10 Μαΐου 2010

Την παραμονή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Λονδίνο προκρίνει άρθρο των New York Times

Υπέρ της παραμονής των Γλυπτών του Παρθενών στο Λονδίνο τάσσεται άρθρο των New York Times, όπου τονίζεται, μεταξύ άλλων, ότι πρόκειται για έργα τέχνης με διαχρονική αξία και κληρονομιά του παγκόσμιου πολιτισμού. 

Το άρθρο, που υπογράφεται από τον συντάκτη της εφημερίδας Μάικλ Κίμελμαν, έχει σαν αφορμή το διατυπωμένο από χρόνια ελληνικό αίτημα για επιστροφή των Γλυπτών αλλά και παρόμοια αιτήματα από την Αίγυπτο, το Ιράκ και την Ιταλία για αρχαιότητες που εκτίθενται στο Βρετανικό Μουσείο. 

Ο συντάκτης αναφέρεται αρχικά στο Νέο Μουσείο της Ακροπόλεως (βρίσκει πάντως το κτίρίο «άσχημο εξωτερικά αλλά φωτεινό στο εσωτερικό») και φαίνεται να συμφωνεί με τη «πειστική», όπως λέει, ελληνική θέση ότι το νέο, σύγχρονο Μουσείο είναι ένα καταλυτικό επιχείρημα υπέρ της επιστροφής των Γλυπτών.
Χαρακτηρίζει ωστόσο τα επιχειρήματα της ελληνικής πλευράς «εθνικιστικά και συμβολικά», αν και λέει ότι είναι αρχαιολογικά και νομικά βάσιμα, και εντέλει όχι τόσο ισχυρά όσο τα βρετανικά. Όπως υποστηρίζει, τα Γλυπτά είναι έργα τέχνης που έχουν αποκτήσει ευρύτερη αξία και ότι «λειτουργούν» σαν έργα τέχνης ακόμα και μακριά από το χώρο όπου βρίσκονταν: η τέχνη δημιουργήθηκε σε συγκεκριμένο σημείο και χρόνο αλλά «τελικά ανήκει σε όλους και σε κανέναν».
«Όλοι είμαστε φύλακες του παγκόσμιου πολιτισμού», καταλήγει για να σημειώσει ότι τα Γλυπτά δεν ανήκουν ούτε στους Έλληνες ούτε στους Βρετανούς.
=================
Σ.Σ. Ο αρθρογραφος των New York Times Mike Kimelman -φαινεται ζει σε αλλο "πλανητη"
Συμφωνουμε οτι καθε καλο εργο τεχνης ανηκει στον παγκοσμιο πολιτισμο αρκει να ευρισκεται στην χωρα που φιλοτεχνηθηκε ωστε να ειναι πολος ελξεως επισκπετων για να τα βλεπουν στο φυσικο τους περιβαλλον και οχι σε ξενο. (βλ παλαιοτερη αναρτηση μας.) ομως εδω εχουμε περιπτωση "ΚΛΟΠΗΣ' των μαρμαρων απο τον τοτε "αφραγκο Λορδο Ελγιν"
(Διαβαστε αποσπασμα απο το προφιλ του "διαβοητου Λορδου Ελγιν")
(As English Lords go, Thomas Bruce, the Seventh Earl of Elgin was in bad shape in 1798. His health was poor, he was a bachelor and he was broke")
Με το  προσχημα της συντηρησης και της διαφυλαξης απο την ρυπανση (!!! ποια ρυπανση ? αφου τοτε δεν υπηρχαν αυτοκινητα )  ενεργωντας δολιως, καταφερε και τα πηρε τα μετερεφερε στο Λονδινο  ομως τα πουλησε στο βρεττανικο κοινοβουλιο  τοτε εναντι 35.000 Λ Αγγλιας 
Με αυτα τα χρηματα απ οτι φαινεται ο ιδιος η οι απογονοι του εκτισαν ενα πολυτελες ξενοδοχειο στην πρωτευουσα του Καναδα Οτταβα με την επωνυμια  LORD ELGIN  (!)


 Εδω εχουμε περιτπωση , αρχαιοκαπηλιας κλοπης αρχαιοτητων  και ξεπλυμα βρωμικου χρηματος,και εμπλεκεται το Βρετανικο Μουσειο και το κοινοβουλιο   σαν αποδεκτες προιοντων εγκληματος  και απορουμε γιατι η Ελλαδα δεν κινησε απο τοτε η και τωρα ακομα ,ποινικες διαδικασιες στο Διεθνες Δικαστηριο της Χαγης,και αρκουμεθα ολοι σε επιστολες διαμαρτυριας - συλλαλητηρια η συγκεντρωση υπογραφων και αλλου χαρτοπολεμου
ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ