8 Ιανουαρίου 2013

H ΤΡΑΓΩΔΙΑ ΤΗΣ ΠΤΩΣΗΣ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΑΕΡΟΠΛΑΝΟΥ "HELIOS" ΣΤΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΟ

Helios Crash Flight 522 - (MAYDAY)

http://www.youtube.com/watch?v=UnqNT-Hw07A&ytsession=v6Bape7WCLYIK2vncATpiE5R3pr1HNlszb1IeIha5AmaqGKv5TQB9n4RLM8tqf

o




Ειδαμε στο You tube ενα συγλονιστικο ντοκυμαντερ αφιερωμενο στην μνημη των αδικοχαμενων επιβατων που βρηκαν τραγικο θανατο στην συντριβη του Κυπριακου αεροπλανου Helios στο Γραμματικο

Το ντοκυμαντερ βασιζεται σε πραγματικα περιστατικα και παραθετει  ακουστικες συζητησεις των πυργων ελεγχου  των αεροδρομιων Λαρνακας και Αθηνας με τον πιλοτο   επισης και απο τους ειδκους τεχνικους που εψαξαν την υποθεση και εβγαλαν το πορισμα τους αφου ακουσαν τις συζητησεις απο το μαυρο κουτι

Θα πρεπει να το δειτε ομως προειδοποιουμε οτι ειναι για "γερα νευρα", ακουγοντας και βλεποντας πως ενα μικρο λαθος-  του ηλικιωμενου Γερμανου πιλοτου αλλα και του Co-Pilot  οδηγησe σε τραγικο θανατο τους επιβατες ενω θα μπορουσαν να σωθουν οι 175 επιβατες του Helios πτηση 522  στις 14/8/2005 απο Λαρνακα Αθηνα αν ο ηλικωμενος Γερμανος πιλοτος γυριζε σε AUTO MODE τον  διακοπτη του μικρου Panel της αυτοματης η χειροκινητης λειτουργιας παροχης οξυγονου (βλεπετε στην φωτο  τον ασπρο διακοπτη κατω δεξια) κατι που διαπιστωσαν οι εμπειρογνωμονες αφου βρηκαν στα συντριμια αυτον τον πινακα με τον διακοπτη σε θεση MANUAL (!!!!!)

 

Δειτε λοιπον με λιγα λογια πως ενα τοσο μικρο λαθος -μια αμελεια του Γερμανου πιλοτου οδηγησε στην συντριβη του Helios βυθιζοντας στο πενθος 175 οικογενειες

Aυτο το συγκεκριμενο αεροπλανο ειχε φθασει στο αεροδρομιο της Λαρνακας το προηγουμενο βραδυ προερχομενο απο Φρανκφουρτη
Κατα την διαρκεια της πτησης Φρανκφουρτη-Λαρνακας το συστημα παροχης οξυγονου παρουσιασε προβλημα το οποιο απεκατεστησαν οι τεχνικοι της εταιρειας οταν εφθασε στην Λαρνακα ωστε να ειναι ετοιμο το επομενο πρωι για το μοιραιο ταξιδι Λαρνακα-Αθηνα

Την αλλη ημερα λιγα λεπτα  μετα την απογειωση απο το αεροδρομιο της Λαρνακας ο πιλοτος διαπιστωσε καποια φωτιστικα Αλαρμ και ηλθε αμεσως σε επαφη με τους τεχνικους της εταιρειας μεσω του Πυργου ελεγχου του αεροδρομιου της Λαρνακας

-Αυτο ηταν το πρωτο μοιραιο λαθος του γερμανου πιλοτου αφου ο ιδιος ο πιλοτος σαν εχων το γενικο προσταγμα, επρεπε να επιστρεψει ΑΜΕΣΩΣ  στο αεροδρομιο της Λαρνακας, και οχι να συνεχισει την πορεια τους προς Αθηνα με τα αλαρμ να κτυπουν ακαταπαυστα χανοντας πολυτιμο χρονο- αφου ουτε ο ιδιος ο Γερμανος πιλοτος και ο δευτερος πιλοτος δεν ηλεγξαν την θεση του διακοπτη του πανελ παροχης ογυξονου που ηταν στην θεση MANUAL αντι της θεσης AUTO πολυ δε περισσοτερο οταν σταματησε η παροχη οξυγονου και επεσαν αυτοματα οι μασκες οξυγονου στα κεφαλια των επιβατων, κατι βεβαιως που ειδε και ο αεροσυνοδος Ανδρεας Προδρομος, ο οποιος σημειωτεων ειχε τελειωσει την εκπαιδευση του σαν πιλοτος και σε λιγο καιρο η Εταιρεια Helios θα τον προσλαμβανε σαν δευτερο πιλοτο στα αεροσκαφη τους

-Ακουγεται η φωνη των τεχνικων της εταιρειας συνομιλωντας με τον γερμανο πιλοτο, και ειναι συγκλονιστικη και παλι η αμελεια του πιλοτου αφου σε ενα σημειο ο τεχνικος ρωτα τον πιλοτο να δει αν ο διακοπτης του πανελ παροχης οξυγονου ειναι σε θεση ΑUTO- (δεν απαντησε)
(Please confirm that pressurizing system is switched to AUTO)

-Δευτερο μεγαλο λαθος του πιλοτου, ηταν  οταν διαπιστωσε προβλημα οξυγονου και επεσαν αυτοματα οι μασκες  στους επιβατες (αυτο γινεται αυτοματα οταν υπαρχει προβλημα οξυγονου) γιατι δεν κατεβασε το αεροπλανο αμεσως απο τα 33,000 ποδια στα 14.000 ποδια οπου σε αυτο το υψος υπαρχει ατμοσφαιρικο οξυγονο και δεν χρειαζεται να ερχεται απο το συστημα παροχης οξυγονου του αεροσκαφους.και αφου ΓΝΩΡΙΖΕ  οτι η παροχη οξυγονου απο τις μασκες επιβατων διαρκει μονο 12 λεπτα-??
-Αυτα τα μοιραια λαθη τα εκανε ο πιλοτος , το ερωτημα ομως ειναι ΓΙΑΤΙ δεν επραξε τα δεοντα αλλα απεφασισε να συνεχισει την πορεια του προς Αθηνα ???
-Ενα δευτερο ερωτηματικο που γενναται ειναι -τι εκανε ο δευτερος πιλοτος βλεποντας τον κυβερνητη να κανει αυτα τα μοιραια λαθη??

-Εκτοτε προφανως αρχισε η αναισθητοποιηση των επιβατων και των πιλοτων με το αεροπλανο να ταξιδευει ακυβερνητο ομως με τον αυτοματο πιλοτο σε πορεια για την Αθηνα.

-Κατα δηλωση (στο ντοκυμαντερ) του Ελληνα ιατροδικαστου κ Κοψαφτη οποιος εκανε νεκροψιες στα θυματα ειπε οτι κατα την συντριβη του αεροσκαφους οι επιβατες ηταν εν ζωη και οχι νεκροι (προφανως αναισθητοποιημενοι)

-Μοναδικος τυχερος στην ατυχια του ηταν ο αεροσυνοδος Ανδρεας Προδρομος (πιλοτος και αυτος) ο οποιος οπως αιτιολογησαν οι εμπειρογνωμονες ειχε προφανως χρησιμοποιησει εναπομεινατες μασκες επιβατων απο μερικες αδεις θεσεις, η οτι χρησιμοποιησε τις 4 μικρες φιαλες οξυγονου που εχουν ολα τα αεροπλανα κατι που του επετρεψε να περπατησει και να ανοιξει την πορτα του κοπκιτ και να καθισει στην θεση του πιλοτου οπως ειδαν οι 2 πιλοτοι των 2 ελληνικων πολεμικων αεροσκαφων F16 που απογειωθηκαν προς βοηθεια-

-Το ερωτημα ειναι γιατι οταν καθισε στην θεση του πιλοτου δεν εστρεψε το αεροπλανο στην θαλασσια περιοχη  διπλα στο Γραμματικο ,να κανει αναγκαστικη προσθαλασσωση ειδοποιωντας τον πυργου ελεγχου της Αθηνας ωστε να ενεργησουν αμεσως για σωστικα μεσα στην θαλασσια περιοχη, ετσι ωστε να ειχαν σωθει τουλαχιστον ορισμενος αριθμος επιβατων αν οχι ολοι.

ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ 

-

-



-