Αθήνα
Στην Κύπρο μεταφέρεται πλέον ο εγχώριος αεροπορικός ανταγωνισμός, καθώς η Aegean Airlines εδραιώνει την επιχειρησιακή της βάση στο διεθνές αεροδρόμιο της Λάρνακας, επεκτείνοντας το πτητικό της έργο.
Ετσι, η Αεροπορία Αιγαίου, η οποία σήμερα Τρίτη εγκαινίασε το θερινό της πτητικό πρόγραμμα στη Μεγαλόνησο, ανακοίνωσε την επέκταση των δρομολογίων της προς το Παρίσι.
Η Aegean, η οποία ήδη συνδέει τη Λάρνακα με το Λονδίνο με μία καθημερινή πτήση, ξεκινά στις 9 Ιουνίου το δρομολόγιο Λάρνακα - Παρίσι («Σαρλ ντε Γκολ») με τρεις πτήσεις ανά εβδομάδα. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με Airbus A320, 168 θέσεων και θα διεκδικήσουν μερίδιο από τους κυπρίους συμμάχους της MIG, δηλαδή τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Ακόμη, η Aegean εγκαινιάζει την κάλυψη έξι νέων προορισμών από τη Λάρνακα προς Ηράκλειο, Ρόδο, Μύκονο, Χανιά, Κω και Σαντορίνη, ενώ αυξάνει τις πτήσεις προς Θεσσαλονίκη στις τέσσερις ανά εβδομάδα.
Σε δηλώσεις του, ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι η εταιρία διερευνά και άλλες συνεργασίες με τοπικούς φορείς, προκειμένου να προσθέσει περαιτέρω προορισμούς προς τη Δυτική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και τη Μέση Ανατολή.
Η Aegean δραστηριοποιείται εδώ και επτά χρόνια στην κυπριακή αγορά, κατά την διάρκεια των οποίων μετέφερε 2,5 εκατ. επιβάτες.
Επανέρχεται ο ανταγωνισμός με την Olympic Air
Η εντονότερη εμπλοκή της Aegean στα αεροπορικά πράγματα της Μεγαλονήσου συνεπάγεται και μεταφορά του ανταγωνισμού της με την Olympic Air σε «ξένο» έδαφος. Ετσι, δεδομένης της στρατηγικής, όπως φαίνεται, συνεργασίας της Olympic με τις Κυπριακές Αερογραμμές, με πτήσεις κοινού κώδικα και οικονομίες κλίμακος, αναμένεται η έναρξη έντονης εμπορικής μάχης μεταξύ τους στις γραμμές από Λάρνακα προς Ρόδο, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
Επίσης, προδιαγράφεται σύγκρουση με τους κυπρίους εταίρους της MIG για τα «φιλέτα» του Λονδίνου και του Παρισιού, όπου οι μεν Κυπριακές Αερογραμμές δραστηριοποιούνται και η δε Aegean κατέχει πλέον τα παλιά slots της Olympic.
Επίσης, η σημερινή δήλωση του κ. Βασιλάκη περί αναζήτησης συνεργασιών στην ευρύτερη περιοχή, συνεπάγεται και την κήρυξη εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο παρ' ολίγον συνεταίρων, καθώς απειλεί να εισέλθει στην εναπομείνασα «ανοιχτή ζώνη» δραστηριότητας της Olympic, δηλαδή τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή.
Μία λύση ανάγκης
Η εμπλοκή της Aegean στην κυπριακή αγορά φαίνεται να ήταν ένας από τους βασικούς λόγους για τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ της Olympic Air και των Κυπριακών Αερογραμμών. Άρα, παρόλη τη «βελούδινη» εξέλιξη της αποτυχίας συγχώνευσης μεταξύ Aegean και Olympic, η οποία οδήγησε σε άτυπο διαμοιρασμό του πτητικού έργου μεταξύ τους, φαίνεται ότι ο ανταγωνισμός τους θα συνεχιστεί μέσω Λάρνακας.
Δεύτερος βασικός λόγος είναι τα σημαντικά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Κυπριακές Αερογραμμές, οι οποίες έχουν το μοναδικό ντεσαβαντάζ να μην μπορούν να πετάξουν πάνω από τον τουρκικό εναέριο χώρο, επιλέγοντας εναλλακτικές διαδρομές και επιβαρύνοντας έτσι το κόστος λειτουργίας τους, λόγω της μεγαλύτερης ανάγκης για καύσιμα.
Είναι ενδεικτικό ότι η κυπριακή κυβέρνηση χρειάστηκε να «ρίξει» 20 εκατ. ευρώ στο ταμείο τους πριν από λίγο καιρό, προκειμένου να χρηματοδοτήσει αυτό το χάντικαπ, ενώ τα τελευταία χρόνια η εταιρεία παρουσιάζει μεγάλες ζημίες.
TO BHMA
Στην Κύπρο μεταφέρεται πλέον ο εγχώριος αεροπορικός ανταγωνισμός, καθώς η Aegean Airlines εδραιώνει την επιχειρησιακή της βάση στο διεθνές αεροδρόμιο της Λάρνακας, επεκτείνοντας το πτητικό της έργο.
Ετσι, η Αεροπορία Αιγαίου, η οποία σήμερα Τρίτη εγκαινίασε το θερινό της πτητικό πρόγραμμα στη Μεγαλόνησο, ανακοίνωσε την επέκταση των δρομολογίων της προς το Παρίσι.
Η Aegean, η οποία ήδη συνδέει τη Λάρνακα με το Λονδίνο με μία καθημερινή πτήση, ξεκινά στις 9 Ιουνίου το δρομολόγιο Λάρνακα - Παρίσι («Σαρλ ντε Γκολ») με τρεις πτήσεις ανά εβδομάδα. Τα δρομολόγια θα εκτελούνται με Airbus A320, 168 θέσεων και θα διεκδικήσουν μερίδιο από τους κυπρίους συμμάχους της MIG, δηλαδή τις Κυπριακές Αερογραμμές.
Ακόμη, η Aegean εγκαινιάζει την κάλυψη έξι νέων προορισμών από τη Λάρνακα προς Ηράκλειο, Ρόδο, Μύκονο, Χανιά, Κω και Σαντορίνη, ενώ αυξάνει τις πτήσεις προς Θεσσαλονίκη στις τέσσερις ανά εβδομάδα.
Σε δηλώσεις του, ο αντιπρόεδρος της Aegean, κ. Ευτ. Βασιλάκης τόνισε ότι η εταιρία διερευνά και άλλες συνεργασίες με τοπικούς φορείς, προκειμένου να προσθέσει περαιτέρω προορισμούς προς τη Δυτική και Ανατολική Ευρώπη, αλλά και τη Μέση Ανατολή.
Η Aegean δραστηριοποιείται εδώ και επτά χρόνια στην κυπριακή αγορά, κατά την διάρκεια των οποίων μετέφερε 2,5 εκατ. επιβάτες.
Επανέρχεται ο ανταγωνισμός με την Olympic Air
Η εντονότερη εμπλοκή της Aegean στα αεροπορικά πράγματα της Μεγαλονήσου συνεπάγεται και μεταφορά του ανταγωνισμού της με την Olympic Air σε «ξένο» έδαφος. Ετσι, δεδομένης της στρατηγικής, όπως φαίνεται, συνεργασίας της Olympic με τις Κυπριακές Αερογραμμές, με πτήσεις κοινού κώδικα και οικονομίες κλίμακος, αναμένεται η έναρξη έντονης εμπορικής μάχης μεταξύ τους στις γραμμές από Λάρνακα προς Ρόδο, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη και Αθήνα.
Επίσης, προδιαγράφεται σύγκρουση με τους κυπρίους εταίρους της MIG για τα «φιλέτα» του Λονδίνου και του Παρισιού, όπου οι μεν Κυπριακές Αερογραμμές δραστηριοποιούνται και η δε Aegean κατέχει πλέον τα παλιά slots της Olympic.
Επίσης, η σημερινή δήλωση του κ. Βασιλάκη περί αναζήτησης συνεργασιών στην ευρύτερη περιοχή, συνεπάγεται και την κήρυξη εμπορικού πολέμου μεταξύ των δύο παρ' ολίγον συνεταίρων, καθώς απειλεί να εισέλθει στην εναπομείνασα «ανοιχτή ζώνη» δραστηριότητας της Olympic, δηλαδή τα Βαλκάνια και τη Μέση Ανατολή.
Μία λύση ανάγκης
Η εμπλοκή της Aegean στην κυπριακή αγορά φαίνεται να ήταν ένας από τους βασικούς λόγους για τη σύσφιξη των σχέσεων μεταξύ της Olympic Air και των Κυπριακών Αερογραμμών. Άρα, παρόλη τη «βελούδινη» εξέλιξη της αποτυχίας συγχώνευσης μεταξύ Aegean και Olympic, η οποία οδήγησε σε άτυπο διαμοιρασμό του πτητικού έργου μεταξύ τους, φαίνεται ότι ο ανταγωνισμός τους θα συνεχιστεί μέσω Λάρνακας.
Δεύτερος βασικός λόγος είναι τα σημαντικά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι Κυπριακές Αερογραμμές, οι οποίες έχουν το μοναδικό ντεσαβαντάζ να μην μπορούν να πετάξουν πάνω από τον τουρκικό εναέριο χώρο, επιλέγοντας εναλλακτικές διαδρομές και επιβαρύνοντας έτσι το κόστος λειτουργίας τους, λόγω της μεγαλύτερης ανάγκης για καύσιμα.
Είναι ενδεικτικό ότι η κυπριακή κυβέρνηση χρειάστηκε να «ρίξει» 20 εκατ. ευρώ στο ταμείο τους πριν από λίγο καιρό, προκειμένου να χρηματοδοτήσει αυτό το χάντικαπ, ενώ τα τελευταία χρόνια η εταιρεία παρουσιάζει μεγάλες ζημίες.
TO BHMA