ΒΡΥΞΕΛΛΕΣ: Του Θάνου Αθανασίου
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε επισήμως την Ελλάδα να τροποποιήσει τους κανόνες σχετικά με το τέλος ταξινόμησης για τα εταιρικά οχήματα που παρέχονται σε Ελληνες μόνιμους κατοίκους από εργοδότες που δεν είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, αν κάποιος εργοδότης που είναι εγκατεστημένος σε άλλο κράτος μέλος παρέχει εταιρικό όχημα σε υπάλληλο που είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας, εφαρμόζονται οι κανόνες προσωρινής εισαγωγής.
Αυτό σημαίνει ότι ο Ελληνας μόνιμος κάτοικος μπορεί να χρησιμοποιεί το εταιρικό του όχημα στην Ελλάδα για έξι συνεχόμενους ή μη συνεχόμενους μήνες τον χρόνο (με τη δυνατότητα παράτασης σε εξαιρετικές περιπτώσεις). Έπειτα από έξι μήνες, το τέλος ταξινόμησης πρέπει να καταβληθεί για το εν λόγω όχημα.
Η Ελλάδα δεν εισήγαγε στη νομοθεσία της διατάξεις για τα διασυνοριακά εταιρικά οχήματα, παραβλέποντας έτσι τη σχετική νομολογία του Δικαστηρίου της ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, ο υπάλληλος που λαμβάνει εταιρικό όχημα καταχωρισμένο στο κράτος μέλος του εργοδότη του ενδέχεται να επιβαρυνθεί με επιπλέον δαπάνες λόγω του διασυνοριακού χαρακτήρα της θέσης εργασίας του.
Αυτό μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τη διασυνοριακή δραστηριότητα, αφού αντιβαίνει τις αρχές της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων και της ελευθερίας εγκατάστασης που θεσπίζονται στις Συνθήκες.
Το αίτημα λαμβάνει τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης (που είναι το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας παράβασης). Αν η Ελλάδα δεν συμμορφωθεί με το αίτημα εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε επισήμως την Ελλάδα να τροποποιήσει τους κανόνες σχετικά με το τέλος ταξινόμησης για τα εταιρικά οχήματα που παρέχονται σε Ελληνες μόνιμους κατοίκους από εργοδότες που δεν είναι εγκατεστημένοι στην Ελλάδα.
Σύμφωνα με την ελληνική νομοθεσία, αν κάποιος εργοδότης που είναι εγκατεστημένος σε άλλο κράτος μέλος παρέχει εταιρικό όχημα σε υπάλληλο που είναι μόνιμος κάτοικος Ελλάδας, εφαρμόζονται οι κανόνες προσωρινής εισαγωγής.
Αυτό σημαίνει ότι ο Ελληνας μόνιμος κάτοικος μπορεί να χρησιμοποιεί το εταιρικό του όχημα στην Ελλάδα για έξι συνεχόμενους ή μη συνεχόμενους μήνες τον χρόνο (με τη δυνατότητα παράτασης σε εξαιρετικές περιπτώσεις). Έπειτα από έξι μήνες, το τέλος ταξινόμησης πρέπει να καταβληθεί για το εν λόγω όχημα.
Η Ελλάδα δεν εισήγαγε στη νομοθεσία της διατάξεις για τα διασυνοριακά εταιρικά οχήματα, παραβλέποντας έτσι τη σχετική νομολογία του Δικαστηρίου της ΕΕ. Ως αποτέλεσμα, ο υπάλληλος που λαμβάνει εταιρικό όχημα καταχωρισμένο στο κράτος μέλος του εργοδότη του ενδέχεται να επιβαρυνθεί με επιπλέον δαπάνες λόγω του διασυνοριακού χαρακτήρα της θέσης εργασίας του.
Αυτό μπορεί να λειτουργήσει αποτρεπτικά για τη διασυνοριακή δραστηριότητα, αφού αντιβαίνει τις αρχές της ελεύθερης κυκλοφορίας των εργαζομένων και της ελευθερίας εγκατάστασης που θεσπίζονται στις Συνθήκες.
Το αίτημα λαμβάνει τη μορφή αιτιολογημένης γνώμης (που είναι το δεύτερο στάδιο της διαδικασίας παράβασης). Αν η Ελλάδα δεν συμμορφωθεί με το αίτημα εντός δύο μηνών, η Επιτροπή μπορεί να παραπέμψει την υπόθεση στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.