Το μέσο αυτό κοινωνικής δικτύωσης διαθέτει προσωπικές πληροφορίες για τους χρήστες του, όπως ο κωδικός της πιστωτικής του κάρτας, ακόμη και το μέγεθος του σπιτιού ενός ατόμου, τονίζει μια αμερικανική εταιρεία.
Δεν είναι μυστικό ότι το Facebook συλλέγει ένα τεράστιο αριθμό προσωπικών δεδομένων για κάθε έναν από τους χρήστες του για να παρέχει το μάρκετινγκ που θεωρεί ότι θα είναι χρήσιμο και επιτυχές. Εν τω μεταξύ το Facebook προτιμά να μην αποκαλύπτει τους αλγορίθμους της λειτουργίας τους.
Η μη κερδοσκοπική εταιρεία ProPublca, η οποία ασχολείται με την ερευνητική δημοσιογραφία για το δημόσιο συμφέρον και εδρεύει στη Νέα Υόρκη, ένα αναπτύξει ένα plugin για τον φυλλομετρητή Chrome. Το σύστημα εμφανίζει όλα όσα γνωρίζει το Facebook για τους περισσότερους από 2 δισεκατομμύρια χρήστες, από τον αριθμό της πιστωτικής τους κάρτας, έως το μέγεθος των σπιτιών τους, αναφέρει η εφημερίδα «The Independent» .
Όπως εξηγείται στο ProPublica, οι πληροφορίες συγκεντρώνονται από μια τεράστια ποικιλία από διαφορετικές ενέργειες του χρήστη. Για παράδειγμα, όταν κάποιος δίνει ένα «Μου αρέσει» σε μια δημοσίευση ή φωτογραφία, η συγκεκριμένη ενέργεια αναλύεται και τότε το σύστημα μπορεί να του προτείνει κάποιες ταινίες που θα ήθελε να δει. Να ετικετάρει φωτογραφίες, να γράψει για την αγαπημένη το μουσική, να σχολιάσει ένα άρθρο ή να αλλάξει την οικογενειακή του κατάσταση: όλα αυτά τα κομμάτια των πληροφοριών καταγράφονται με στόχο να μάθει περισσότερα για το συγκεκριμένο άτομο.
Ωστόσο, ο γίγαντας δεν σταματά εκεί, λέει η ProPublica. Έτσι, ενώ κάποιος περιηγείται στα αγαπημένα του online καταστήματα ή σε οποιαδήποτε άλλη ιστοσελίδα η οποία δίνει την δυνατότητα να την δημοσιεύσει στο Facebook προσφέρει επίσης πληροφορίες για τους χρήστες στο μέσο κοινωνικής δικτύωσης. Επιπλέον, το Facebook στο έργο αυτό έχει και άλλους βοηθούς όπως το Instagram και το WhatsApp , που και τα δύο ανήκουν στον Zuckerberg, στα οποία οι χρήστες συμβάλλουν ενεργά με τις φωτογραφίες τους, τα βίντεο και τα σχόλια.
Αλλά αν αυτό σας φαίνεται λίγο, η εταιρεία πληρώνει επίσης για πληροφορίες σχετικά με τους χρήστες της, όπως στεγαστικά δάνεια, αυτοκίνητα και αγοραστικές συνήθειες, μερικούς από τους μεγαλύτερους μεσίτες εμπορικών δεδομένων, λέει η ProPublica.
http://sfairika.gr/