Μπορεί στο πλαίσιο της επικοινωνιακής πολιτικής να δίνονται ειδήσεις αισιόδοξες για ενίσχυση του ελληνικού νηολογίου, κάτι που συνέβαινε και με τις προηγούμενες κυβερνήσεις, στην πράξη όμως, η ελληνική σημαία συνεχίζει να κυματίζει μόλις στο 1,4% του παγκόσμιου στόλου αφού από τα 4.085 ελληνικών συμφερόντων πλοία που απαρτίζουν τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο μόλις 747 είναι υπό ελληνική σημαία.
Από τους Έλληνες πλοιοκτήτες που στηρίζουν σταθερά την ελληνική σημαία είναι ο Ιωάννης Αγγελικούσης και ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος.
Ακολουθώντας την ίδια πολιτική και το 2017, ο Ι. Αγγελικούσης ενέγραψε έξι νεότευκτα δεξαμενόπλοια εκ των οποίων πέντε LNG. Ο Έλληνας πλοιοκτήτης αποδεικνύει στην πράξη πόσο αγαπάει την ελληνική σημαία, την ελληνική ναυτιλία και κατά συνέπεια την πατρίδα του. Στην πλειονότητα των πλοίων του στόλου του είναι υψωμένη η γαλανόλευκη. Διαθέτει στόλο από 113 πλοία, ενώ έχει σε εξέλιξη ένα τεράστιο ναυπηγικό πρόγραμμα που προβλέπει την κατασκευή 21 πλοίων διαφόρων τύπων. Περίπου το 80% των πλοίων είναι στο ελληνικό νηολόγιο.
Από την πλευρά του, ο Κωνσταντίνος Αγγελόπουλος ύψωσε τη γαλανόλευκη σε δύο επίσης νεότευκτα δεξαμενόπλοια που παρέλαβε μέσα εφέτος και ανήκουν στην την «Arcadia Shipmanagement».
Σήμερα η εταιρεία διαχειρίζεται στόλο από 18 δεξαμενόπλοια, ενώ ένα ακόμα είναι προγραμματισμένο για παράδοση από την Hyundai Heavy Industries μέσα στο 2017.
Ο ελληνόκτητος στόλος είναι εγγεγραμμένος σε 41 συνολικά νηολόγια-σημαίες σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (Greek Shipping Co-operation Committee).
Πρώτο είναι το νηολόγιων των Νήσων Μάρσαλ με 791 πλοία με χωρητικότητα 62,1 εκ. τόνων DW.
Ακολουθεί η Λιβερία με 775 πλοία και 60,3 εκατ. DWT.
Μετά την Ελλάδα με 747 πλοία, στην τέταρτη θέση είναι η Μάλτα με 671 πλοία και 59,1 εκ. τόνους .
Ακολουθεί ο Παναμάς με 377 πλοία και 24,8 εκ. τόνους, η Κύπρος με 271 πλοία και 19,8 εκ. τόνους και οι Μπαχάμες με 248 πλοία και 18,4 εκατομμύρια τα όνους DW.
Η δικαιολογία των ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών είναι ότι το ελληνικό νηολόγιο είναι ακριβό και δυσκίνητο. Η πραγματικότητα είναι ότι η ελληνική σημαία υποχρεώνει τους πλοιοκτήτες να ναυτολογούν Έλληνες που θεωρούνται ακριβοί.
«Το ελληνικό νηολόγια, η Ελληνική σημαία όπως λέγεται είναι η πιο φθηνή και η πιο αξιόπιστη. Δεν υπάρχουν τέλη εγγραφής στο νηολόγιο (πλην ελαχίστων ), δεν υπάρχουν τέλη εγγραφής υποθήκης και δεν πληρώνεις για την έκδοση πιστοποιητικών από τη σημαία σε αντίθεση με ό,τι ισχύει σε όλες τις ξένες σημαίες-νηολόγια» επισημαίνει στο newmoney.gr η Μαρίνα Αλειφεροπούλου Δικηγόρος LL.M.
Διαπιστευμένη Διαμεσολαβήτρια Υπουργείου Δικαιοσύνης η οποία ασχολείται με θέματα ναυτιλίας και νηολογήσεων:
«Η υποχρεωτική επάνδρωση των πλοίων με Έλληνες ναυτικούς έχει μειωθεί σε 4 για πλοία χωρητικότητας από 3000-30000grt, 5 για πλοία 30001-80000grt, και 6 άνω των 80001grt, περιλαμβανομένου και του σπουδαστή των Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού» και προσθέτει:
«Ο πλοίαρχος πρέπει υποχρεωτικά να είναι Έλληνας. Για κάθε πλοίο εκδίδεται υπουργική απόφαση, η οποία προστατεύεται από το Σύνταγμα -προστασία επενδύσεων στην Ελλάδα- και δεν μπορεί να αλλάξει δυσμενώς για τον πλοιοκτήτη όσο το πλοίο είναι στην ελληνική σημαία. Ο φόρος για τα πλοία είναι ένα εφάπαξ ποσό ανά εγγεγραμμένο τόνο, καταβαλλόμενο κάθε έτος.»