13 Οκτωβρίου 2009

ΕΛΛΑΔΑ-ΘΥΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΤΟΥ- ΤΥΦΛΑ ΝΑΧΕΙ ΤΟ ΙΡΑΚ




Η Ελλάδα απέχει πολύ ακόμη από τον στόχο που η ίδια είχε θέσει εντός ΕΕ, για μείωση των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων κατά 50% τη δεκαετία 2000 - 2010.

Την οκταετία 2000 - 2008 για την οποία υπάρχουν συγκρίσιμα στοιχεία, ο αριθμός όσων με τον ένα ή τον άλλο τρόπο μετείχαν σε οδικό ατύχημα, φαίνεται μειωμένος κατά 40,1%, ενώ αναλυτικότερα μειώθηκαν:
23,5% οι νεκροί


56,2% οι βαριά τραυματίες

36% οι ελαφρά τραυματίες

Το 2000 σχεδόν 34.000 συμπολίτες μας κάθε ηλικίας ενεπλάκησαν σε τροχαία ατυχήματα ως οδηγοί, επιβάτες ή πεζοί. Από αυτούς:
2.037 έχασαν τη ζωή τους

4.286 τραυματίστηκαν βαριά

26.453 τραυματίστηκαν ελαφρά

Το 2006 για το οποίο υπάρχουν τα τελευταία συγκεντρωτικά στοιχεία ο αριθμός των εμπλακέντων είχε μειωθεί στους 22.219, από τους οποίους:

1.651 έχασαν τη ζωή τους

2.016 τραυματίστηκαν βαριά

18.552 τραυματίστηκαν ελαφρά

Το 2008 έκλεισε (προκαταρκτικά στοιχεία) με των αριθμό των εμπλακέντων στους 20.355, εκ των οποίων
1.559 έχασαν τη ζωή τους

1.878 τραυματίστηκαν βαριά

16.918 τραυματίστηκαν ελαφρά

Απροστάτευτοι πεζοί και παιδιά

Οπως σημειώνει το ΤΕΕ σε σχετική ανακοίνωση, οι πλέον ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι τα παιδιά και οι πεζοί, καταγράφουν μεγάλο αριθμό θυμάτων.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας εξακολουθούν να είναι σε επίπεδα άνω των 1.500 ετησίως (τελευταία καταγραφή αναφέρει 1.520), όταν το επόμενο έτος - 2010 - θα έπρεπε να έχουν περιοριστεί κάτω των 1.020 για να επιτευχθεί ο κοινός ευρωπαϊκός στόχος.
Παράλληλα, τα παιδιά και μάλιστα ως πεζοί, αναδεικνύονται από τις ευπαθέστερες ομάδες του πληθυσμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο οκτάμηνο του 2009 και μόνο στην Αττική, 4 παιδιά ηλικίας μικρότερης των 17 ετών σκοτώθηκαν και 112 τραυματίστηκαν καθώς παρασύρθηκαν από οχήματα. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα καταγράφηκαν 3 βαρείς τραυματισμοί παιδιών ηλικίας από 15 ετών και κάτω.
Το ΤΕΕ προανήγγειλε την ολοκλήρωση ενός σύγχρονου και ρεαλιστικού στρατηγικού σχεδίου για τον περιορισμό των τροχαίων, το οποίο θα καταθέσει σύντομα σε δημόσια διαβούλευση πριν το υποβάλλει στην κυβέρνηση