5 Μαΐου 2017

«Καμπανάκι» από UBS για τις παραγγελίες νεότευκτων VLCCs

Μετά τη JP Morgan και η ελβετική επενδυτική τράπεζα UBS εξέφρασε την ανησυχία της σε νέο της report για τον όγκο του βιβλίου παραγγελιών δεξαμενόπλοιων μεταφοράς αργού πετρελαίου τύπου VLCC (Very Large Crude Carriers) που κατά τη διάρκεια του Απριλίου άγγιξε τα υψηλότερα επίπεδα από τον Αύγουστο του 2016.
Ωστόσο, όπως επεσήμανε ο ελληνικής καταγωγής αναλυτής Spiro Dounis, κάποιες από αυτές τις παραγγελίες δεν είναι σίγουρο αν θα προχωρήσουν ή αν θα παραμείνουν στα «σκαριά».
Όμως, οι συνολικά 18 παραγγελίες που έχουν καταγραφεί από την αρχή του έτους αντιστοιχούν σε ποσοστό της τάξεως του 50% της ζήτησης στην διεθνή αγορά αργού πετρελαίου, ένα ποσοστό που κατά τον αναλυτή της UBS είναι «ιδιαίτερα σημαντικό».
Spiro Dounis, αναλυτής UBS
Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Dounis, «Οι παραγγελίες νεότευκτων δεξαμενόπλοιων ξαφνικά έγιναν αρκετές από εκεί που σχεδόν δεν υπήρχαν, ωστόσο υπάρχουν κάποιοι λόγοι για τους οποίους δε χρειάζεται να “παραδώσουμε τα όπλα” ακόμα».
Και οι λόγοι αυτοί συνοψίζονται στο γεγονός ότι κάποιες από τις παραγγελίες μπορεί να μην ολοκληρωθούν και να ακυρωθούν, ενώ για κάποιες άλλες δεν έχουν ακόμη εξασφαλιστεί ναυλώσεις. Επιπλέον, για κάποιες άλλες παραγγελίες δεν έχουν υπάρξει εγγυήσεις (refund guarantees) και χωρίς αυτές, σύμφωνα με τον αναλυτή της UBS «θα ακυρωθούν».
Ένα από τα μέτρα που εφαρμόζουν ωστόσο οι γιάρδες είναι να υιοθετούν επιθετική τιμολογιακή πολιτική με στόχο ακριβώς να ενθαρρύνουν τους εφοπλιστές να προχωρούν σε νέες τοποθετήσεις. Όμως με τη διαθεσιμότητα στα ναυπηγεία να περιορίζεται, ο Dounis αμφιβάλλει για το κατά πόσο οι τακτικές αυτές θα μπορούν να εφαρμοστούν και τα επόμενα τρίμηνα του 2017.
Υπενθυμίζεται σε αυτό το σημείο ότι, όπως είχε γράψει το mononews.gr, η αμερικανική επενδυτική τράπεζα JP Morgan από τη μεριά της έκρουσε κι εκείνη τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με τις παραγγελίες νεότευκτων VLCCs.
Από τη στιγμή που οριστικοποιήθηκαν οι παραγγελίες τόσο του Γιάννη Αγγελικούση -ο οποίος παρήγγειλε τρία VLCCs για την εταιρεία του Maran Tankers– όσο και της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής Hyundai Merchant Marine (HMM) -που παρήγγειλε 5- ο αριθμός των νέων παραγγελιών που έχουν προστεθεί ανήλθε στα 18, γεγονός που δε θα μπορούσε να μη θορυβήσει και τη UBS.
mononews.gr