Ανεβάζουν στροφές στην αγορά πλοίων οι Ελληνες εφοπλιστές, έπειτα από ένα χαλαρό ξεκίνημα στην αρχή του νέου χρόνου. Ολη η γκάμα των πλοίων εμφανίζεται να είναι, αυτή την περίοδο, στο ενδιαφέρον των Ελλήνων εφοπλιστών, με τα δεξαμενόπλοια να κρατούν όμως τα σκήπτρα. Ωστόσο, αγοραστές εμφανίζονται και στα πλοία ξηρού φορτίου, όπως και τα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Στο κλείσιμο του πρώτου μήνα του 2010, οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν πραγματοποιήσει τις περισσότερες επενδύσεις για αγορές πλοίων (654,6 εκατ. δολ.), με τους Κινέζους να ακολουθούν 414,2 εκατ. δολ.
Ομως οι Κινέζοι έχουν αγοράσει περισσότερα πλοία (συνολικά 27) από τους Ελληνες (21 πλοία). Οι Κινέζοι, ακολουθώντας την ίδια ρότα με το 2009, δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για τα πλοία ξηρού φορτίου (έχουν αγοράσει 19), ενώ οι Ελληνες στα δεξαμενόπλοια (11 πλοία, οι Κινέζοι μόλις 3).
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι ο Ιανουάριος του τρέχοντος έτους δείχνει μεγαλύτερη κινητικότητα σε ό,τι αφορά τις αγοραπωλησίες από ό,τι ο αντίστοιχος μήνας πέρυσι.
O ναυλομεσιτικός οίκος Allied Shipbroking είχε καταγράψει, τον Ιανουάριο του 2009, αγορές μόλις 69 πλοίων αξίας 1,42 δισ. δολ., ενώ ο Ιανουάριος του 2010 έκλεισε με αγορές 120 πλοίων, αξίας 2,09 δισ. δολ. Οι καλύτερες προσδοκίες για το 2010 και τα επόμενα χρόνια και οι χαμηλές αξίες των πλοίων έχουν προκαλέσει το ενδιαφέρον των αγοραστών.
Στο μεταξύ, σε νέα αγορά πλοίου υπό κατασκευή προχώρησε η Navios Maritime Holdings, της Αγγελικής Φράγκου. Πρόκειται για ένα Cape χωρητικότητας 180.000 dwt, το οποίο κατασκευάζεται σε ναυπηγείο της Νοτίου Κορέας, το οποίο αγοράσθηκε αντί 55,5 εκατ. δολ.
Το πλοίο θα είναι έτοιμο προς παράδοση το δεύτερο τρίμηνο του 2011 και έχει ήδη εξασφαλίσει ναύλο διάρκειας 12 χρόνων, με μέσο ημερήσιο καθαρό ναύλο 27.431 δολ. Το πλοίο αναμένεται να συνεισφέρει κατά 8,1 εκατ. δολ. στα ετήσια EBITDA και κατά 92,6 εκατ. δολ. τα επόμενα δώδεκα χρόνια.
Η αγορά του πλοίου θα χρηματοδοτηθεί με μετρητά κατά 52,5 εκατ. δολ., ενώ τα υπόλοιπα 3 εκατ. δολ. με μετατρέψιμες προνομιούχες μετοχές.
Ταυτόχρονα, η Navios παρέλαβε ένα ακόμη νεότευκτο από κορεατικά ναυπηγεία, το «Navios Antares», χωρητικότητας 169.059 dwt. Σημειώνεται ότι η Navios Holding έχει εξασφαλίσει την απασχόληση του 89,4% των ημερών λειτουργίας του στόλου της για το 2010, το 65,7% για το 2011 και το 57,0% για το 2012.
Τέλος, στην πώληση του πλοίου «Star Beta», χωρητικότητας 174.691 dwt και με έτος ναυπήγησης το 1993, προχώρησε η Star Bulk Carriers, αντί 22 εκατ. δολ. Η πώληση εντάσσεται στη στρατηγική ανανέωσης του στόλου της εταιρείας. Μετά την πώληση του «Star Beta», η Star Bulk θα ελέγχει ένα στόλο από 10 πλοία, χωρητικότητας 756.587 dwt και με μέσο όρο ηλικίας τα 9,4 χρόνια. Μέσω ναυλώσεων, έχει εξασφαλίσει την απασχόληση του 92% του στόλου της για το 2010.