Αλλάζουν το χάρτη στην παγκόσμια αγορά containerships οι Ελληνες εφοπλιστές οι οποίοι με τις επενδύσεις τους, κυρίως την τελευταία τριετία, αυξάνουν διαρκώς τη δυναμική τους στη συγκεκριμένη αγορά.
Σύμφωνα με τον αντιπρόεδρο και περιφερειακό διευθυντή για την Ανατολική Ευρώπη του Germanischer Lloyd (GL), Αθανάσιο Ρεϊζόπουλο, οι τάσεις στην αγορά είναι θετικές με σχετικά μειωμένες τιμές για τα νεότευκτα οι οποίες έχουν προσελκύσει και άλλους παίκτες πέρα από τις παραδοσιακές εταιρείες containerships.
Η αυξητική τάση στα containerships συνεχίζεται, ανέφερε και σημείωσε ότι το μερίδιο των Ελλήνων αναμένεται να φτάσει στο 5% του παγκόσμιου στόλου containerships έως το τέλος του 2011. Υπογράμμισε επίσης ότι το 80% των παραγγελιών containerships των Ελλήνων πλοιοκτητών την περίοδο Σεπτεμβρίου 2010 - Μαΐου 2011, είναι ταξινομημένο στον GL.
Τη συνεδρίαση της ελληνικής Επιτροπής του GL άνοιξε ο νέος πρόεδρός της και επικεφαλής της Laskaridis Shipping Group, Πάνος Λασκαρίδης. Ο κ. Λασκαρίδης αφού παρουσίασε τα νέα μέλη της Επιτροπής, υπενθύμισε στα στελέχη του GL ότι η ελληνική ναυτιλιακή βιομηχανία είναι ανοιχτή σε καινοτομίες, νέα προϊόντα και υπηρεσίες και τόνισε ότι είναι πολύ σημαντικό οι εμπορικές επιπλοκές των νέων τεχνολογιών να συζητούνται πρώτα με τη βιομηχανία.
Οπως επισημάνθηκε, οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη και την επιτυχία του GL τα τελευταία χρόνια. Πάνω από το 10% του στόλου που ο GL εξυπηρετεί και το οποίο είναι περίπου 11,5 εκατ. GT, βρίσκεται σε ελληνικά χέρια.
Στοιχεία επταμήνου
Χαρακτηριστικό της νέας πορείας που χαράσσουν οι Ελληνες πλοιοκτήτες είναι και τα στοιχεία της Clarkson Research για το επτάμηνο του 2011. Οι ελληνικές επενδύσεις φτάνουν το 16% της αξίας των νέων παραγγελιών, και πιο συγκεκριμένα τα 9,4 δισ. δολάρια για 91 πλοία, ενώ η συνολική επένδυση έχει φτάσει τα 57,5 δισ. δολάρια για 739 πλοία.
Το 23% της αξίας των φετινών ελληνικών παραγγελιών, δηλαδή τα 2,2 δισ. δολάρια, έχουν επενδυθεί σε νέα containerships. Ταυτόχρονα στη secondhand market έχουν αγοράσει φέτος 23 containerships αξίας 654 εκατ. δολαρίων.
Η συνεδρίαση
Στη συνεδρίαση έδωσε το «παρών» και ο κ. Erik van der Noordaa, διευθύνων σύμβουλος και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του GL. Μίλησε για το σχήμα που έχει σήμερα ο GL ως όμιλος εταιρειών καθώς και για τις δραστηριότητες του τελευταίου χρόνου.
Ο κ. Torsten Schramm, CEO του GL, ενημέρωσε την Επιτροπή για τις τελευταίες εξελίξεις στον οργανισμό. Ο νέος περιφερειακός διευθυντής του νηογνώμονα για Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική, Matthias Ritters, μίλησε για την υιοθέτηση του EEDI (Energy Efficiency Design Index) και του SEEMP (Ship Energy Efficiency Management Plan) από την 62η Επιτροπή Περιβάλλοντος (MEPC) του ΙΜΟ. Τόνισε ότι τα ιστορικά αυτά γεγονότα αποτελούν την πρώτη παγκόσμια επιβολή μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα που επιβλήθηκαν σε οποιαδήποτε βιομηχανία.
Τέλος, ο κ. Jan-Olaf Probst, αντιπρόεδρος και επικεφαλής του τμήματος newbuildings του GL, μίλησε για τις εξελίξεις στο σχεδιασμό containerships. Ανέλυσε τις επιπτώσεις των προγραμματισμένων αλλαγών στο κανάλι του Παναμά στην αγορά των containers και πώς αυτό μπορεί να επηρεάσει τα νεότευκτα πλοία. Ο κ. Probst μίλησε για δύο καινούργια σχέδια containerships.
Το πρώτο είναι το «Twin Island» με μετατοπισμένο κατάστρωμα που μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση της χωρητικότητας κατά 5%. Το δεύτερο είναι το «Baby post-Panamax» containership με χωρητικότητα 4.600 TEU, το οποίο θα χρειάζεται σημαντικά λιγότερο έρμα από τα συνηθισμένα πλοία. Εξέτασε επίσης τις δυνατότητες της χρήσης LNG ως καυσίμου καθώς και τις αλλαγές στον Κώδικα Ασφαλούς Διαχείρισης Διαδικασιών Φόρτωσης και Ασφάλειας (CSS).