1 Ιουλίου 2009

OI KINEZOI ΤΟ 2013 ΘΑ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η παρουσία του κινέζικου κράτους , τις περισσότερες φορές αποτελεί πλεονέκτημα. Ειδικότερα η πλέον αναπτυσσόμενη οικονομία στο κόσμο, και η οποία εδώ και χρόνια στηρίζει τις ναυλαγορές και δημιουργεί μεγάλα κέρδη για τους πλοιοκτήτες, έχει καταστρώσει και υλοποιεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο ανάπτυξης στο σύνολο της ναυτιλιακής βιομηχανίας. Όπως υποστηρίζουν ναυλομεσιτικοί κύκλοι <έως το 2013 οι κινέζοι θα έχουν και το μαχαίρι και το καρπούζι στην παγκόσμια ναυτιλία>. Οι κινέζοι καταρχήν εκτός από τις ναυτιλιακές εταιρείες και τα πλοία που διαθέτουν, είναι οι μεγαλύτεροι εισαγωγείς πρώτων υλών και είναι από τους μεγαλύτερους εξαγωγείς προϊόντων. Επίσης έχουν δική τους ναυπηγική βιομηχανία, την οποία και στηρίζουν. Για παράδειγμα η κινεζική κυβέρνηση ανακοίνωσε ότι θα αγοράσει όσα συμβόλαια ναυπήγησης σε κινεζικές γιάρδες ακυρωθούν. Θα τα αγοράσει και προφανώς θα τα δώσει σε κινεζικές ναυτιλιακές εταιρείες να τα διαχειριστούν. Επίσης διαθέτει δικό της νηογνώμονα αναγνωρισμένο παγκοσμίως, δικούς της ασφαλιστικούς οργανισμούς που αφορούν τόσο το σκαρί και τη μηχανή, όσο και τις αστικές απαιτήσεις. Παραγωγή ναυτικών Παράλληλα στέλνει χιλιάδες φοιτητές της κάθε χρόνο να μάθουν τα μυστικά της ναυτιλίας στα καλύτερα πανεπιστήμια του κόσμου, παράγει 7.000 πτυχιούχους περίπου ετησίως. Βγάζει και δικούς της ναυτικούς, όχι με την ελληνική τεχνογνωσία ακόμα, αλλά πολύ φθηνότερους από τους έλληνες. Επεκτείνεται και στη λιμενική βιομηχανία και εκτός Κίνας. Το μεγαλύτερο παράδειγμα είναι ο Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων στο Ικόνιο του Πειραιά που θα ελέγχεται από τη μεγαλύτερη κρατική ναυτιλιακή εταιρεία της Κίνας και μία από τις μεγαλύτερες στο κόσμο την COSCO.