13 Νοεμβρίου 2015

Μνήμη Ιωάννου αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας, του ελεήμονος (12 Νοεμβρίου)

Η Εκκλησία μας τιμά τη μνήμη του Αγίου Ιωάννου αρχιεπισκόπου Αλεξανδρείας, «του ελεήμονος», των Νεομαρτύρων Νικολάου (†1732) καί Σάββα, των Οσίων Νείλου ασκητού, του Σιναΐτου και Νείλου του Μυροβλύτου.
Ο Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων γεννήθηκε στην Αμαθούντα της Κύπρου. Είχε μεγάλη περιουσία και ως χριστιανός ένιωθε πως σε όλους χρωστούσε. «Αφού, έχω τη δυνατότητα να δώσω στους αδελφούς μου, έλεγε, άρα είμαι και υποχρεωμένος να δώσω. Η περιουσία μου δεν μπορεί να είναι ανώτερη από το χρέος προς το συνάνθρωπό μου».
Για τη λαμπρότητα της ζωής του, ο Ιωάννης έγινε αρχιεπίσκοπος Αλεξανδρείας, αφού οι ίδιοι οι πιστοί της Αλεξάνδρειας τον ζήτησαν από τον αυτοκράτορα Ηράκλειο. Διέπρεψε σαν πνευματική λυχνία για πολλά χρόνια και έκανε πολλά θαύματα. Επειδή μοίραζε πλουσιοπάροχα στους φτωχούς την ελεημοσύνη, γι’ αυτό και ονομάστηκε, Ελεήμων.
Ήταν  τόσο σεβάσμιος, ώστε και αυτοί οι ειδωλολάτρες τον αναγνώριζαν και σέβονταν. Παρέδωσε την μακαρία ψυχή του στο Θεό το 620 μ. Χ. 
Ο Άγιος Ιωάννης ο Ελεήμων διδάσκει τον άνθρωπο ότι «ιλαρόν δότη αγαπά ο Θεός». Και ότι, η ελεημοσύνη καλύπτει πλήθος αμαρτιών προς την πορεία μας για ένωση με τον Θεό.
Πανηγυρίζει σήμερα εκτός από το Πατριαρχείο Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής, η Λεμεσός, και κατεξοχήν ο ιερός ναός του Αγίου στην πόλη της Λεμεσού.

Του Επισκόπου Μεσαορίας Γρηγορίου
curch of cyprus