Ξεπέρασε το 30% η πρόοδος της σήραγγας του μετρό προς Πειραιά. Ο Μετροπόντικας... «έκανε γιορτές» στον σταθμό του Κορυδαλλού προκειμένου να συντηρηθεί και θα ξεκινήσει και πάλι το έργο του μέσα στον Ιανουάριο, με σκοπό να φθάσει στη Νίκαια τον Μάιο. Με αργούς ρυθμούς η εξέλιξη των έργων της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά, που υστερούν σαφώς του χρονοδιαγράμματος.
Στην επέκταση του μετρό προς Πειραιά, οι ολιγόμηνες καθυστερήσεις δεν επηρεάζουν σοβαρά το χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η πρόοδος στα μέτωπα του έργου είναι η ακόλουθη:
• Σταθμός Αγίας Βαρβάρας. Ο σταθμός βρίσκεται υπό κατασκευή.
• Σταθμός Κορυδαλλού. Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σκυροδέτησης της πλάκας θεμελίωσης του σταθμού. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής μόνιμης επένδυσης του σταθμού (σκυροδέτηση εξωτερικών περιμετρικών τοιχίων και υποστυλωμάτων από το επίπεδο -3 των αποβαθρών έως το επίπεδο -2 της πλάκας έκδοσης εισιτηρίων καθώς και από το επίπεδο -2 της πλάκας έκδοσης εισιτηρίων έως το επίπεδο -1).
• Σταθμός Μανιάτικων. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης του σημείου όπου θα διέλθει η σήραγγα.
• Σταθμός Πειραιά. Συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης του δικτύου αποχέτευσης, η αρχαιολογική διερεύνηση στο φρέαρ «Ρολόι», η κατασκευή του δικτύου ΗΛΠΑΠ και η κατασκευή πεζοδρομίων.
• Σταθμός Δημοτικού Θεάτρου. Βρίσκονται σε εξέλιξη οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την εκσκαφή του σταθμού. Στο φρέαρ «Δεληγιάννη» πραγματοποιούνται εργασίες, ενώ στο φρέαρ «Πανεπιστήμιο» έχει ξεκινήσει η αρχαιολογική διερεύνηση.
Συνολικά, έχει κατασκευαστεί το 31,5% της σήραγγας. Επί του παρόντος, το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων είναι σε συντήρηση στον σταθμό Κορυδαλλού, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει την εκσκαφή το αμέσως επόμενο διάστημα.
Αντίθετα με τη γενικά καλή πορεία της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, η επέκταση της γραμμής του τραμ βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, η Αττικό Μετρό επέκτεινε σχεδόν κατά 50% το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της επέκτασης του τραμ, με νέα καταληκτική ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2016. Οσον αφορά την εξέλιξη των εργασιών:
• Ξεκίνησαν οι εργασίες μετατόπισης δικτύων στην οδό Λαμπράκη και η τροποποίηση του δικτύου ΗΛΠΑΠ στην οδό Κόνωνος.
• Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στο απέναντι της διαδρομής του τραμ πεζοδρόμιο της οδού Γρ. Λαμπράκη, στην αναστροφή της οδού Λαμπράκη (περιοχή διέλευσης τροχιόδρομου), στα πεζοδρόμια της γέφυρας Λαμπράκη και της οδού Μικράς Ασίας.
Στην επέκταση του μετρό προς Πειραιά, οι ολιγόμηνες καθυστερήσεις δεν επηρεάζουν σοβαρά το χρονοδιάγραμμα. Σύμφωνα με την Αττικό Μετρό, η πρόοδος στα μέτωπα του έργου είναι η ακόλουθη:
• Σταθμός Αγίας Βαρβάρας. Ο σταθμός βρίσκεται υπό κατασκευή.
• Σταθμός Κορυδαλλού. Ολοκληρώθηκαν οι εργασίες σκυροδέτησης της πλάκας θεμελίωσης του σταθμού. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής μόνιμης επένδυσης του σταθμού (σκυροδέτηση εξωτερικών περιμετρικών τοιχίων και υποστυλωμάτων από το επίπεδο -3 των αποβαθρών έως το επίπεδο -2 της πλάκας έκδοσης εισιτηρίων καθώς και από το επίπεδο -2 της πλάκας έκδοσης εισιτηρίων έως το επίπεδο -1).
• Σταθμός Μανιάτικων. Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής και προσωρινής αντιστήριξης του σημείου όπου θα διέλθει η σήραγγα.
• Σταθμός Πειραιά. Συνεχίζονται οι εργασίες παράκαμψης του δικτύου αποχέτευσης, η αρχαιολογική διερεύνηση στο φρέαρ «Ρολόι», η κατασκευή του δικτύου ΗΛΠΑΠ και η κατασκευή πεζοδρομίων.
• Σταθμός Δημοτικού Θεάτρου. Βρίσκονται σε εξέλιξη οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την εκσκαφή του σταθμού. Στο φρέαρ «Δεληγιάννη» πραγματοποιούνται εργασίες, ενώ στο φρέαρ «Πανεπιστήμιο» έχει ξεκινήσει η αρχαιολογική διερεύνηση.
Συνολικά, έχει κατασκευαστεί το 31,5% της σήραγγας. Επί του παρόντος, το μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων είναι σε συντήρηση στον σταθμό Κορυδαλλού, ενώ αναμένεται να ξεκινήσει την εκσκαφή το αμέσως επόμενο διάστημα.
Αντίθετα με τη γενικά καλή πορεία της επέκτασης του μετρό προς Πειραιά, η επέκταση της γραμμής του τραμ βρίσκεται πολύ πίσω σε σχέση με το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Για τον λόγο αυτό, άλλωστε, η Αττικό Μετρό επέκτεινε σχεδόν κατά 50% το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης της επέκτασης του τραμ, με νέα καταληκτική ημερομηνία τον Φεβρουάριο του 2016. Οσον αφορά την εξέλιξη των εργασιών:
• Ξεκίνησαν οι εργασίες μετατόπισης δικτύων στην οδό Λαμπράκη και η τροποποίηση του δικτύου ΗΛΠΑΠ στην οδό Κόνωνος.
• Σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες στο απέναντι της διαδρομής του τραμ πεζοδρόμιο της οδού Γρ. Λαμπράκη, στην αναστροφή της οδού Λαμπράκη (περιοχή διέλευσης τροχιόδρομου), στα πεζοδρόμια της γέφυρας Λαμπράκη και της οδού Μικράς Ασίας.