Σε μια περίοδο που η κρίση εξακολουθεί να επηρεάζει και τη ναυτιλία και κύριο χαρακτηριστικό είναι το ευμετάβλητο των αγορών τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα βγήκαν δυνατά στην παγκόσμια αγορά και στο πρώτο εννεάμηνο του 2010 έχουν καταφέρει να έχουν τον πρώτο λόγο τόσο στις αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι επενδύοντας συνολικά πάνω από $ 4,5 δισ. (Φωτογραφία αρχείου) |
Μία ακόμη χρονιά πρωτοπορίας για τον ελληνικό εφοπλισμό αναμένεται να είναι το 2010 καθώς διεκδικεί "χρυσό μετάλλιο" τόσο στις αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι όσο και στις παραγγελίες νεότευκτων, επενδύοντας συνολικά πάνω 12 δισ. δολ.Σε μια περίοδο που η κρίση εξακολουθεί να επηρεάζει και τη ναυτιλία και κύριο χαρακτηριστικό είναι το ευμετάβλητο των αγορών τα ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα βγήκαν δυνατά στην παγκόσμια αγορά και στο πρώτο εννεάμηνο του 2010 έχουν καταφέρει να έχουν τον πρώτο λόγο τόσο στις αγορές πλοίων από δεύτερο χέρι επενδύοντας συνολικά πάνω από 4,5 δισ. δολ.
Επίσης άλλα 7,7 δισ. δολ. έχουν επενδύσει σε νεότευκτα πλοία, αποδεικνύοντας για μία ακόμη φορά ότι το ελληνικό επιχειρηματικό ναυτιλιακό μοντέλο είναι ανθεκτικό και αποτελεσματικό ακόμη και σε περιόδους κρίσεων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Golden Destiny στη διάρκεια του εννεάμηνου του 2009 οι έλληνες εφοπλιστές έχουν αγοράσει 175 πλοία επενδύοντας συνολικά 4,56 δισ. δολ. Προχώρησαν σε 16% περισσότερες συναλλαγές από το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι όταν αγόρασαν 150 πλοία.
Επίσης στη διάρκεια του εννεάμηνου του τρέχοντος έτους οι ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες νίκησαν κατά κράτος τις κινεζικές. Υπολογίζεται ότι φέτος τα κινεζικά συμφέροντα απέκτησαν 126 πλοία αξίας 1,86 δισ. δολ όταν πέρυσι είχαν αγοράσει 164 πλοία.
Παράλληλα στο οκτάμηνο του 2010 σύμφωνα με στοιχεία των Clarksons τα οποία επικαλέστηκε στο διεθνές συνέδριο «Greek Shipping Summit 2010» ο κ. Σταύρος Χατζηγρηγόρης, γενικός διευθυντής της Maran Tankers Management ναυτιλιακής εταιρείας του Ομίλου Αγγελικούση, οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν προχωρήσει σε παραγγελίες 153 πλοίων συνολικής αξίας άνω των 7,78 δισ. δολ. ποσό που αντιστοιχεί στο 22% των συνολικών επενδύσεων που έχουν γίνει παγκοσμίως για νεότευκτα πλοία και οι οποίες ανέρχονται σε 36,1 δισ. δολ.Ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το Σεπτέμβριο η ελληνική παρουσία στις αγοραπωλησίες πλοίων second hand ήταν πολύ έντονη. Οι Ελληνες εφοπλιστές αγόρασαν 19 πλοία επενδύοντας 456,9 εκατ. δολ. . Οι συναλλαγές αυτές αντιπροσωπεύουν το 20% των συνολικών, οι οποίες αφορούσαν 96 πλοία συνολικής αξίας 1,98 δισ. δολ.
Αντιθέτως οι Κινέζοι, οι μεγάλοι ανταγωνιστές των ελλήνων, μείωσαν τη δραστηριότητά τους στο τομέα καθώς τα κινεζικά συμφέροντα απέκτησαν μόλις το 6% των πλοίων.
Επίσης αξιοσημείωτη ήταν η παρουσία των ελλήνων στις αγοράς πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από τα 18 πλοία που άλλαξαν χέρια στη διάρκεια του Σεπτεμβρίου τα 11 συνολικής αξίας 300 εκατ. δολ. περιήλθαν σε ελληνικά χέρια.Τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων αποτελούν το 58% των συνολικών συναλλαγών των Ελλήνων εφοπλιστών κατά το μήνα Σεπτέμβριο. Η επενδυτική έμφαση στα containerships εκφράζει μία εμπιστοσύνη των ελλήνων εφοπλιστών στο συγκεκριμένο τομέα.Σε ό,τι αφορά τις παραγγελίες σε νεότευκτα τον Σεπτέμβριο κατεγράφησαν 150 εκ των οποίων μόλις 11 αφορούσαν σε ελληνικά εφοπλιστικά συμφέροντα.