22 Απριλίου 2013

ΜΑΚΕΛΕΙΟ ΑΦΙΕΡΩΜΑ-46 ΧΡΟΝΙΑ ΜΕΤΑ: ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ-ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ: "Ο ΣΑΜΑΡΑΣ; ΚΑΛΟ ΠΑΙΔΙ. ΟΤΙ ΤΟΥ ΠΟΥΝ ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ..."

despoina-papadopouloy

Η σύζυγος του δικτάτορα Γεωργίου Παπαδόπουλου, κ. Δέσποινα Παπαδοπούλου, μιλάει και σχολιάζει τα γεγονότα της επικαιρότητας. Δηλώνει απογοητευμένη από τη σημερινή κατάσταση της Ελλάδας και τονίζει πως «αυτό που λέμε «αγαπάτε αλλήλους» υπήρχε τις παλιές εποχές. Από τον άρχοντα μέχρι τον τελευταίο άνθρωπο. Τώρα... πώς κατάντησε έτσι η ζωή, πώς φέρονται έτσι οι άνθρωποι, δεν ξέρω». Συνεχίζοντας, σχολιάζει διάφορα πολιτικά πρόσωπα, μεταξύ των οποίων τον κ. Καρατζαφέρη για τον οποίο λέει πως «μαζεύει τις χουντικές ψήφους», αλλά δεν έχει το θάρρος να το πεί, ενώ και για τον κ. Σαμαρά δηλώνει πως κάνει «ότι του πουν οι μεγάλες δυνάμεις. Αντιθέτως εκφράζεται μα συμπάθεια για την γ.γ. του ΚΚΕ, κ. Αλέκα Παπαρήγα λέγοντας πως «την εκτιμώ ως γυναίκα, διότι είναι αρχηγός μιας παρατάξεως με ελευθερίες τόσες όσα και τα "πιστεύω" τους. Εχει ήθος, αξιοπρέπεια, αγωνιστικότητα».
Αποσπάσματα συνέντευξης της Δέσποινας Παπαδοπούλου, συζύγου του δικτάτορα Γεωργίου Παπαδόπουλου, στον Φρίξο Δρακοντίδη για το «Πρώτο Θέμα»
-Αν μπορούσατε να γυρίσετε πίσω τον χρόνο, θα επιχειρούσατε να πείσετε τον σύζυγο σας να μην επιχειρήσει το πραξικόπημα;
"Με το μυαλό της αθωότητας που είχαμε και με τη θέση της γυναίκας δίπλα στον άντρα δεν θα ξέραμε τι να κάνουμε. Και να μας το έλεγε κανείς δεν θα καταλάβαινα τι εννοούσε. Έχουμε μεγαλώσει τελείως διαφορετικά και τελείως διαφορετικά βλέπουμε και το αρσενικό εμείς. Δηλαδή το σεβόμαστε. Ακόμα και το μικρό παιδί. Είναι τελείως διαφορετικό το πώς μεγαλώναμε τότε σε σχέση με σήμερα. Και σπουδές κάναμε και εργαστήκαμε, ό,τι δηλαδή γίνεται σήμερα. Απλώς είχαμε άλλη συμπεριφορά. Είχε μια λεπτότητα τότε η ανθρώπινη προσωπικότητα."
-Πώς αντιμετωπίζετε την οικονομική κρίση;
"Εγώ σήμερα είμαι 75 χρονών και ποτέ άλλοτε δεν θυμάμαι τα πράγματα να ήταν έτσι στην Ελλάδα. Είναι βέβαια και διαφορετική η ζωή του ανθρώπου και έχει και απαιτήσεις. Εγώ που είμαι μεγάλη γυναίκα και έζησα την Κατοχή για παράδειγμα, και μιλάμε για πείνα, όχι αστεία, είχαμε μια αξιοπρεπή συμπεριφορά ο ένας προς τον άλλον. Αυτό που λέμε «αγαπάτε αλλήλους» υπήρχε τις παλιές εποχές. Από τον άρχοντα μέχρι τον τελευταίο άνθρωπο. Τώρα... πώς κατάντησε έτσι η ζωή, πώς φέρονται έτσι οι άνθρωποι, δεν ξέρω. Μέχρι και επαναστάσεις ζήσαμε. Καλώς ή κακώς τις ζήσαμε. Μιλάω για τον εαυτό μου. Εγώ δεν είχα καταλάβει τι ήταν αυτό που έκανε ο άντρας μου. Τώρα, καμιά φορά που βλέπω τις κυρίες, τον πρωθυπουργό, τον υπουργό, να θέλουν τόσο πολύ να βρίσκονται σε αυτή τη θέση λέω: «Παναγιά μου, αν θες να είσαι ελεύθερος, μακριά από αυτά». Να σε ακολουθούν συνεχώς, να τσεκάρουν το πώς θα κάτσεις, πώς θα σηκωθείς, πώς θα σηκώσεις το πόδι σου, πώς θα μιλήσεις, εάν κάνεις ή δεν κάνεις λάθος. Αν κρατήσεις το κουτάλι από δω και όχι από κει, αν το μαχαίρι είναι έτσι. Φοβερή κατάσταση..."
-Ας επανέλθουμε στο παρόν. Να σας ζητήσω να σχολιασετε το θέμα της αύξησης της εγκληματικότητας;
"Μα να φοβόμαστε ακόμα κι εμείς οι γριές να μη μας βιάσουν Ακούτε πράγματα! Αυτό τι σας λέει; Να φοβούνται και οι γριές τέτοιο πράγμα;"
- Πώς βλέπετε τις εξελίξεις όσον αφορά στην οικονομική κατάσταση της Ελλάδας;
"Ας μη χαθεί η χώρα. Εδώ που ζούμε ήδη χάθηκε δηλαδή, και η οικογένεια, ο Θεός... Παίρνουμε τη σημαία και τη γελοιοποιούμε. Σε λένε υπερχουντικό όταν μιλάς για τη σημαία. Είναι κακό; Μιλάω για εσάς που είστε νέοι. Αν θέλετε να έχετε μια όμορφη οικογένεια, τα παιδιά σας, πάει να πει ότι είμαι χουντικός εγώ που το λέω; Και τι θα πει χουντικός, δηλαδή; Τα γελοιοποιούν όλα. Τον Θεό, τα πάντα. Τα σατιρίζουν όλα."
-Πώς σας αντιμετωπίζει ο κόσμος όταν αποφασίζετε να βγείτε έξω. Σας αναγνωρίζουν;
"Οταν περπατούσα, γιατί τώρα δεν περπατάω λόγω προβλήματος υγείας, δεν αντιμετώπισα -η αλήθεια είναι- κανέναν άνθρωπο που να με πλησίασε με πρόθεση να με προσβάλει, να με βρίσει ή να με ειρωνευτεί. Δεν έδωσα όμως κι εγώ ποτέ το δικαίωμα. Τότε με γνώριζαν λόγω του συζύγου μου. Αυτή θα ήταν η ζωή μου και αν δεν είχα τον Παπαδόπουλο άντρα μου."
- Οσον αφορά στα παιδιά σας;
"Ο γιος του άντρα μου από τον πρώτο του γάμο ζει στην Αμερική από την εποχή της επανάστασης. Από τότε τον έδιωξε και σπούδασε εκεί και εκεί θα πάρει σύνταξη. Το ένα παιδί έφυγε, το άλλο ούτε καν στα φρονήματα δεν ταιριάζει με τη φιλοσοφία του Παπαδόπουλου. Ρώτησα και την εγγονή μου τι ψηφίζει και μου είπε: «Γιωργάκη, γιαγιά». Ναι, όπως το ακούτε!"
-Η κόρη σας εργάζεται;
"Πού να εργαστεί; Ποιος την παίρνει; Ηταν στη Νομική και δεν μπόρεσε να τελειώσει. Αυτά έχει εδώ ο τόπος μας."
-Με τι ασχολείται;
"Με τίποτα. Τι να κάνουμε, σκληρή η ζωή. Δεν φταίνε τα παιδιά για τις αποφάσεις που παίρνουν οι γονείς τους."
-Να σας ρωτήσω για το τρέχον θέμα της επικαιρότητας που δεν είναι άλλο από τις εξελίξεις σχετικά με την τρομοκρατία. Εσείς πώς το αντιλαμβάνεστε;
"Οπως όλος ο κόσμος, παιδί μου, τρέμουμε. Και αυτά τα παιδιά (οι συλληφθέντες) πώς καταντήσανε έτσι δεν ξέρω. Κι όλα αυτά, η δυστυχία, οι χωρισμοί, οι τσακωμοί, πού θα φτάσουμε με όλα αυτά; Εχουν και αυτά τα παιδιά μια δικαιολογία. Χωρίς να λέει κανείς «σκότωσε επειδή είσαι δυστυχισμένος ή αισθάνεσαι οργή»..."
-Ως προς τι τους δικαιολογείτε;
"Για την πιθανή αδιάφορη συμπεριφορά των γονιών τους ή τη συμπεριφορά της κοινωνίας στην οποία ζούμε. Η συμπεριφορά του θηλυκού έναντι του αρσενικού. Και ποιου αρσενικού; Κατάντησαν όλοι τους να είναι ανώμαλοι κι εμείς να τους χειροκροτούμε."
-Ποιο κόμμα ψηφίσατε στις εθνικές εκλογές;
"Ετσι όπως είμαι, πού να πάω να ψηφίσω, αφού δεν μπορώ καν να περπατήσω."
-Πώς κρίνετε το κυβερνών κόμμα;
"Θα είναι ψέμα αν σας πω ότι ψήφισα ΠΑΣΟΚ. Γιατί εγώ πλέον δεν πάω με τα φρονήματα, γιατί δεν μοιάζει τίποτα από τα παλιά. Και όλα τα
πολιτικά κόμματα δεν έχουν τίποτα από τα παλιά. Παλιά μπορεί να ήσουν Κέντρο ή Δεξιά, αλλά τρία ήταν βασικά στίς ζωές μας. Ποια ήταν αυτά; Πατρίς, θρησκεία, οικογένεια. Σήμερα βλέπετε κάποιο από αυτά τα τρία να ισχύει;"
-Ποιο πολιτικό πρόσωπο θεωρείτε πιο κοντά στις πολιτικές σας απόψεις;
"Εγώ θα σας έλεγα οποιονδήποτε έβλεπα ότι είχε θάρρος. Ολοι όμως φοβούνται!"
-Ο αρχηγός του ΛΑΟΣ, κ. Γιώργος Καρατζαφέρης;
"Μαζεύει τις χουντικές ψήφους. Εχει το θάρρος να το πει όμως;"
-Ο Αντώνης Σαμαράς;
"Πολύ καλό παιδί, τι να σας πω. Ο,τι του πουν όμως οι μεγάλες δυνάμεις..."
Είπε για τους:
Αλέκα Παπαρήγα: «Την εκτιμώ ως γυναίκα, διότι είναι αρχηγός μιας παρατάξεως με ελευθερίες τόσες όσα και τα "πιστεύω" τους. Εχει ήθος, αξιοπρέπεια, αγωνιστικότητα και είναι προσεχτική στον λόγο της»
Ντόρα Μπακογιάννη: «Ικανή. Μπορεί να μη συμφωνούμε από τη θέση που βρίσκεται, αλλά δεν μπορείς να την πείς και ανίκανη»
Αλέξης Τσίπρας: «Αυτό το όνομα δεν το συζητάω. Δεν θέλω να το σχολιάσω»
Τζούλια Αλεξανδράτου: «Ο Θεός να τη φωτίσει και ο Θεός να τη σώσει. Δεν το βλέπω όπως θα το έβλεπα στην εποχή μου. Το κοριτσάκι είναι θύμα της κοινωνίας θύμα της οικογένειας, του τρόπου που μεγαλώνει δηλαδή. Εσείς θα θέλατε μια τέτοια σύζυγο δίπλα σας; Αν με ρωτούσατε αν ήθελα να ξαναγίνω 19 χρονών, κάτι που φυσιολογικά θα το ήθελε κάθε γυναίκα στα 75 της χρόνια, θα σας έλεγα όχι. Και ξέρετε γιατί; Επειδή βίωσα και τις δύο εποχές. Και το σήμερα, έτσι όπως κατάντησε η κοινωνία η σημερινή, δεν με εκφράζει»( από συνέντευξη στο "Πρωτο Θέμα)
http://www.newstime.gr