Υπερψηφίστηκε επί της αρχής μόνο από τους βουλευτές του ΠΑΣΟΚ και εν μέσω αντιδράσεων από τα κόμματα της αντιπολίτευσης το νομοσχέδιο για την άρση του καμποτάζ.
Νέα Δημοκρατία και ΛΑΟΣ υποστήριξαν πως το νομοσχέδιο δεν συνιστά ουσιαστική άρση του υφιστάμενου καθεστώτος, αλλά απλή αδειοδότηση με προϋποθέσεις που δεν καθιστούν την Ελλάδα ελκυστική επιχειρηματικά. "Το νομοσχέδιο έρχεται, αλλά το καμποτάζ δεν φεύγει" σχολίασε από πλευράς της Ν.Δ. ο εισηγητής της, Γ. Πλακιωτάκης.
Από την πλευρά τους τα κόμματα της Αριστεράς έκαναν λόγο για προβλήματα που εγκυμονεί το νομοσχέδιο όσον αφορά στα δικαιώματα των ναυτεργατών χωρίς ουσιαστική στήριξη της εθνικής οικονομίας.
Ως "ακόμα ένα δώρο στους κεφαλαιοκράτες και εφοπλιστές" χαρακτήρισε το σχέδιο νόμου ο εισηγητής του ΚΚΕ, Ν. Καραθανασόπουλος (ΚΚΕ), τονίζοντας ότι "τα πλοία θα κυκλοφορούν χωρίς κανόνες για την αναγκαία πληρότητα των πληρωμάτων και με ναυτεργάτες χωρίς δικαιώματα. Η κυβέρνηση δεν θέλει να διασφαλίσει τα ναυτεργατικά δικαιώματα - κάτι που επιβεβαιώνει η υπόθεση του κρουαζιερόπλοιου «Zenith», όπου ναυτεργάτες από 27 χώρες αμείβονταν με μισθό 50 δολαρίων, χωρίς η κυβέρνηση να επιβάλλει κυρώσεις".
Ο Θ. Δρίτσας από τον ΣΥΡΙΖΑ επισήμανε ότι "τέσσερα ελληνικά πλοία δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα - και αυτά θα αλλάξουν σημαία επωφελούμενα από τους καλύτερους εργασιακούς όρους που απολαμβάνουν τα πλοία με σημαία τρίτων χωρών".
Υπέρ της άρσης του καμποτάζ τάχθηκε ο Θ. Λεβέντης, μέλος της "Δημοκρατικής Αριστεράς". Ωστόσο, δήλωσε "παρών", κρίνοντας πως το νομοσχέδιο είναι "βιαστικά και αβασάνιστα" συντεταγμένο, ενώ ζήτησε να εξεταστεί σοβαρά η πρόταση της ΠΕΜΕΝ για εξασφάλιση ποσόστωσης 15% υπέρ των ελλήνων ναυτικών.
Από την πλευρά της, η υπουργός Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Λούκα Κατσέλη, απαντώντας στις επικρίσεις της ΝΔ και του ΛΑΟΣ, ότι "σε καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν ισχύει η άνευ όρων απελευθέρωση, αλλ’ αντιθέτως, υπάρχει πληθώρα διατάξεων που καθιερώνουν πολύ αυστηρότερο ρυθμιστικό πλαίσιο για την εκτέλεση των αντίστοιχων πλόων".