25 Δεκεμβρίου 2015

Βαρουφάκης: Το Eurogroup είναι για ψυχοπαθείς

Συνέντευξη στην εφημερίδα «De Volkskrant» παραχώρησε ο πρώην υπουργός Οικονομικών, Γιάνης Βαρουφάκης, κατά την οποία μίλησε για το Eurogroup, λέγοντας πως είναι ένα μέρος που ταιριάζει σε ψυχοπαθείς.
Κατά τη συνέντευξη ο Γιάνης Βαρουφάκης μίλησε για όλους και για όλα, εκτοξεύοντας πυρά κατά του γερμανού υπουργού Οικονομικών Σόμπλε που όπως είπε «τους έχει όλους για μαριονέτες», ενώ ταυτόχρονα τον Γέρουν Ντάισελμπλουμ τον χαρακτήρισε ως ένα αναποτελεσματικό όργανο των Γερμανών.

Ο πρώην υπουργός Οικονομικών, χαρακτήρισε πραξικόπημα τις διαπραγματεύσεις για τον τρίτο πακέτο διάσωσης της Ελλάδας λέγοντας: «Ξεκάθαρα ήταν πραξικόπημα, ένα...μεγάλο πραξικόπημα και μάλιστα επιτυχημένο».

«Δεν αναλαμβάνω την ευθύνη γι'αυτό οι ομιλίες μου ήταν μετριοπαθείς, τα σχέδια μου μετρημένα και οι σύμβουλοί μου δεν ήταν τίποτα παρανοϊκοί αριστεροί. Ο λόγος που συνέβησαν όλα αυτά ήταν άλλος. Η αντίπαλη πλευρά εξαπέλυαν ψέματα και δηλητήριο για εμένα και με παρουσίασε ως έναν επικίνδυνο και ακραίο ενώ ήμουν ο πιο δεξιός υπουργός της κυβέρνησης. Εάν όμως ήμουν ένας τρελός, παρανοϊκός αριστερός δεν θα με φοβόντουσαν. Ήθελαν να με ξεφορτωθούν διότι ήξερα το αντικείμενό μου».

Μάλιστα ο ίδιος υποστήριξε πως τις συνεδριάσεις του Eurogroup τις τις ήλεγχε ο υπουργόςΟικονομικών της Γερμανίας, «Αυτός κινούσε όλα τα νήματα. Όλοι οι υπουργοί ήταν οι μαριονέτες του. Ο Σόιμπλε είναι ο ανώτατος άρχοντας του Eurogroup. Αυτός αποφασίζει ποιος θα γίνει πρόεδρος(του Eurogroup, αυτός αποφασίζει την ατζέντα των θεμάτων των μαριονετών, αυτός ελέγχει τα πάντα».
Στο σημείο αυτό ο πρώην Έλληνας υπουργός Οικονομικών καταφέρεται εναντίον του επικεφαλής του Eurogroup, Γέρουν Ντάισελμπλουμ.

«Δεν έχει πραγματική εξουσία, δεν έχει καμία εξουσία. Είναι ένας στρατιώτης, μια μαριονέτα, δεν μπορεί να πάρει καμία απόφαση εάν πρώτα δεν τηλεφωνήσει στον Σόιμπλε. Ο Ντάισελμπλουμ είναι το γρανάζι μια μηχανής... Δεν υπήρχε απολύτως κανένας λόγος να μιλήσω μαζί του, αφού ούτε ήθελε, ούτε μπορούσε, αφήστε που δεν είχε κανένα ενδιαφέρον, να λάβει κάποια απόφαση».
Ωστόσο ο Γιάνης Βαρουφάκης εξήρε το ρόλο του επικεφαλής της ΕΚΤ Μάριο Ντράγκι. «Πρόκειται για έναν εξαιρετικό οικονομολόγο» είπε εκτιμώντας πως ο κ. Ντράγκι «ασφυκτιά» από τους περιορισμούς των αρμοδιοτήτων του.
τιλεγραφγμα.γρ