Με τις ευλογίες του Αλεξανδρινού Προκαθημένου στην Αφρικανική Ήπειρο πραγματοποιήθηκε στην Νότιο Αφρική Εκπαιδευτικό Σεμινάριο για εργαστήριο δημιουργικής απασχόλησης και παραγωγής προφορικού λόγου. Το Σεμινάριο διοργανώθηκε από τη Συντονίστρια εκπαίδευσης κ. Λεμονιά Πλακίδου σε συνεργασία με την Κοινότητα του Germiston. Εισηγητές του σεμιναρίου αυτού ήταν ο αποσπασμένος εξ Ελλάδος δάσκαλος κ. Παππάς Χαράλαμπος και η θεατρική παιδαγωγός κ. Άβα Παπαθεοφίλου. Παρέστησαν και τίμησαν με την παρουσία τους ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ιωαννουπόλεως και Πρετορίας κ. Σεραφείμ, η Συντονίστρια εκπαίδευσης Γιοχάνεσμπουργκ κ. Λεμονιά Πλακίδου, ο πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής του Germiston κ. Σκαφίδας Αντώνιος, η Διευθύντρια του Δημοτικού Σχολείου Σαχέτι κ. Παπάζογλου Αντωνία και φυσικά δάσκαλοι της περιφερείας μας, οι οποίοι ομολογουμένως εντυπωσίασαν με την σχεδόν καθολική παρουσία τους.
Πρώτη απηύθηνε χαιρετισμό η Συντονίστρια Εκπαίδευσης καλωσορίζοντας το Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη μας κ. Σεραφείμ και όλους τους παρευρισκόμενους. Η κ. Πλακίδου ευχαρίστησε το Μητροπολίτη μας ο οποίος εκπροσωπούσε και τον Πατριάρχη μας κ. Θεόδωρον, ο οποίος πάντοτε δείχνει αμείωτο ενδιαφέρον για τα θέματα της εκπαίδευσης των ομογενών. Στη συνέχεια η κ. Πλακίδου αναφέρθηκε στην αγωνία του Υπουργείου Παιδείας για την πορεία της εκπαιδεύσεως των ομογενών και τον αγώνα που καταβάλει η αεικίνητη υπουργός παιδείας κ. Άννα Διαμαντοπούλου με τους συνεργάτες της και την Κυβέρνηση για να μείνουν ανοιχτά τα σχολεία της διασποράς. Αν και τα Γραφεία των Συντονιστών με την τελευταία νομική ρύθμιση, μέσα στα πλαίσια των οικονομικών περικοπών, από 28 θα περιορισθούν στα 14, τα δύο που ήδη λειτουργούν στην Αφρικανική Ήπειρο, στο Κάϊρο και στο Γιοχάνεσπουργκ, θα συνεχίσουν την λειτουργία τους.
Ακολούθως το λόγο πήρε ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης μας κ. Σεραφείμ, ο οποίος συνεχάρη την κ. Συντονίστρια για την διοργάνωση αυτού του σεμιναρίου, καθώς και τους εισηγητές του και όλους τους παρόντες εκπαιδευτικούς και τον εκπρόσωπο της Κοινότητας του Germiston, κ. Σκαφίδα. Τέλος, ο Σεβασμιώτατος δεν παρέλειψε να αναφέρει στους εκπαιδευτικούς ότι ο Πατριάρχης μας είναι πάντα δίπλα τους όπως έπραξε και στο παρελθόν ενεργώντας μέσω του Υπουργείου Παιδείας για την αύξηση του επιμισθίου τους. Ανέφερε επίσης ότι η πόρτα της Μητροπόλεως είναι ανοιχτή για να αφουγκραστεί τα προβλήματα και τους προβληματισμούς των εκπαιδευτικών. Επίσης, η «Στέγη Αγάπης» φιλοξένησε και θα φιλοξενεί πάντα οποιοδήποτε εκπαιδευτικό αντιμετωπίζει πρόβλημα κατοικήσεως ερχόμενος απ’ την Ελλάδα. Να αναφέρουμε ότι ο Σεβασμιώτατος τόνισε ότι τα Κοινοτικά Σχολεία και η Εκκλησία είναι οι στυλοβάτες των κοινοτήτων. Η λειτουργία των Κοινοτικών Σχολείων είναι επιβεβλημένη.
Ο πρώτος εισηγητής κ. Παππάς με βάση τη μέθοδο origami (oru σημαίνει διπλώνω και kami σημαίνει χαρτί). Είναι μια τέχνη που απευθύνεται σε μικρούς και σε ενήλικες. Αναπτύσσει τη φαντασία και τη δημιουργικότητα. Βασίζεται στην αρμονία, την τελειότητα και την ακρίβεια. Ο ίδιος ο δάσκαλος κ. Παππάς με μοναδική ικανότητα και γρηγοράδα μας εντυπωσίασε δημιουργώντας ο ίδιος σχήματα με τη διπλωχαρτική μέθοδο και στη συνέχεια, αφού δημιούργησε γεωμετρικά σχήματα, παρήγαγε συγχρόνως και προφορικό λόγο, καταλήγοντας στη δημιουργία φράσεων (ρηματικών και ονοματικών), αφού χρησιμοποίησε όλα τα μέρη του λόγου. Κατά τη διάρκεια της πρότυπης αυτής διδασκαλίας συμμετείχαν ενεργά όλοι οι παρόντες εκπαιδευτικοί καθώς ο Μητροπολίτης μας και η Συντονίστρια Εκπαίδευσης.
Η δεύτερη εισηγήτρια κ. Παπαθεοφίλου μας ανάφερε ότι το παραμύθι μέσα από την τέχνη της χαρτοδιπλωτικής προσεγγίζεται δημιουργικά, διότι ο λόγος της εξιστόρησης συνδυασμένος με την κίνηση των ομοιωμάτων της χαρτοδιπλωτικής, γίνεται μια βιωματική πράξη που γράφεται στο μυαλό του μικρού μαθητή. Ο παθητικός δέκτης-ακροατής διαμορφώνει μια εικόνα καθαρή στο μυαλό του, αφού έχει συνδυαστεί η φαντασία με την κίνηση και την παρουσία των σχημάτων.
Ο συνδυασμός origami με την παραγωγή προφορικού λόγου έχει το πλεονέκτημα οι αφηρημένες έννοιες να γίνονται πιο κατανοητές. Έτσι ο μαθητής κατανοεί και εμπεδώνει συνδυάζοντας το δίπτυχο ακούω και εργάζομαι διπλώνοντας το χαρτί και δημιουργώντας σχήματα κ.α.
Ο δάσκαλος στοχεύει να κινήσει το ενδιαφέρον του μαθητή ώστε να συμμετέχει ο ίδιος, να δημιουργεί αφού έχει εμπνευσθεί απ’ την όλη διαδικασία και να βιώνει αυτά που κάνει χρησιμοποιώντας τον προφορικό λόγο, δηλαδή την ελληνική γλώσσα.
Συγχαρητήρια σ’ όλους τους συντελεστές του εκπαιδευτικού αυτού σεμιναρίου.