Τα μειωμένα κέρδη που κατέγραψε το 2016 ο κολοσσός της διεθνούς ναυλομεσιτείας Clarksons οδήγησαν τη διοίκηση να προχωρήσει σε αναγκαστικές περικοπές στα bonuses των ανώτερων στελεχών.
Ειδικότερα, ο διευθύνων σύμβουλος Andi Case, ο οικονομικός διευθυντής Jeff Woyda αλλά και ο επικεφαλής επενδυτικής τραπεζικής Peter Anker, έλαβαν μειωμένα bonuses για το έτος που έφυγε, όπως ανακοίνωσε η Clarksons στο ετήσιο report της, το οποίο κυκλοφόρησε την Τετάρτη (5 Απριλίου).
Τα κέρδη της Clarksons για το 2016 διαμορφώθηκαν στα 55,9 εκατ. δολάρια (44,8 εκατ. στερλίνες), έναντι κερδών ύψους 63 εκατ. δολαρίων (50,5 εκατ. στερλίνες) το έτος 2015, γεγονός που έκανε τη διοίκηση να προχωρήσει στις αντίστοιχες περικοπές στα ούτως ή άλλως υψηλά bonuses.
Όπως σημείωσε στο ετήσιο report και ο πρόεδρος της επιτροπής αμοιβών της ναυλομεσιτικής εταιρείας, Ed Werner, τα bonuses κινήθηκαν σε μικρότερα επίπεδα από εκείνα του 2015, αντανακλώντας τη μικρή μείωση των κερδών που καταγράφηκε στα αποτελέσματα της χρήσης του 2016.
Συγκεκριμένα, ενώ ο μισθός του Andi Case παρέμεινε αμετάβλητος στα 685.967 δολ./χρόνο (550.000 στερλίνες/χρόνο), τα bonuses που έλαβε μειώθηκαν στα 3,66 εκατ. δολ. (2,94 εκατ. στερλίνες), έναντι 4,36 εκατ. δολ. (3,5 εκατ. στερλίνες) το 2015. Έτσι, οι ετήσιες απολαβές του για το 2016 διαμορφώθηκαν στα 4,59 εκατ. δολ. (3,68 εκατ. στερλίνες).
Αντίστοιχα, τα bonuses του Jeff Woyda μειώθηκαν και κυμάνθηκαν στα 789.772 δολ. (633.0000 στερλίνες), διαμορφώνοντας τις ετήσιες απολαβές του για το 2016 στα 1,36 εκατ. δολ. (1,09 εκατ. στερλίνες), έναντι 1,85 εκατ. δολ. (1,48 εκατ. στερλίνες) το 2015.
Όσο για τον Peter Anker, τα bonuses που έλαβε ανήλθαν στα 789.772 δολ. (633.0000 στερλίνες), διαμορφώνοντας τις ετήσιες απολαβές του για το 2016 στα 1,27 εκατ. δολ. (1,02 εκατ. στερλίνες), που κινήθηκαν ελαφρώς ανοδικά σε σχέση με το 2015, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 1,23 εκατ. δολ. (991.000 στερλίνες), παρά τη φετινή μείωση στα bonuses.
Πάντως, όπως τόνισε χαρακτηριστικά στο ετήσιο report ο πρόεδρος της Clarksons, James Hughes-Hallett, οι αγορές -τουλάχιστον σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα- θα συνεχίσουν να δέχονται πιέσεις, παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιοι παράγοντες που μαρτυρούν ότι η κατάσταση αρχίζει να αλλάζει προς το καλύτερο, όπως είναι για π.χ. η μικρή βελτίωση στη ζήτηση, καθώς και η μειωμένη διαθεσιμότητα τονάζ.
Σημειώνεται ότι η Clarksons είναι εισηγμένη στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου ενώ αποτελεί ηγέτιδα δύνμη στη διεθνή ναυλομεσιτεία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ: SHIPPING FOCUS: Συνάντηση Κουρουμπλή-Μέρκελ στο Αμβούργο
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: VesselsValue: Πώς διαμορφώθηκαν οι τιμές στις αγοραπωλησίες πλοίων – Οι κινήσεις της εβδομάδας
mononews,gr