Το Κινέζικο Ναυτικό διέσωσε ένα πετρελαιοφόρο τάνκερ από από μια επίθεση πειρατών το Σάββατο 15 Απριλίου στον Κόλπο του Άντεν, ενώ διεθνή πρακτορεία αναφέρουν ότι δυο πειρατές σκοτώθηκαν κατά τη διάρκεια πυροβολισμών στην ίδια περιοχή, χωρίς να έχει διευκρινιστεί αν πρόκειται για το ίδιο περιστατικό.Το με σημαία Παναμά πλοίο Al-Heera προσεγγίστηκε από μαι λέμβο με πέντε πειρατές πάνω της, οι οποίοι προσπαθούσαν να επιβιβαστούν στο τάνκερ νότια από το Balhaf της Υεμένης. Όπως γίνεται κατανοητό από τις ειδησεογραφικές πληροφορίες, οι πειρατές πυροβόλησαν το τάνκερ κατά τη διάρκεια της προσπάθειας να το καταλάβουν.
Το πλήρωμα κατάφερε να στείλει ένα σήμα κινδύνου που έγινε αντιληπτό από το κινεζικό ναυτικό. Αμέσως εστάλη στο σημείο η φρεγάτα Χενγκγιάνγκ, πρώτα με το ελικόπτερο της που έδιωξε τους πειρατές. Σύμφωνα με την PLA Daily, την επίσημη εφημερίδα του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLA) της Κίνας δεν υπήρξαν τραυματισμοί και το πετρελαιοφόρο τάνκερ έλαβε εξουσιοδότηση να συνεχίσει το ταξίδι του.
Το πλοίο Al-Heera, που φέρεται να είχε ένοπλη φρουρά πάνω, ανήκει στην Gulf Energy των ΗΑΕ και κατασκευάστηκε από την Yardimci Deniz το 2001.
Σε μια ξεχωριστή είδηση που δεν έχει διευκρινιστεί αν αφορά το ίδιο περιστατικό, δύο πειρατές σκοτώθηκαν από πυροβολισμούς και ένας πληγώθηκε από ξένες ναυτικές δυνάμεις, ενώ προσπαθούσαν να καταλάβουν ένα αγνώστων στοιχείων πλοίο κοντά στον Κόλπο του Άντεν.
Την είδηση αναμετέδωσε το Associated Press την Κυριακή, επικαλούμενο στέλεχος των δυνάμεων καταπολέμησης της πειρατείας στην Πούντλαντ. Οι δύο άνδρες ήταν μέρος μιας ομάδας εννέα πειρατών, το υπόλοιπο των οποίων κατάφερε να εγκαταλείψει το σημείο, από τη στιγμή που εξαπολύθηκαν οι πυροβολισμοί.
Μετά από ένα διάλειμμα αρκετών χρόνων που οι ναυτικές δυνάμεις καταπολέμησης της πειρατείας κατάφεραν να εκμηδενίσουν την δραστηριότητα των Σομαλών πειρατών, αυτοί φαίνεται να ξαναβγαίνουν τους τελευταίους μήνες στα ανοιχτά του Κόλπου του Άντεν, με ένα κύμα ένοπλων επιθέσεων εναντίον πλοίων που διασχίζουν τον Ινδικό Ωκεανό.
Η οργάνωση Oceans Beyond Piracy αναφέρει σε έκθεση της ότι η κατάσταση στη Σομαλία, που εξέθρεψε αρχικά την άνθιση της πειρατείας δεν έχει αλλάξει. Απλά τα τελευταία χρόνια έλαβε άλλες μορφές θαλάσσιας εγκληματικότητας, όπως το λαθρεμπόριο και το trafficking.
Από το 2000, σχεδόν 5.000 ναυτικοί κρατήθηκαν όμηροι από Σομαλούς πειρατές. Στο απόγειο της πειρατικής δραστηριότητας στη Σομαλία το 2010, υπήρχαν πάνω από 1.000 ναυτικοί που κρατούνταν όμηροι σε όλη την χώρα.
e-naytilia