Τόκιο
Η Σιδηροδρομική Εταιρεία Κεντρικής Ιαπωνίας ετοιμάζεται να δοκιμάσει το πρωτότυπο ενός τρένου μαγνητικής αιώρησης που θα εκτελεί το δρομολόγιο Τόκιο-Ναγκόγια με μέγιστη ταχύτητα 499 χιλιομέτρων την ώρα.
Εφόσον οι δοκιμές ολοκληρωθούν με επιτυχία, το νέο τρένο θα αρχίσει να εξυπηρετεί το κοινό το 2027 και θα καλύπτει την απόσταση των 260 χιλιομέτρων σε μόλις 40 λεπτά.
Τα τρένα μαγνητικής αιώρησης, γνωστά και ως maglev, δεν έχουν ρόδες, αλλά αιωρούνται πάνω από υπεραγώγιμους μαγνήτες που βρίσκονται κάτω από τις ράγες, μειώνοντας έτσι δραστικά τις τριβές και το θόρυβο.
Τρένα μαγνητικής αιώρησης δοκιμάζονται σε διάφορες χώρες από τη δεκαετία του 1970, ωστόσο το υψηλό κόστος και οι τεχνικές δυσκολίες περιορίζουν τις εμπορικές τους εφαρμογές.
Σήμερα υπάρχουν μόνο τρεις γραμμές μαγνητικής αιώρησης που λειτουργούν σε εμπορική βάση -η μία εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Σαγκάης με μέση ταχύτητα 266 χιλιομέτρων ανά ώρα, ενώ οι άλλες δύο καλύπτουν σύντομες διαδρομές στο Ντεετζόν της Νοτίου Κορέας και στο Αΐτσι της Ιαπωνίας.
Το ρεκόρ ταχύτητας ανήκει σε ένα ιαπωνικό maglev που πέτυχε το 2003 μέγιστη ταχύτητα 581 χλμ/ώρα.
Εφόσον οι δοκιμές ολοκληρωθούν με επιτυχία, το νέο τρένο θα αρχίσει να εξυπηρετεί το κοινό το 2027 και θα καλύπτει την απόσταση των 260 χιλιομέτρων σε μόλις 40 λεπτά.
Τα τρένα μαγνητικής αιώρησης, γνωστά και ως maglev, δεν έχουν ρόδες, αλλά αιωρούνται πάνω από υπεραγώγιμους μαγνήτες που βρίσκονται κάτω από τις ράγες, μειώνοντας έτσι δραστικά τις τριβές και το θόρυβο.
Τρένα μαγνητικής αιώρησης δοκιμάζονται σε διάφορες χώρες από τη δεκαετία του 1970, ωστόσο το υψηλό κόστος και οι τεχνικές δυσκολίες περιορίζουν τις εμπορικές τους εφαρμογές.
Σήμερα υπάρχουν μόνο τρεις γραμμές μαγνητικής αιώρησης που λειτουργούν σε εμπορική βάση -η μία εξυπηρετεί το αεροδρόμιο της Σαγκάης με μέση ταχύτητα 266 χιλιομέτρων ανά ώρα, ενώ οι άλλες δύο καλύπτουν σύντομες διαδρομές στο Ντεετζόν της Νοτίου Κορέας και στο Αΐτσι της Ιαπωνίας.
Το ρεκόρ ταχύτητας ανήκει σε ένα ιαπωνικό maglev που πέτυχε το 2003 μέγιστη ταχύτητα 581 χλμ/ώρα.
Newsroom ΔΟΛ