Οι συνεχείς αυξήσεις στη φορολογία στην αγορά και χρήση του αυτοκινήτου και η συνεχιζόμενη μείωση εισοδημάτων και κατανάλωσης έχουν οδηγήσει την αγορά αυτοκινήτου σε εκτεταμένη ύφεση, αφού οι πωλήσεις έχουν μειωθεί κατά το ήμισυ.
Τον περασμένο Απρίλιο ταξινομήθηκαν μόλις 12.448 καινούρια οχήματα, όταν κατά μέσο όρο τους αντίστοιχους μήνες της περιόδου 2004-2009 ταξινομούνταν 23.971 νέα αυτοκίνητα, με συνέπεια κάμψη κατά 48,1%. Σε σύγκριση με τον Απρίλιο του 2009, μήνα κατά τον οποίο είχε διαπιστωθεί η μεγαλύτερη πτώση (-48,7%) σε σχέση με το 2008, οι ταξινομήσεις του περασμένου μήνα παρουσιάζουν μείωση κατά 13,4%. Τα νέα φορολογικά μέτρα, ήτοι η περαιτέρω αύξηση του ΦΠΑ και η προς τα κάτω διεύρυνση της κλίμακας του Φόρου Πολυτελείας, θα επιδεινώσουν την κακή πορεία της αγοράς αυτοκινήτου.
Η πτώση της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου, που δεν αφορά μόνο τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα, αλλά όλες τις κατηγορίες (μικρά, μεσαία κλπ.), οδηγεί σε ανάλογη συρρίκνωση ένα χώρο στον οποίο ευρύτερα δραστηριοποιούνται περισσότερες από 30.000 επιχειρήσεις και απασχολούνται σχεδόν 90.000 εργαζόμενοι ανά την επικράτεια, συνεισφέροντας κατά 2,6% στο ΑΕΠ.