Ολες οι "θαλασσιες"τραγωδιες εχουν καποια αιτια που κυριως εστιαζεται στην ικανοτητα των πλοιαρχων ᾱξιωματικων και πληρωμα του εκαστοτε πλοιου ως κυριοι υπευθυνοι της τραγωδιας δεδομενου οτι -αυτοι και μονο αυτοι ειναι πανω στο πλοιο οπου μπορουν να πραξουν οτι ειναι δυνατον χωρις να περιμενουν την συναινεση του εφοπλιστου η τις υποδειξεις λιμενικων αρχων αφου μολις το πλοιο αποπλευσει απο καθε λιμενα μετα τον Θεο ειναι ο καπετανιος του καθε πλοιου ο οποιος διατασει τι πρεπει να γινει για την σωτηρια τους και φερει την ευθυνη των αποφασεων του
Μετα το περιεργο ναυαγιο του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ (1912) προσετεθησαν διαφοροι "φωστηρες"οργανισμοι εχοντας εκδοσει εγκυκλιους (IMO -SOLAS-MARPOL) με αρθρα και κανονισμους απο "κολλεγιοπαιδα" οι οποιοι ενω δεν εχουν ταξιδευσει ποτε σε πλοιο υπο αντιξοες συνθηκες κανουν μαθηματα (!) σε εμας τους παλαιμαχους ναυτικους στο πως πρεπει να ενεργησουν συμφωνα με τις ἁστειες"εγκυκλιους των τις οποιες γνωριζουμε επι σειραν ετων με γνωμονα την σωστη λειτουργια του πλοιου και πρωτιστως την ασφαλεια πληρωματος και επβαινοντων
Αυτες οι οδηγιες και αρθρα "δενουν"κυριολεκτικα τα χερια ωστε να παρουν τις σωστες αποφασεις σε περιπτωση κινδυνου αφου ολοι οι πλοιαρχοι και αξιωαματικοι φοβουνται οτι αν δεν ακολουθησουν τις εγκυκλιους θα πανε στην φυλακη με αποτελεσμα να χανονται χιλιαδες ανθρωπινες ζωες σε μολις 1 εως 2 ναυτικα μιλλια αποσταση απο τις πλησιεστερες ακτες (ιδε Costa Concordia-Σαμαινα-και προσφατως το Ο/Γ Norman Atlantic
H Ελληνικη μας Ναυτιλια εδωσε εξετασεις τοσα χρονια χωρις τα "κολλεγιοπαιδα"¨και τους ξενους μεντορες τους που στοχο εχουν να επιβαλουν εναντι αμοιβης την ενταξη εφοπλιστων σε αυτους τους οργανισμους οι οποιοι ησαν αγνωστοι πριν πολλα χρονια και δημιουργηθηκαν με το σκεπτικο"ναχαμε να λεγαμε"και να αιτιολογουμε το "μεροκαματο"" τους
Η περιπτωση του ΤΙΤΑΝΙΚΟΥ (1912)
Αβυθιστο πλοιο made in England εβυθισθει στον Βορειο Ατλαντικο απο λαθος του αξιωαματικου βαρδιας οταν ο "σκαπουλος"" ο οποιος ηταν στην πλωρη ειδοποιησε εν ευθετω χρονω τον αξιωματικο της βαρδιας οτι βλεπει μπροστα του ενα παγοβουνο !\
Το πλοιο ειχε ταχυτητα 22 κομβων την ωρα -μια ταχυτητα πρωτοφανη γιαυτην την εποχη η οποια εδινε την δυνατοτητα γρηγορων ελιγμων με 2 μονο κινησεις στον ναυτη του πηδαλιου
-ΟΛΟ ΔΕΞΙΑ η ΟΛΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ωστε να αποφευχθει η συγκρουση με το παγοβουνο
Ᾱντι αυτου ο Αξιωματικος της νυκτερινης βαρδιας επελεξε να χασει πολυτιμο χρονο να ειδοποιησει τον κοιμωμενο πλοιαρχο και να διαταξει Stop engines kai Full Astern (κρατει οι μηχανες και αναποδα ολοταχως) και αυτο ηταν το μοιραιο λαθος του αντι να διαταξει πηδαλιο ΟΛΟ ΑΡΙΣΤΕΡΑ η ΟΛΟ ΔΕΞΙΑ που με ταχυτητα 22 κομβων θα ηταν αμεση η αλλαγη πορειας και θα ειχε αποφευχθει η συγκρουση με το παγοβουνο
Διατασσοντας "κρατει οι μηχανες"και Full Astern ( αναποδα ολοταχως) αναγκασε το πλοιο να μειωσει ταχυτητα αλλα και ως δεξιοστροφες ελικες ωδηγησαν το πλοιο ΔΕΞΙΑ στο μερος του παγοβουνου ""σκιζοντας κυριολεκτια σαν χαρτι"ολη την δεξια πλευρα του πλοιου απο πλωρη μεχρι πρυμη με το γνωστο αποτελεσμα
Η περιπτωση του ΣΑΜΑΙΝΑ
Λιγα μπορουμε να πουμε αφου υπηρξαν πολλα θυματα σε μολις 1.5 μιλια απο τις ακτες οπου χαθηκαν πολλες ανθρωπινες ζωες δεδομενου οτι ο αξιωματικος υπηρεσιας κατα τα δημοσιευματα ¨εβλεπε ποδοσφαιρο"στην τηλεοραση ενω ο καπετανιος ηταν στην καμπινα του (!!)
Η περιπτωση του φορτηγου ΔΕΣΤΟΣ (κατα τα δημοσιευματα)
Εδω ειναι μια αλλη υποθεση που ευθυνη εχουν οι ναυπηγοι που εδωσαν εντολη την επιμυκηνση του πλοιου ωστε να φορτωνει περισσοτερο φορτιο χωρις σχετικες μελετες για Stability Study του πλοιου η αν υπηρχε επρεπε να ειχαν εξετασθει απο εμπειρογνωμονες
Κανενα πλοιο εκ κατασκευης δεν βυθιζεται εκτος αν τορπιλιστει
Η περιπτωση του Costa Concordia (Italia)
Πολλες ανθρωπινες ζωες χαθηκαν σε αποσταση ενα μιλλι απο τις ιταλικες ακτες
Ο Ιταλος καπετανιος Σκετινο ηταν ο πρωτος που εγκατελειψε το πλοιο και πηγε να κοιμηθει στο σπιτι του ενω το πλοιο εβυθιζετο και σημερα αντιμετωπιζει ποινη φυλακισης 20 ετων απο Ιταλικο Δικαστηριο και αναμενεται η αποφαση
ΠΡΟΣΦΑΤΟ NORMAN ATLANTIC
4-5 Μιλλια αποσταση απο τον κολπο της Αυλωνας (αλβανια) και λιγα μιλλια απο τις Ελληνικες ακτες
Παλι και εδω εχουμε ανθρωπινα θυματα (2 ελληνες προς το παρον)
Αναλγησια του πλοιαρχου και αξιωματικων αφου μολις εκδηλωθηκε η πυρκαγια στο Γκαραζ (και οχι σε ολο το πλοιο )ᾱναλογα με την εκταση της πυρκαγιας επρεπε αμεσως χωρις να ζητησει εντολες απο κανεναν επρεπε να οδηγησει το πλοιο στην πλησιεστερη ακτη (δηλαδη μιση ωρα ) και να προσαραξει το πλοιο σε καποια παραλια και ειδικα στον κολπο της αυλωνας οπου σαν κολπος επικρατει ηρεμια ωστε να αποβιβαστουν με ασφαλεια οι επιβατες
Αντι αυτου επελεγη το μεγαλο "show" της απο αερος και θαλασσης σωτηριας των επιβατων με πολλα θυματα
ΕΔΩ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑ