22 Φεβρουαρίου 2010

Οι Ελληνες εφοπλιστές επιστρέφουν στα ναυπηγείαl



Eπιστρέφουν στα ναυπηγεία οι Ελληνες εφοπλιστές. Οι χαμηλές τιμές εκτιμάται ότι αποτελούν ευκαιρία για όσους διαθέτουν την απαιτούμενη ρευστότητα και προϋποθέσεις χρηματοδότησης προκειμένου να ανανεώσουν το στόλο τους.
Από τις αρχές του έτους έχουν καταγραφεί σημαντικές κινήσεις νέων ναυπηγήσεων από ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Σύμφωνα με τα απολογιστικά στοιχεία για τον Ιανουάριο του 2010 του ναυλομεσιτικού οίκου Allied Shipbroking, η «Νομικός Ευγ.» προχώρησε σε μία παραγγελία ενός Bulk carrier 81.000 dwt στα ναυπηγεία STX με παράδοση το 2010.
Η Anangel Maritime του ομίλου Αγγελικούση προχώρησε στην παραγγελία δυο bulk carrier 180.000 dwt, το ένα στην Daewoo με παράδοση το 2012.
Στα πλοία ξηρού φορτίου επένδυσε και η Polempbros με την παραγγελία δυο πλοίων χωρητικότητας 180.000 dwt, το ένα στα ναυπηγεία Sungdong της Κορέας.
Στα δεξαμενόπλοια η κινητικότητα ήταν λιγότερο έντονη και ξεχωρίζει η απόφαση της Almi Tankers να παραγγείλει οκτώ δεξαμενόπλοια 158.000 dwt, το καθένα στην Daewoo με παράδοση στο διάστημα 2011-2013.
Σημειώνεται ότι η Almi είχε προχωρήσει στα τέλη του 2009 σε μία ακόμη μεγάλη παραγγελία κατασκευής 10 Suezmax δεξαμενοπλοίων (158.000 dwt) στα ναυπηγεία Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co. Ltd (DSME).
Οι τελευταίες επτά ημέρες αποδείχθηκαν πολύ γόνιμες για τα ναυπηγεία, σημειώνει στο εβδομαδιαίο report του ο οίκος Fearnleys, με τα κορεάτικα SPP να κερδίζουν τα 8 από τα 17 υπό ναυπήγηση πλοία που τοποθέτησαν ναυτιλιακές εταιρείες από όλο τον κόσμο.
Τα πέντε από τα οκτώ υπό παραγγελία πλοία ανήκουν σε ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Πρόκειται για την S. Frangoulis που φέρεται να προχώρησε στην παραγγελία δυο πλοίων ξηρού φορτίου, 35.000 dwt το ένα, στα SPP αντί 25,5 εκατ. δολ., με παράδοση το 2011, την Iason Hellenic επίσης για δυο bulk carrier αλλά μεγαλύτερα (82.000 dwt) επίσης στην SPP αντί 36 εκατ. δολ. το ένα, την Goldenport η οποία υπέγραψε συμφωνία για την κατασκευή ενός bulk carrier 82.000 dwt αντί 36 εκατ. δολ. και την Target Marine για δυο bulk carrier 82.000 dwt αντί 35 εκατ. δολ. το ένα.