή ήταν μια πολύ-πολύ δύσκολη κλειστή στροφή. Για το λόγο αυτό στο σημείο όπου το τρένο εκτροχιάστηκε, απαγορεύεται η ταχύτητα να είναι πάνω από 80 χιλιόμτερα ανά ώρα», πρόσθεσε η El Pais.

Εκπρόσωπος της Renfe είπε ότι η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη.«Πρέπει να περιμένουμε για να μάθουμε τα αίτια του δυστυχήματος, θα ξέρουμε σύντομα την ταχύτητα όταν αναλύσουμε τα μαύρα κουτιά του τρένου», σημείωσε.

«Φονική ταχύτητα», έγραψε στον τίτλο της και η εφημερίδα El Mundo, αναφέροντας ότι το τρένο είχε αναπτύξει ταχύτητα 220 χιλιομέτρων την ώρα, σε ένα σημείο όπου η μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα ήταν τα 80 χιλιόμετρα. «Η επιτάχυνση του τρένου είναι μία από τις κυρίαρχες εξηγήσεις για το δυστύχημα», έγραψε η εφημερίδα.

«Η πρώτη υπόθεση είναι, ότι η αιτία του δυστυχήματος βρίσκεται στην ταχύτητα» σχολίασε η La Voz de Galicia, η μεγαλύτερη περιφερειακή εφημερίδα της Γαλικίας.

τα νεα