23 Οκτωβρίου 2014

KTAKTO: ΝΕΑ ΙΜΙΑ ΝΤΡΟΠΗΣ ΝΟΤΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ; ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΚΑΤΕΡΡΙΨΑΝ ΤΟ ΔΙΚΙΝΗΤΗΡΙΟ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟ ΣΤΟ ΟΠΟΙΟ ΕΠΕΒΑΙΝΑΝ ΔΥΟ ΑΤΟΜΑ; ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ ΤΩΝ ΕΠΑΙΣΧΥΝΤΩΝ ΓΕΓΟΝΟΤΩΝ ΤΟΥ 1996

Σε πλήρη εξέλιξη από τις 19.05 και με τη συμμετοχή αεροναυτικών μέσω της Κυπριακής Δημοκρατίας και του Ισραήλ, βρίσκεται επιχείρηση έρευνας – διάσωσης του αεροσκάφους που χάθηκε από τα ραντάρ.
Δεν έγινε γνωστό αν εμείς στείλαμε Super Puma (φώτο)για την έρευνα και διάσωση σύμφωνα με το μνημόνιο που υπέγραψαν Βενιζέλος -Κασουλίδης
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του Κυπριακού Υπουργείου Άμυνας, “από τις 19:05, βρίσκεται σε εξέλιξη τεράστια επιχείρηση Έρευνας – Διάσωσης υπό το συντονισμό του Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης για την ανεύρεση μικρού δικινητήριου αεροσκάφους με δύο επιβαίνοντες, που απογειώθηκε από τη Πάφο με προορισμό τη Βυρητό”.
Το αεροσκάφος, χάθηκε από τα ραντάρ της Πολιτικής Αεροπορίας 45 ΝΜ Νότια της Λάρνακας. Οι πρώτες ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες αναφέρουν ότι στο αεροσκάφος επέβαιναν ένας Κύπριος και ένα Λιβανέζος.
Στη θαλάσσια περιοχή 40 ναυτικά μίλια μακριά από τη Λάρνακα εντοπίστηκαν γύρω στις 10 το βράδυ συντρίμμια του μικρού εκπαιδευτικού αεροσκάφους, που είχε εξαφανιστεί από τα ραντάρ, λίγες ώρες νωρίτερα.Σύμφωνα με πληροφορίες το αεροσκάφος εντοπίστηκε από το πλοίο Spirit of Piraeus, το οποίο έτρεξε στην περιοχή για βοήθεια.
Το αεροσκάφος απογειώθηκε από το αεροδρόμιο της Πάφου με προορισμό τη Βηρυτό. Καθ οδόν προς την πρωτεύουσα του Λιβάνου, και ενώ πετούσε σε ύψος 9.000 ποδών και απόσταση 45 ναυτικών μιλίων από την θάλασσα, έκανε επαναστροφή.
aeroplano-kypros2
To κυπριακό αεροσκάφος τύπου diamond A42 παρόμοιο με αυτό που χάθηκε
Όταν ο πιλότος κλήθηκε από το Κέντρο Ελέγχου Εναέριας Κυκλοφορίας, να αναφέρει αν έχει πρόβλημα ή για τους λόγους της επαναστροφής, απάντησε ότι είχε πολύ μικρό πρόβλημα που αντιμετωπίζεται. Ωστόσο ελάχιστο χρόνο μετά το αεροσκάφος πετούσε στις 6500 πόδια ύψος και αμέσως μετά χάθηκε από τις οθόνες των ραντάρ.
Σύμφωνα με το Philenews.com
Το μοιραίο αεροσκάφος ανήκει σε γνωστή εκπαιδευτική σχολή πιλότων της Πάφου και σε αυτή επέβαιναν ο πιλότος, πρόκειται για τον επι κεφαλής της σχολής Αυγουστίνος Αυγουστίνου και ένας ξένος υπήκοος, που σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες πρόκειται για Λιβανέζο.
Να σημειωθεί ότι η περιοχή που χάθηκε το σήμα του αεροσκάφους από τα ραντάρ, συμπίπτει με την νότια πλευρά της ζώνης που δέσμευσε η Τουρκία για τις παράνομες έρευνες, ωστόσο την ώρα του συμβάντος η τουρκική ομάδα σκαφών βρισκόταν σε πολύ μεγάλη απόσταση από το σημείο (20 ναυτικών μιλίων περίπου). -
—-

Στη θάλασσα κατέπεσε όπως όλα δείχνουν το μικρό δικινητήριο αεροσκάφος με δύο επιβαίνοντες το οποίο χάθηκε χθες γύρω στις 7 το βράδυ από τα ραντάρ. Γύρω στις 11 το βράδυ βρέθηκαν συντρίμια του αεροσκάφους, τα οποία ανασύρθηκαν και ταυτοποιήθηκαν.
Οι δύο επιβαίνοντες του αεροσκάφους τύπου Diamond A42, ο Κύπριος χειριστής Αυγουστίνος Αυγουστή και ο Λιβάνιος Τζορτζ Οπέκι, εξακολουθούν να αγνοούνται.
Σε εξέλιξη βρίσκεται από χθες μεγάλη έρευνα εντοπισμού και διάσωσης, με τη συμμετοχή πτητικών μέσων και πλοίων. Επιπλέον, στην περιοχή θα βρίσκονται ακόμα δύο πολεμικά πλοία τα οποία συμμετέχουν στη δύναμη της UNIFIL, εκ των οποίων η ελληνική ΤΠΚ ΚΑΛΑΒΟΥΔΗΣ, τα οποία θα τεθούν υπό τον πλήρη επιχειρησιακό έλεγχο του ΚΣΕΔ για ενεργό συμμετοχή στις έρευνες.
Σε εξέλιξη η επιχείρηση εντοπισμού και διάσωσης
Στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης κατά τη διάρκεια της νύχτας, εκτός από τα αεροναυτικά μέσα της Κυπριακής Δημοκρατίας, συμμετείχαν 2 Ελικόπτερα CH – 53 και 2 αεροσκάφη C -130 από το Ισραήλ και από τη δύναμη της UNIFIL, η γερμανική κορβέτα BRAUNSCHWEIG F 260, η βραζιλιάνικη φρεγάτα CONSTITUICAO F 42 και ένα βραζιλιάνικο ελικόπτερο τύπου LYNX. Το ισραηλινό C-130 εκτέλεσε ρίψεις φωτιστικών βομβών για υποβοήθηση των πλωτών μέσων που συμμετείχαν στην έρευνα για εντοπισμό του αεροσκάφους.
Όπως διευκρινίζεται στην ανακοίνωση, η γερμανική κορβέτα BRAUNSCHWEIG ορίστηκε από το ΚΣΕΔ ως συντονιστής επί σκηνής και σε πλήρη συνεργασία με το ΚΣΕΔ συντόνιζε τα αεροναυτικά μέσα που συμμετείχαν στην επιχείρηση. Οι έρευνες για εντοπισμό των 2 αγνοουμένων συνεχίστηκαν από τα πλωτά μέσα καθ΄ όλη τη διάρκεια της νύχτας και επανήρχισαν με το πρώτο φως της ημέρας.
Σημειώνεται επίσης ότι στην περιοχή θα βρίσκονται ακόμα 2 πολεμικά πλοία τα οποία συμμετέχουν στη δύναμη της UNIFIL, εκ των οποίων το ένα είναι η ελληνική ΤΠΚ ΚΑΛΑΒΟΥΔΗΣ, τα οποία θα τεθούν υπό τον πλήρη επιχειρησιακό έλεγχο του ΚΣΕΔ για ενεργό συμμετοχή στις έρευνες.
aeroplano-kypros3
Το “Spirit of Piraeus” εντόπισε τα συντρίμια
Σε δελτίο Τύπου του Κέντρου Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης (ΚΣΕΔ) αναφέρεται ότι το ίχνος του αεροσκάφους απωλέσθηκε από τα Ραντάρ της Πολιτικής Αεροπορίας 45 ναυτικά μίλια νότια της Λάρνακας και αμέσως ελικόπτερο και τρία σκάφη της Λιμενικής Αστυνομίας και του Ναυτικού άρχισαν έρευνες. Παράλληλα δόθηκε εντολή στο δεξαμενόπλοιο «Spirit of Piraeus», το οποίο έπλεε πλησίον της τελευταίας θέσης του αεροσκάφους, να κινηθεί προς το σημείο και να παρέχει κάθε δυνατή βοήθεια. Τελικά το δεξαμενόπλοιο εντόπισε τα συντρίμια του αεροσκάφους.
“Μέχρι τις 06:30 σήμερα, έχουν ανασυρθεί συντρίμμια του αεροσκάφους στα οποία αναγράφεται ο αριθμός νηολογίου του και που ταυτίζεται με αυτό του χαμένου αεροσκάφους, χωρίς όμως να εντοπιστεί μέχρι αυτή τη στιγμή κανένας εκ των αγνοουμένων. Με το πρώτο φως, στην επιχείρηση Έρευνας – Διάσωσης θα εμπλακούν εκ νέου τα πτητικά μέσα της Δημοκρατίας για να συνδράμουν στις έρευνες των πλωτών μέσων”, αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Το χρονικό της μοιραίας πτήσης
Σύμφωνα με τον ΠΟΛΙΤΗ της Κύπρου, το αεροσκάφος είχε απογειωθεί από το αεροδρόμιο Πάφου, με προορισμό τη Βηρυτό.
Σε αυτό επέβαιναν δύο άτομα. Ο Κύπριος χειριστής και ένας επιβάτης από το Λίβανο.
Λίγο μετά τις 7 το βράδυ και ενώ πετούσε σε περιοχή 45 μίλια νοτίως του Γκάβο Γκρέκο, εξέπεμψε σήμα κινδύνου.
Στη συνέχεια ο χειριστής επικοινώνησε με τον Πύργο Ελέγχου αναφέροντας ότι στο δικινητήριο παρουσιάσθηκε
μηχανικό πρόβλημα, το οποίο επιδιορθώθηκε.
Ωστόσο λίγο αργότερα το αεροσκάφος σταμάτησε να εκπέμπει σήμα.

phgh makeleio.gr