5 Μαΐου 2017

SHIPPING FOCUS: Πούλησε πλοίο για scrap ο Γιώργος Οικονόμου

Αυτές είναι πέντε από τις σημαντικότερες εξελίξεις στη ναυτιλία που πρέπει να γνωρίζετε.
H TMS Tankers πούλησε πλοίο για scrap
Η ναυτιλιακή TMS Tankers, συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Οικονόμου, προχώρησε στην πώληση του δεξαμενόπλοιου τύπου LR2 Oriental Green (χωρητικότητας 105.400-dwt και κατασκευής 1998) για scrap, πετυχαίνοντας τιμή 385 δολάρια/ldt, που σημαίνει ότι θα εισπράξει 6,7 εκατ. δολάρια. Το εν λόγω tanker ήταν το παλαιότερης κατασκευής πλοίο που είχε στο στόλο της η εταιρεία, η οποία βρίσκεται σε διαδικασία ανανέωσης του στόλου της.
Πουλάει 2 πλοία η Scorpio Tankers
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Ευριπίδης Κουτσοχρήστος
Δύο από τα παλαιότερης κατασκευής δεξαμενόπλοια που έχει στο στόλο της προτίθεται να πουλήσει η ιταλικών συμφερόντων ναυτιλιακή Scorpio Tankers. Πρόκειται για τα αδελφά χημικά tankers STI Emerald και STI Sapphire (αμφότερα χωρητικότητας 49.990-dwt και κατασκευής 2013). Το ποσό των 28 εκατ. δολαρίων το καθένα, δηλαδή 56 εκατ. δολάρια συνολικά, αναμένεται να καταβάλει στη Scorpio αγοραστής από τη Νότια Αμερική.
Μικρότερα κέρδη για τη MISC το 1ο τρίμηνο
Η ναυτιλιακή MISC από τη Μαλαισία ανακοίνωσε ότι κατέγραψε λιγότερα κέρδη κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2017, τα οποία διαμορφώθηκαν στα 160,4 εκατ. δολάρια, έναντι κερδών ύψους 183,8 εκατ. δολ. το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Τα μειωμένα κέρδη οφείλονται στους χαμηλότερους ναύλους και το υψηλότερο κόστος των bunkers.
Επεξεργάζεται συμφωνίες επαναμίσθωσης η d’Amico
Η ιταλική ναυτιλιακή d’Amico International Shipping επεξεργάζεται δύο νέες συμφωνίες πώλησης και επαναμίσθωσης (sale-and-leaseback) που αφορούν δύο παλαιότερης κατασκευής πλοία του στόλου της. Ωστόσο, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο Marco Fiori, τα έσοδα από τις συναλλαγές θα χρησιμοποιηθούν για την ενίσχυση της ρευστότητας της εταιρείας ή τη χρηματοδότηση ναυλώσεων, αλλά σίγουρα όχι για παραγγελίες νεότευκτων.
Μειώθηκαν οι ζημίες του ναυτιλιακού χαρτοφυλακίου της DNB
Η νορβηγική τράπεζα DNB ανακοίνωσε ότι περιορίστηκαν σημαντικά οι ζημίες που οφείλονται σε ναυτιλιακά δάνεια κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου του 2017, οι οποίες και διαμορφώθηκαν στα 64,73 εκατ. δολάρια, έναντι ζημιών ύψους 70,6 εκατ. δολαρίων το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016. Η τράπεζα παράλληλα σημείωσε ότι οι προοπτικές της νορβηγικής οικονομίας είναι γενικά περισσότερο θετικές τη δεδομένη χρονική στιγμή.
Το Baltic Exchange Index και οι επιμέρους δείκτες του εκπροσωπούν καθημερινά τις τιμές των ναύλων για τα χύδην φορτία. Για την Πέμπτη (4/5/17), οι δείκτες του Baltic Freight Index διαμορφώθηκαν ως εξής:
  • Baltic Dry Index (BDI): 1004 (-30)
  • Baltic Cape Index (BCI): 1458 (-84)
  • Baltic Panamax index (BPI): 1048 (-48)
  • Baltic Supramax Index (BSI): 822 (-13)
  • Baltic Handysize Index (BSHI): 532 (-8)
mononews.gr