Δύο νέες εμπλοκές είχαμε σήμερα στο Αιγαίο σε μια νέα περίοδο έντασης που έχει εγκαινιάσει η τουρκική Αεροπορία (ΤΗΚ) το τελευταίο διάστημα.
Πιο συγκεκριμένα 6 τουρκικά μαχητικά F-16C block 40 CCIP τα οποία απογειώθηκαν από την ΑΒ στο Μπαλίκεσίρ εισήλθαν στον ελληνικό FIR μεταξύ Χίου και Σάμου και κινήθηκαν νότια παραβιάζοντας τον Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ). Αμέσως ζεύγος αεροσκαφών αναχαίτισης F-16 block 52+ απογειώθηκε από την βάση ετοιμότητας στο Καστέλι (133 ΣΜ) για την αναχαίτιση των τουρκικών μαχητικών, τα οποία βρίσκονταν εντός του ΕΕΧ. Τα 6 τουρκικά μαχητικά εκ των οποίων τα δύο έφεραν οπλισμό δεν αντέδρασαν και απομακρύνθηκαν από τον ΕΕΧ και το FIR Αθηνών κινούμενα εντός του FIR Λευκωσίας με πορεία νότια και ανατολικά.
Τα ελληνικά μαχητικά τότε αποσύρθηκαν από την περιοχή και προσγειώθηκαν πίσω στην 133ΣΜ.
Τα θέμα όμως δεν είχε λήξει. Μόλις τα μαχητικά της ΠΑ προσγειώθηκαν τα τουρκικά ανέστρεψαν την πορεία τους γυρίζοντας πίσω προς το ελληνικό FIR. Τότε με εντολή από το εΚΑΕ ένα άλλο ζεύγος μαχητικών ετοιμότητας F-16 block 52+ απογειώθηκε αυτή τη φορά από τη Σούδα προς αναχαίτιση των τουρκικών μαχητικών.
Η πρώτη επαφή με τον τουρκικό σχηματισμό έγινε 40 ν.μ. περίπου νότια από το Καστελόριζο (Μεγίστη) και εντός του ελληνικού FIR. Οι Τούρκοι πιλότοι τότε αντέδρασαν. Τα δύο οπλισμένα τουρκικά F-16C ξεκίνησαν επικίνδυνους ελιγμούς με στόχο τον εγκλωβισμό των ελληνικών μαχητικών ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα τουρκικά F-16 παρέμειναν μενεντός του ελληνικού FIR αλλά σε σχετική απόσταση.
Σύμφωνα με πληροφορίες η εμπλοκή ήταν σκληρή με τους Τούρκους να επιχειρούν να αποφύγουν τα μαχητικά της ΠΑ «κάνοντας οτιδήποτε δυνατό» όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά κύκλοι του ΓΕΕΘΑ. Εις ματην όμως. Τα μαχητικά της ΠΑ σταθερά βρίσκονταν στην ώρα «6» των τουρκικών μαχητικών.
Τότε οι Τούρκοι πιλότοι διέκοψαν την εμπλοκή πετώντας προς την περιοχή του σχηματισμού των υπολοίπων τουρκικών μαχητικών. Και πάλι όμως το επεισόδιο δεν έληξε εκεί. Μόλις τα μαχητικά της ΠΑ άλλαξαν πορεία αφού είχαν αναχαιτίσει τα τουρκικά, τα τελευταία επιχείρησαν να εγκλωβίσουν πάλι τα ελληνικά μαχητικά (κλασική τουρκική τακτική σε αποχωρούντα μαχητικά).
Τότε τα F-16 ανέστρεψαν και επακολούθησε νέα σκληρότερη εμπλοκή αυτή τη φορά 60 ν.μ. νότια από το Καστελόριζο αρνούμενοι οι Τούρκοι πιλότοι πεισματικά να αποδεχθούν το αποτέλεσμα της πρώτης εμπλοκής. Και η δεύτερη όμως είχε το ίδιο αποτέλεσμα, και έτσι τα τουρκικά μαχητικά αποχώρησαν μαζί με τα υπόλοιπα F-16 τα οποία παρακολουθούσαν την εμπλοκή.
Συνολικά ο τούρκικος σχηματισμός εκτός από τις εμπλοκές πραγματοποίησε ακόμη 5 παραβάσεις του FIR Αθηνών όπως και 5 παραβιάσεις του EEX.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Πιο συγκεκριμένα 6 τουρκικά μαχητικά F-16C block 40 CCIP τα οποία απογειώθηκαν από την ΑΒ στο Μπαλίκεσίρ εισήλθαν στον ελληνικό FIR μεταξύ Χίου και Σάμου και κινήθηκαν νότια παραβιάζοντας τον Εθνικό Εναέριο Χώρο (ΕΕΧ). Αμέσως ζεύγος αεροσκαφών αναχαίτισης F-16 block 52+ απογειώθηκε από την βάση ετοιμότητας στο Καστέλι (133 ΣΜ) για την αναχαίτιση των τουρκικών μαχητικών, τα οποία βρίσκονταν εντός του ΕΕΧ. Τα 6 τουρκικά μαχητικά εκ των οποίων τα δύο έφεραν οπλισμό δεν αντέδρασαν και απομακρύνθηκαν από τον ΕΕΧ και το FIR Αθηνών κινούμενα εντός του FIR Λευκωσίας με πορεία νότια και ανατολικά.
Τα ελληνικά μαχητικά τότε αποσύρθηκαν από την περιοχή και προσγειώθηκαν πίσω στην 133ΣΜ.
Τα θέμα όμως δεν είχε λήξει. Μόλις τα μαχητικά της ΠΑ προσγειώθηκαν τα τουρκικά ανέστρεψαν την πορεία τους γυρίζοντας πίσω προς το ελληνικό FIR. Τότε με εντολή από το εΚΑΕ ένα άλλο ζεύγος μαχητικών ετοιμότητας F-16 block 52+ απογειώθηκε αυτή τη φορά από τη Σούδα προς αναχαίτιση των τουρκικών μαχητικών.
Η πρώτη επαφή με τον τουρκικό σχηματισμό έγινε 40 ν.μ. περίπου νότια από το Καστελόριζο (Μεγίστη) και εντός του ελληνικού FIR. Οι Τούρκοι πιλότοι τότε αντέδρασαν. Τα δύο οπλισμένα τουρκικά F-16C ξεκίνησαν επικίνδυνους ελιγμούς με στόχο τον εγκλωβισμό των ελληνικών μαχητικών ενώ τα υπόλοιπα τέσσερα τουρκικά F-16 παρέμειναν μενεντός του ελληνικού FIR αλλά σε σχετική απόσταση.
Σύμφωνα με πληροφορίες η εμπλοκή ήταν σκληρή με τους Τούρκους να επιχειρούν να αποφύγουν τα μαχητικά της ΠΑ «κάνοντας οτιδήποτε δυνατό» όπως ανέφεραν χαρακτηριστικά κύκλοι του ΓΕΕΘΑ. Εις ματην όμως. Τα μαχητικά της ΠΑ σταθερά βρίσκονταν στην ώρα «6» των τουρκικών μαχητικών.
Τότε οι Τούρκοι πιλότοι διέκοψαν την εμπλοκή πετώντας προς την περιοχή του σχηματισμού των υπολοίπων τουρκικών μαχητικών. Και πάλι όμως το επεισόδιο δεν έληξε εκεί. Μόλις τα μαχητικά της ΠΑ άλλαξαν πορεία αφού είχαν αναχαιτίσει τα τουρκικά, τα τελευταία επιχείρησαν να εγκλωβίσουν πάλι τα ελληνικά μαχητικά (κλασική τουρκική τακτική σε αποχωρούντα μαχητικά).
Τότε τα F-16 ανέστρεψαν και επακολούθησε νέα σκληρότερη εμπλοκή αυτή τη φορά 60 ν.μ. νότια από το Καστελόριζο αρνούμενοι οι Τούρκοι πιλότοι πεισματικά να αποδεχθούν το αποτέλεσμα της πρώτης εμπλοκής. Και η δεύτερη όμως είχε το ίδιο αποτέλεσμα, και έτσι τα τουρκικά μαχητικά αποχώρησαν μαζί με τα υπόλοιπα F-16 τα οποία παρακολουθούσαν την εμπλοκή.
Συνολικά ο τούρκικος σχηματισμός εκτός από τις εμπλοκές πραγματοποίησε ακόμη 5 παραβάσεις του FIR Αθηνών όπως και 5 παραβιάσεις του EEX.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr