Panhellenic Post - The Online Newspaper of Hellenism
http://PanhellenicPost.com
http://PanhellenicPost.com
Η Lloyd’s List ξεχωρίζει 15 Έλληνες επί συνόλου 100 προσωπικοτήτων που ξεχώρισαν το 2013 στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα.
Σχεδόν όσο είναι το παγκόσμιο μερίδιο της ελληνικής ναυτιλίας, εκτιμά η Lloyd’s List, ότι είναι το ποσοστό των Ελλήνων εφοπλιστών και στελεχών του χώρου, που περιελήφθησαν στη λίστα των 100 πιο σημαντικών προσωπικοτήτων της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Σχεδόν όσο είναι το παγκόσμιο μερίδιο της ελληνικής ναυτιλίας, εκτιμά η Lloyd’s List, ότι είναι το ποσοστό των Ελλήνων εφοπλιστών και στελεχών του χώρου, που περιελήφθησαν στη λίστα των 100 πιο σημαντικών προσωπικοτήτων της παγκόσμιας ναυτιλίας.
Η βρετανική ηλεκτρονική εφημερίδα ξεχωρίζει 15 Έλληνες επί συνόλου 100 προσωπικοτήτων που ξεχώρισαν το 2013 στα παγκόσμια ναυτιλιακά δρώμενα, χαρίζοντας στην Ελλάδα ποσοστό εκπροσώπησης της τάξεως του 15%, έναντι περίπου 16% που κατέχει στον παγκόσμιο στόλο (με βάση τη μεταφορική ικανότητα).
Μεταξύ των Ελλήνων, την πρώτη θέση καταλαμβάνει ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης (Angelikoussis Shipping Group), ενώ έπονται στην 8η θέση η κ. Αγγελική Φράγκου (Navios) και στην 9η ο κ. Γιώργος Οικονόμου (DryShips). Οι εν λόγω τρεις πλοιοκτήτες βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα, δείγμα της σημασίας που τους αποδίδεται. Η Lloyd’s List εξακολουθεί να ξεχωρίζει τον κ. Αγγελικούση, καθώς ο όμιλός του παραμένει ο μεγαλύτερος με βάση τον αριθμό των πλοίων που ελέγχει (86 εκ των οποίων 45 φορτηγά πλοία και 41 δεξαμενόπλοια).
Μεταξύ των Ελλήνων, την πρώτη θέση καταλαμβάνει ο κ. Γιάννης Αγγελικούσης (Angelikoussis Shipping Group), ενώ έπονται στην 8η θέση η κ. Αγγελική Φράγκου (Navios) και στην 9η ο κ. Γιώργος Οικονόμου (DryShips). Οι εν λόγω τρεις πλοιοκτήτες βρίσκονται στην πρώτη δεκάδα, δείγμα της σημασίας που τους αποδίδεται. Η Lloyd’s List εξακολουθεί να ξεχωρίζει τον κ. Αγγελικούση, καθώς ο όμιλός του παραμένει ο μεγαλύτερος με βάση τον αριθμό των πλοίων που ελέγχει (86 εκ των οποίων 45 φορτηγά πλοία και 41 δεξαμενόπλοια).
Αντίστοιχα, οι εταιρείες της κ. Φράγκου εξακολουθούν να αναπτύσσονται ταχύτατα, καθώς προστέθηκαν 50 νέα πλοία στον στόλο τους. Μάλιστα, η Navios Europe, η οποία ελέγχεται κατά 47,5% από τη Navios Maritime Holdings, κατά 47,5% από τη Navios Maritime Acquisition Corporation και κατά 5% από τη Navios Maritime Partners, ανακοίνωσε ότι ήλθε σε συμφωνία με την τράπεζα HSH Nordbank, για την απόκτηση 10 πλοίων, πέντε δεξαμενόπλοιων και πέντε πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ύψους 219 εκατ. ευρώ.
Όσον αφορά τον κ. Οικονόμου, η θέση του δικαιολογείται από την επιτυχημένη προσπάθεια διατήρησης της DryShips Inc. στον «αφρό» παρά την κρίση των αγορών όπου δραστηριοποιείται (φορτηγά πλοία και δεξαμενόπλοια), με αιχμή του δόρατος την επιτυχημένη διαχείριση των χρεών της εισηγμένης. Επίσης, σημαντικό ρόλο στη θέση του κ. Οικονόμου, διαδραματίζει και η θυγατρική της Dryships, OceanRig, η οποία δραστηριοποιείται στον λίαν επικερδή και εντάσεως κεφαλαίου, τομέα των πετρελαϊκών πλατφορμών.
Πέραν των τριών προαναφερθέντων ονομάτων, αρκετοί ακόμα Έλληνες βρέθηκαν στη φετινή λίστα. Στην 22η και 23η θέση βρίσκονται οι εφοπλιστές κ. Πήτερ Γ. Λιβανός και Γιώργος Προκοπίου, ενώ στην 51η θέση εντοπίζεται ο νυν πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κ. Θόδωρος Βενιάμης. Ακολουθούν στην 57η θέση ο Κωνσταντίνος Κωνσταντακόπουλος, συνεχιστής της οικογενειακής παράδοσης στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτών, ενώ στην 61η συναντούμε τον κ. Νίκο Τσάκο. Η λίστα των Ελλήνων πλοιοκτητών συνεχίζεται με τους κ. Πήτερ Γεωργιόπουλο (69η θέση), Βαγγέλη Μαρινάκη (73η θέση), Συμεών Παληό (77η θέση), Πέτρο Παππά (80ή θέση), Γιάννη Πλατσιδάκη (83η θέση), Δημήτρη Μελισσανίδη (94η θέση) και Χ. Φαφαλιό (96η θέση).
Η Lloyd’s List επιλέγει να τοποθετήσει στην 1η θέση της φετινής της λίστας τους ναυτικούς, τους ανθρώπους δηλαδή που είναι υπεύθυνοι για την ομαλή ροή του παγκόσμιου θαλάσσιου εμπορίου. Από πλευράς προσώπων, η 1η θέση (και 2η συνολικά) ανήκει στον κ. Εμανουέλε Λάουρο, επικεφαλής του ομίλου Scorpio, που μέσα σε ένα χρόνο έχει κατορθώσει να γιγαντώσει τα συμφέροντά του. Ακολουθούν οι επικεφαλής του ομίλου Maersk, κ. Νιλς Άντερσεν και Σόρεν Σκου, ενώ έπεται ο κ. Τζον Φρέντρικσεν, οι εταιρείες του οποίου έχουν παραγγείλει περί τα 80 πλοία.
Πηγή:Neoskosmos.com