Τελικα τι γινεται με τους συμμαχους μας?
Χθες ακουσαμε τις περιεργες δηλωσεις του Πουτιν στον Ερντογαν της Τουρκιας, οτι η Ρωσια θα κανει επενδυσεις στα κατεχομενα της Κυπρου !!
Χθες το πριγκηπατο της Ανδορας ανεγνωρισε τα Σκοπια ανεβαζοντας τον αριθμο σε 125 κρατων που ανεγνωρισαν τα Σκοπια.
Εχουμε τωρα και καποιες περιεργες δηλωσεις απο τον πατριαρχη Ρωσιας Κυριλο που εξελεγη πριν μερικους μηνες που ουτε λιγο ουτε πολυ θελει τα πρωτεια της ορθοδοξιας !!
Καρπαζιες δεχομαστε απο παντου.
Ποιοι ειναι μαζι μας τελικα? Μηπως ειμαστε μονοι μας και δεν το ξερουμε?
Βρε κλειστε τα συνορα μας σε ολους δεν εχουμε την αναγκη κανενος !!!
Θα τα καταφερουμε
Η Ελλαδα ειναι η πρωτη ναυτιλιακη δυναμη στον κοσμο, και σε αυτο το τμημα πρεπει να επενδυομε και ειναι κατι που το ξερουμε καλα.
Ελάχιστα κράτησε η θερμότητα σχέσεων μεταξύ του νέου Πατριάρχη Μόσχας κ. Κύριλλου, που διαδέχθηκε τον αποθανόντα Αλέξιο και του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. Βαρθολομαίου, εξαιτίας του πρώτου!
Οι «αδελφικοί» εναγκαλισμοί και ασπασμοί και οι «αδελφικοί» λόγοι, που υπήρξαν πριν λίγο στο Φανάρι, στην Κωνσταντινούπολη, ανήκουν στο παρελθόν, αφού ο προκαθήμενος της Ρωσικής Εκκλησίας, με μια ξαφνική κίνηση, τώρα ζητά τα πρωτεία της Ορθοδοξίας!
Έτσι, για μια ακόμη φορά, ο ρόλος του Πατριάρχη της Ρωσίας, από κήρυκα αγάπης, μετατρέπεται με την τορπίλη των πρωτείων σε διεκδικητή του Οικουμενικού Θρόνου της Ορθοδοξίας, έχοντας οπωσδήποτε ως στήριγμα και την πολιτική συναίνεση του Κρεμλίνου, όπως έχει συμβεί και σε άλλες περιπτώσεις. Ιστορικά και θρησκευτικά το Οικουμενικό Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως, έχει αδιαμφισβήτητα τα πρωτεία, ενώ το Πατριαρχείο της Μόσχας είναι πέμπτο κατά σειρά! Εντούτοις, τώρα ο Κύριλλος με απόφασή του ιδρύει ειδική ομάδα εργασίας, η οποία «θα μελετήσει το θέμα των Πρωτείων της Ορθοδόξου Εκκλησίας»!
Μόλις έγινε γνωστή αυτή η απόφαση, με παράλληλες δηλώσεις του επικεφαλής της ομάδας, προκλήθηκε αγανάκτηση στα άλλα Πατριαρχεία, ιδίως τα Ελληνόφωνα, που πέραν του Οικουμενικού είναι εκείνα της Αλεξανδρείας, της Αντιοχείας και των Ιεροσολύμων. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος δεν είχε αντιδράσει μέχρι τις 4 Αυγούστου, διατηρώντας όπως πάντοτε την ψυχραιμία του, αλλά και την στρατηγική με την οποία έχει αντιμετωπίσει στο παρελθόν παρόμοιες εμπρηστικές ενέργειες της Μόσχας.
Το θέμα όμως που δημιουργήθηκε, με την νέα αυτή πρόκληση και μάλιστα λίγο μετά την επίσκεψη «φιλίας» του Κυρίλλου στο Οικουμενικό Πατριαρχείο, απασχολεί ολόκληρη την Ορθοδοξία και η συνέχειά του αναμένεται με ενδιαφέρον.Προκλητικές δηλώσειςΕπικεφαλής της ομάδας εργασίας ορίστηκε ο Αρχιεπίσκοπος Βολοκολάμσκ και ο πρόεδρος του Τμήματος Εξωτερικών Εκκλησιαστικών Σχέσεων κ. Ιλαρίωνας, ο οποίος πολλές φορές στο παρελθόν προκάλεσε με τις θέσεις του την έντονη αντίδραση ιεραρχών της ελληνόφωνης Εκκλησίας.
Και ενδεικτικές του κλίματος που επικρατεί είναι οι δηλώσεις του πρωθιερέα, καθηγητή της Θεολογικής Ακαδημίας της Μόσχας και μέλους της επιτροπής κ. Μαξίμ Κοζλόφ: «Αν συγκρίνουμε όχι μόνο τους ποσοτικούς δείκτες της Εκκλησίας μας και εκείνους των ανατολικών Πατριαρχείων, αλλά και αν δούμε τον πραγματικό ρόλο της ρωσικής Εκκλησίας για τη μαρτυρία της Ορθοδοξίας στα μεγέθη της σύγχρονης ανθρωπότητας, τότε κάθε άλλο παρά έχει την πέμπτη θέση» (πέμπτο στη σειρά των Δίπτυχων της Εκκλησίας μετά τα παλαίφατα Πατριαρχεία: Οικουμενικό, Αλεξανδρείας, Αντιοχείας και Ιεροσολύμων). Ο πρωθιερέας συνέδεσε το Πατριαρχείο Μόσχας και με την Πενταρχία, η οποία απαρτιζόταν πριν από το σχίσμα του 1054, μεταξύ Ανατολής και Δύσης, από τις Εκκλησίες της Ρώμης, της Νέας Ρώμης, δηλαδή της Κωνσταντινούπολης, της Αλεξάνδρειας, της Αντιόχειας και των Ιεροσολύμων. «Η θέση του Πατριαρχείου Μόσχας στην "πενταρχία" των παλαιφάτων Πατριαρχείων» , είπε ο κληρικός, «είναι πολύ σημαντική, γι΄ αυτό και μετά την πτώση της Ρώμης κατέλαβε θέση μεταξύ των πέντε σημαντικότερων Εκκλησιών».
Οι δηλώσεις του κ. Κοζλόφ, όπως επισημαίνουν ελληνόφωνοι αρχιερείς, δεν ήταν καθόλου τυχαίες. Πραγματοποιήθηκαν από το Κίεβο, μερικά μόνον 24ωρα από την ολοκλήρωση της πρώτης επίσημης επίσκεψης του Πατριάρχη Μόσχας και πάσης Ρωσίας κ. Κυρίλλου στην Ουκρανία, ο οποίος δέχθηκε μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας τα αιτήματα πολιτικών της χώρας για την παραχώρηση αυτοκεφαλίας στην τοπική Εκκλησία καθώς και πιέσεις για την αναγνώριση των σχισματικών Εκκλησιών. Ακόμη τον προσεχή Δεκέμβριο στη φάση της προσυνοδικής συζήτησης που διεξάγεται για την προετοιμασία της Μεγάλης Συνόδου των Ορθοδόξων, της πρώτης μετά το Σχίσμα, θα συζητηθεί το θέμα του αυτοκέφαλου, δηλαδή ποιος το παραχωρεί και πώς. Και όλες οι Ορθόδοξες Εκκλησίες με εξαίρεση τα παλαίφατα Πατριαρχεία που ιδρύθηκαν με αποφάσεις Οικουμενικών Συνόδων έλαβαν την αυτοκεφαλία τους από το Οικουμενικό Πατριαρχείο, μεταξύ αυτών και η Εκκλησία της Μόσχας. «Η Μόσχα δείχνει για μια ακόμη φορά τις επεκτατικές τάσεις της. Αυτό που επιθυμεί πάση θυσία είναι να επεκτείνει τις δικαιοδοσίες της σε όλες τις χώρες και κυρίως να έχει λόγο στην παραχώρηση του αυτοκεφάλου για να μη χάσει χώρες όπως η Ουκρανία» έλεγε χαρακτηριστικά αρχιερέας του Οικουμενικού Πατριαρχείου.