Την επόμενη φορά που θα νιώσετε μια απότομη αδιαθεσία και δεν θα είστε σε θέση να πάτε στο νοσοκομείο και να περιμένετε στωικά στα επείγοντα, μην απελπιστείτε. Μια έξυπνη εφαρμογή, www.bluelinemed.com, που τίθεται σε πιλοτική εφαρμογή στις 31 Μαρτίου, θα σας δίνει τη δυνατότητα της ενδεδειγμένης πρωτοβάθμιας ιατρικής φροντίδας κατ’ οίκον. Ο τρόπος λειτουργίας της Blueline είναι απλός, ανάλογος του δημοφιλούς Taxibeat: ο ενδιαφερόμενος θα μπαίνει στην εφαρμογή, που θα έχει ήδη εγκαταστήσει στο κινητό του και θα βλέπει ποιοι γιατροί είναι διαθέσιμοι εκείνη τη στιγμή σε κοντινή γεωγραφική ακτίνα. «Πυλώνας της πρωτοβάθμιας ιατρικής φροντίδας είναι η ειδικότητα του γενικού γιατρού, φυσικά όμως θα διαθέτουμε παθολόγους, καρδιολόγους, παιδιάτρους, γενικούς χειρουργούς, αλλά και νοσηλεύτριες» εξηγεί στην «Κ» η συνιδρύτρια και διευθύντρια ιατρικών υπηρεσιών της εταιρείας, κ. Επιστήμη Σαχιντζή, αναισθησιολόγος σήμερα στο «Αττικό», «σε βάθος χρόνου θα διαθέτουμε όλες τις ειδικότητες». Σε ένα επόμενο στάδιο οι γιατροί του δικτύου θα δικαιούνται να κάνουν ηλεκτρονική συνταγογράφηση, ενώ η εταιρεία να διαθέτει δωρεάν στους ασθενείς κάποια απλά αντιβιοτικά, εφόσον αυτά περιλαμβάνονται στην προτεινόμενη θεραπεία, «για να αποφύγουν τη μετάβαση στο φαρμακείο».
Εξυπακούεται ότι πρόκειται για ιδιώτες γιατρούς. «Είναι συνεργάτες μας, όχι υπάλληλοι, οι ίδιοι ορίζουν την αμοιβή τους, εμείς απλώς έχουμε συναποφασίσει έναν κατώτατο αντίτιμο 40 ευρώ ανά επίσκεψη, για να προστατευτεί η αγορά από το φαινόμενο των “price wars”» διευκρινίζει η ίδια. Οι χρήστες της Blueline θα έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν το βιογραφικό του γιατρού και τις αξιολογήσεις των προηγούμενων ασθενών και να επιλέγουν ανάλογα. Σε περίπτωση κατ’ εξακολούθηση αρνητικών κριτικών σε γιατρούς, αυτό θα διερευνάται από την ομάδα. Η εφαρμογή θα διατίθεται δωρεάν, το πρώτο τρίμηνο μόνον για smartphones και εν συνεχεία για iphones. Θα υπάρχει, επιπλέον, η δυνατότητα να διαχειρίζεται κανείς τον λογαριασμό για ένα τρίτο μέλος της οικογένειας, για παράδειγμα τα παιδιά ή τον ηλικιωμένο γονιό που ζει εκτός Αθηνών κ.λπ. Δεδομένου ότι η αναμονή στα επείγοντα φτάνει μέχρι και τις οκτώ ώρες, η προσφερόμενη υπηρεσία δεν είναι πολύτιμη μόνο για ηλικιωμένους ή παιδιά, αλλά και για πολυάσχολους μεσήλικες με φορτωμένο πρόγραμμα, καθώς ο γιατρός μπορεί να τον εξετάσει εντός 2ωρου ακόμα και στο γραφείο του!
Η Blueline οφείλει την ύπαρξή της στο ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο. «Πριν από τέσσερα χρόνια βρισκόμουν στο Λονδίνο με τον πατέρα μου και χρειαστήκαμε μια κατ’οίκον ιατρική επίσκεψη, αλλά στάθηκε αδύνατο». Εκτοτε, η ίδια μαζί με τους συνεργάτες της (Νίκος Ναούμ, Γιώργος Δημητρίου, Γιώργος Τεσσέρης) διενήργησαν εκτενή έρευνα αγοράς και διαπίστωσαν ότι σε ολόκληρη την Ευρώπη δεν υπήρχε τέτοια υπηρεσία. «Οι μοναδικοί μας ανταγωνιστές βρίσκονται στις ΗΠΑ» σημειώνει η κ. Σαχιντζή, «στόχος μας είναι να επεκταθούμε μελλοντικά σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως Λονδίνο, Παρίσι και Κωνσταντινούπολη».
Εξυπακούεται ότι πρόκειται για ιδιώτες γιατρούς. «Είναι συνεργάτες μας, όχι υπάλληλοι, οι ίδιοι ορίζουν την αμοιβή τους, εμείς απλώς έχουμε συναποφασίσει έναν κατώτατο αντίτιμο 40 ευρώ ανά επίσκεψη, για να προστατευτεί η αγορά από το φαινόμενο των “price wars”» διευκρινίζει η ίδια. Οι χρήστες της Blueline θα έχουν τη δυνατότητα να διαβάζουν το βιογραφικό του γιατρού και τις αξιολογήσεις των προηγούμενων ασθενών και να επιλέγουν ανάλογα. Σε περίπτωση κατ’ εξακολούθηση αρνητικών κριτικών σε γιατρούς, αυτό θα διερευνάται από την ομάδα. Η εφαρμογή θα διατίθεται δωρεάν, το πρώτο τρίμηνο μόνον για smartphones και εν συνεχεία για iphones. Θα υπάρχει, επιπλέον, η δυνατότητα να διαχειρίζεται κανείς τον λογαριασμό για ένα τρίτο μέλος της οικογένειας, για παράδειγμα τα παιδιά ή τον ηλικιωμένο γονιό που ζει εκτός Αθηνών κ.λπ. Δεδομένου ότι η αναμονή στα επείγοντα φτάνει μέχρι και τις οκτώ ώρες, η προσφερόμενη υπηρεσία δεν είναι πολύτιμη μόνο για ηλικιωμένους ή παιδιά, αλλά και για πολυάσχολους μεσήλικες με φορτωμένο πρόγραμμα, καθώς ο γιατρός μπορεί να τον εξετάσει εντός 2ωρου ακόμα και στο γραφείο του!
Η Blueline οφείλει την ύπαρξή της στο ελληνικό επιχειρηματικό δαιμόνιο. «Πριν από τέσσερα χρόνια βρισκόμουν στο Λονδίνο με τον πατέρα μου και χρειαστήκαμε μια κατ’οίκον ιατρική επίσκεψη, αλλά στάθηκε αδύνατο». Εκτοτε, η ίδια μαζί με τους συνεργάτες της (Νίκος Ναούμ, Γιώργος Δημητρίου, Γιώργος Τεσσέρης) διενήργησαν εκτενή έρευνα αγοράς και διαπίστωσαν ότι σε ολόκληρη την Ευρώπη δεν υπήρχε τέτοια υπηρεσία. «Οι μοναδικοί μας ανταγωνιστές βρίσκονται στις ΗΠΑ» σημειώνει η κ. Σαχιντζή, «στόχος μας είναι να επεκταθούμε μελλοντικά σε άλλες μεγάλες πόλεις, όπως Λονδίνο, Παρίσι και Κωνσταντινούπολη».
Καθημερινη