Την εικαστική έκθεση Ιχνηλατώντας την Κωνσταντινούπολη εγκαινιάζει την Κυριακή στις αίθουσες της Θεολογικής Σχολής της Χάλκης ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος παρουσία του υπουργού Πολιτισμού Παύλου Γερουλάνου. Η έκθεση έχει συγκεντρώσει εκατοντάδες επισκέπτες από την Αθήνα και πολλούς από τους 101 Έλληνες εικαστικούς που κατόρθωσαν με τα έργα τους να σπάσουν τον αποκλεισμό της Σχολής, έστω για έναν μόνο μήνα...
Την έκθεση εγκαινίασε το Σάββατο στο Σισμανόγλειο Μέγαρο ο γενικός πρόξενος της Ελλάδος στην Κωνσταντινούπολη Βασίλειος Μπορνόβας, και ακολουθούν την Κυριακή δεύτερα εγκαίνια από τον Οικουμενικό Πατριάρχη στη Θεολογική Σχολή, όπου φιλοξενείται μέρος της έκθεσης.
Η έκθεση παρουσιάζεται έως τις 23 Σεπτεμβρίου στο Σισµανόγλειο Μέγαρο και την Θεολογική Σχολή της Χάλκης, ενώ στις αρχές Οκτωβρίου θα μεταφερθεί στην «Τεχνόπολι» στην Αθήνα.
Ο δήμαρχος Αθηναίων Νικήτας Κακλαμάνης βρίσκεται επίσης στην Κωνσταντινούπολη για το γεγονός.
Στα εγκαίνια αναμένεται να παραστούν Έλληνες και Τούρκοι καλλιτέχνες και συλλέκτες, καθώς και εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, του πνευματικού, αλλά και του επιχειρηματικού κόσμου της Κωνσταντινούπολης.
Στην έκθεση συμμετέχουν 101 καλλιτέχνες με έργα που έχουν δημιουργηθεί ειδικά για το γεγονός, δηλώνει η Αναστασία Μάνου, η οποία εμπνεύσθηκε και οργάνωσε την έκθεση.
«Πρόκειται για 101 απόπειρες εικαστικής 'αφήγησης' μέσα από τη ζωγραφική, τη γλυπτική, τις κατασκευές, τη φωτογραφία, το βίντεο και την αγιογραφία» δηλώνει.
«Τα έργα, που δημιουργήθηκαν στο μεγαλύτερο ποσοστό τους για τις ανάγκες της έκθεσης, 'ιχνηλατούν' και αναγιγνώσκουν στιγμιότυπα μυθολογικά, ιστορικά και καθημερινά, ενθυμήσεις από την αρχαιότητα, βυζαντινές μνήμες, βίους αυτοκρατόρων και αγίων, χορούς δερβίσηδων, ρομαντικές περιπλανήσεις περιηγητών, χειρόγραφα σημειωματάρια και χάρτες, νεότερα ενθυμήματα και ιστορικές φωτογραφίες και κειμήλια,...
»...παράδοξα οικείες ζωγραφιές του Μελίν, παράδοξα οικείες φωτογραφίες του Αρά Γκιουλέρ, καθημερινές εικόνες από την Πόλη, τα σπίτια, τις εκκλησίες, τους δρόμους, τα καφενεία, τις αγορές και τα παράλια, αλλά και έργα περισσότερο νοηματικά και αφαιρετικά, που ως αφετηρία έμπνευσής τους έχουν τα αρχετυπικά ψήγματα του πολιτισμού της Πόλης:
»το χρυσό βάθος και τα ψηφιδωτά σπαράγματα, η βυζαντινή και η ισλαμική γραφή που συναντώνται και διασταυρώνονται όπως οι γλώσσες στην αρχαία αγορά, τα σύνθετα διακοσμητικά και αρχιτεκτονικά μοτίβα που διαμορφώθηκαν μέσα από αιώνες αισθητικών ανταλλαγών και αναζητήσεων, ενώνονται σε 101 απόπειρες αφήγησης, σε ένα πρισματικό φάσμα εικόνων, σε έναν παλίμψηστο καμβά που γοητεύει την ψυχή και συμπαρασύρει το βλέμμα σε ένα διηνεκές ταξίδι» λέει η Ίρις Κρητικού που είχε την επιμελεια της εκθεσης