22 Ιανουαρίου 2016

«Μετασεισμοί» από την πώληση του ΟΛΠ στην COSCO



«Φουντώνουν» οι αντιδράσεις για την πώληση του ΟΛΠ στην κινεζική COSCO. Οι ΟΜΥΛΕ, λιμενεργάτες του ΟΛΠ και ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ εκφράζουν την αντίθεσή τους στη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την πώληση του λιμανιού, ενώ ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ζητά την παραίτηση του Θοδωρή Δρίτσα.
Η Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος και οι λιμενεργάτες, σε ανακοίνωσή τους, αναφέρουν ότι η κυβέρνηση πουλάει το λιμάνι και χαρίζει δισεκατομμύρια στην COSCO. Κάνουν, ακόμη, λόγο για «σκοτεινό παρασκήνιο« σχετικά με την πώληση του λιμανιού.
Αναλυτικά: 
«Η χθεσινή ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ απεικονίζει το σκοτεινό παρασκήνιο, το οποίο εκτυλίχθηκε τους τελευταίους μήνες και ιδιαίτερα τον τελευταίο μήνα σχετικά με την πώληση του ΟΛΠ.
Απόκρυψη της μιας και μοναδικής προσφοράς, αυτής της COSCO, μυστικές διαπραγματεύσεις και δήθεν κατάθεση νέων προσφορών και τελικά το μεγάλο ξεπούλημα διανθισμένο με πολλά παραμύθια.
Άλλωστε, μόλις πρόσφατα, ο πρώην Υπουργός Οικονομικών κ. Βαρουφάκης ήταν τόσο αποκαλυπτικός. Η επίσκεψή του στην ΣΕΠ (COSCO) και εν συνεχεία η μετάβαση του κ. Δραγασάκη στο Πεκίνο είχαν σαν στόχο να αγοράσει η Κίνα ελληνικά ομόλογα. Όμως, όπως είπε ο κ. Βαρουφάκης, ένα τηλεφώνημα από το Βερολίνο σταμάτησε την Κίνα να προχωρήσει σ’ αυτή την κίνηση. 
Έτσι και δάνειο από την Κίνα δεν πήραμε και το Λιμάνι «τζάμπα» τους το δίνουμε.
Πέρα από την γενική πολιτική διαφωνία μας για την πώληση των Λιμανιών εδώ έχουμε να κάνουμε με ένα μεγάλο οικονομικό σκάνδαλο.
Συγκεκριμένα :
  1. Γίνεται σύνδεση της πώλησης του ΟΛΠ με την χρηματιστηριακή αξία της μετοχής, σε μια περίοδο όπου το Χ.Α, αλλά και άλλα χρηματιστήρια βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά. Αυτό αποτελεί οικονομικό έγκλημα σε βάρος του ΟΛΠ.
  2. Μεταβιβάζεται ολόκληρος ο Δημόσιος ΟΛΠ έναντι €280,5 εκ. στον ξένο μονοπωλιακό όμιλο της COSCO, σύμφωνα με την αποτίμηση του κρίσιμου 51% των μετοχών από το ΤΑΙΠΕΔ.
Εδώ, στην πολυσπούδαστη ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ δεν δίνεται απάντηση σε δύο κρίσιμα ερωτήματα :
1. Πώς πωλείται ολόκληρος ο ΟΛΠ έναντι €280,5 εκ., όταν, σύμφωνα με στοιχεία της Κυβέρνησης, η Καθαρή Παρούσα Αξία (ΚΠΑ) της παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ και εν συνεχεία του Προβλήτα ΙΙΙ ήταν €1,05 δις;
Η COSCO θα αγοράσει το πλειοψηφικό πακέτο των μετοχών (51%) έναντι €280,5 εκ., ενώ θα εισπράττει από την θυγατρική της ΣΕΠ το ενοίκιο της παραχώρησης των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ, το οποίο το 2015 ήταν €38 εκ.. Έτσι, χωρίς να υπολογίζουμε την αύξηση του ανωτέρω ενοικίου, που το ίδιο το ΤΑΙΠΕΔ έχει προϋπολογίσει και η οποία προβλέπεται από την Σύμβαση Παραχώρησης, θα έχουμε κατ’ ελάχιστο και με σημερινές τιμές, το εξής αποτέλεσμα : 40 έτη Χ €38 εκ. =  €1,520 δις
Αν από αυτό αφαιρέσουμε το τίμημα που δίνει σήμερα η COSCO για την αγορά του 51% με πλήρη έλεγχο του Λιμανιού απομένει καθαρό κέρδος για την COSCO  €1,239,5 δις.
2. Τι γίνεται με τις παράνομες φοροαπαλλαγές της COSCO, τις οποίες οφείλει στο Ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με την απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού της ΕΕ; Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους και αποτυπώνουν την ΑΛΗΘΕΙΑ. Όλα τα άλλα που αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ για το δήθεν υψηλό τίμημα, τις δήθεν επενδύσεις, που όμως θα χρηματοδοτηθούν από κονδύλια ΕΣΠΑ ή η χορήγηση μερισμάτων στο Δημόσιο από το 16% των μετοχών για πέντε (5) χρόνια, όταν σήμερα το Δημόσιο λαμβάνει μέρισμα για το 74,5% των μετοχών που κατέχει, είναι λογιστικές αλχημείες που στοχεύουν στην συγκάλυψη της αλήθειας.
Η Κυβέρνηση οφείλει να πάρει θέση σε όλα αυτά. Έχει ευθύνη απέναντι στον Πειραϊκό λαό, τους εργαζόμενους και τον Ελληνικό λαό συνολικά.
Το ξεπούλημα του Λιμανιού δεν μπορεί να προχωρήσει. Άμεσα θα αναλάβουμε πρωτοβουλίες με φορείς και Αυτοδιοίκηση, τόσο σε νομικό επίπεδο, όσο και σε αγωνιστικό επίπεδο.
Ο ΑΓΩΝΑΣ των εργαζομένων συνεχίζεται».

«Να παραιτηθεί ο Δρίτσας γιατί διαδήλωνε»

Από την πλευρά του ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης καλεί τον υπουργό Ναυτιλίας να παραιτηθεί επειδή πριν γίνει κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ διαδήλωνε για να μην πραγματοποιηθεί η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού.
Ο βουλευτής της Ν.Δ. χαιρετίζει την απόφαση της κυβέρνησης για την πώληση του 67%, αλλά κάνει λόγο για «έναν χρόνο παλινωδιών και πολιτικού στρουθοκαμηλισμού».
«Με αποτέλεσμα να έχει χαθεί ήδη πολύτιμος χρόνος για την οικονομία και τη χώρα και να έχουν ήδη αποχωρήσει οι 5 από τους 6  υποψήφιους επενδυτές» σημειώνει ο Μ. Βαρβιτσιώτης και σχολιάζει ότι «Από σήμερα ο αρμόδιος Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Δρίτσας, που θα κληθεί να την επικυρώσει, είναι έκθετος και οφείλει να παραιτηθεί. Όταν ήταν στην Αντιπολίτευση διαδήλωνε στους δρόμους κατά της ιδιωτικοποίησης. Πριν από ένα χρόνο, στις προγραμματικές δηλώσεις της Κυβέρνησης, δεσμευόταν ότι «ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού παραμένει και ότι η ιδιωτικοποίηση σταματάει εδώ».

«Θα όφειλε να είναι σεμνότερος»

Στον Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη απάντησε άμεσα ο κ. Δρίτσας καλώντας τον να είναι πιο «σεμνός» και σημειώνοντας ότι η κυβέρνηση «δίνει καθημερινή μάχη για να σώσει οτιδήποτε αν σώζεται, από τις συσσωρευμένες καταστροφικές συνέπειες μιας 5χρονης πολιτικής».
Αναλυτικά:
«Ο κύριος Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, έχει ζητήσει και στο παρελθόν την παραίτησή μου για τους ίδιους λόγους. Τον παραπέμπω στην τότε απάντησή μου (15/5/2015), η οποία ισχύει και σήμερα. Θα όφειλε πάντως, να είναι σεμνότερος, αφού όλοι γνωρίζουν ότι, αυτή η Κυβέρνηση δεν αναλώνεται στο δημοφιλές για την παράταξή του σπορ, της νομής της εξουσίας, αλλά δίνει καθημερινή μάχη για να σώσει οτιδήποτε αν σώζεται, από τις συσσωρευμένες καταστροφικές συνέπειες μιας 5χρονης πολιτικής.
Όπως γνωστοποίησα εχθές, αργά τη νύχτα, έχω ζητήσει από το ΤΑΙΠΕΔ όλα τα στοιχεία, σχετικά με την πώληση. Όταν τα παραλάβω, θα τοποθετηθώ. Αυτό, για μένα, σημαίνει πολιτική αξιοπρέπεια χωρίς τεχνάσματα φθηνής πολιτικής.
Όσο για την προσποίηση ότι, δεν γνωρίζει για ποιο πραγματικό λόγο δεν εμφανίστηκαν περισσότεροι υποψήφιοι επενδυτές, ούτε γνωρίζει, ποιος φταίει για τη οικονομική κατάσταση της χώρας, επιβεβαιώνει ότι, και από τη θέση του Υπουργού Ναυτιλίας για ενάμιση χρόνο και 1 χρόνο στη θέση υπεύθυνου τομέα Ναυτιλίας της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, δεν έμαθε ότι, όσο πιο πρόχειρα σκέπτεται κανείς, τόσο μεγαλύτερη αισθάνεται την ανάγκη να μιλάει».

«Προχωράνε στο ξεπούλημα του μεγαλύτερου λιμανιού»

Για «ξεπούλημα» κατηγορεί την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝ.ΕΛΛ. και ο γενικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Πειραιά και πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ επισημαίνοντας ότι «Πρόκειται για την μεγαλύτερη πολιτική αθλιότητα και το πιο ακραίο ανοσιούργημα που πραγματοποιεί η κυβέρνηση της λεγόμενης "αριστεράς"». 
«Σημειώνουμε ότι μέχρι και τον Μάη του 2015 διακήρυσσαν ακριβώς το αντίθετο τα στελέχη της και επί σειρά ετών κατακεραύνωναν με τον δημόσιο λόγο τους την οποιαδήποτε απόπειρα για την περαιτέρω ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ. Σήμερα χωρίς ίχνος ντροπής και ενοχής ολοκληρώνουν την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ που είχαν εγκαινιάσει οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ – Ν.Δ.
Θλιβεροί και τραγικοί πρωταγωνιστές σε αυτό το έγκλημα σε βάρος του δημόσιου παραγωγικού πλούτου του ελληνικού λαού Τσίπρας – Δραγασάκης – Σταθάκης – Τσακαλώτος και από κοντά τους ο κ. Θοδ. Δρίτσας.....» αναφέρει ο Αντώνης Νταλακογεώργος.
Στην ανακοίνωση, ακόμη, τονίζεται ότι «Το ξεπούλημα του ΟΛΠ και μάλιστα με εξευτελιστικό τίμημα δείχνει ότι είναι αδίστακτοι και προσφέρουν τον πλούτο της χώρας στο μεγάλο εγχώριο και ξένο πολυεθνικό κεφάλαιο. Τα όσα ισχυρίζεται η ηγεσία του ΤΑΙΠΕΔ είναι παντελώς ανυπόστατα περί 1,5 δις ευρώ... Στην πραγματικότητα το τίμημα όπως αυτό διαμορφώνεται με την πώληση του 67% των μετοχών (22 ευρώ ανά μετοχή) ανέρχεται σε 280 εκατομμύρια ευρώ, αυτά και μόνο αυτά θα δοθούν άμεσα, στην τιμή αυτήν κλειδώνει η πώληση του υπόλοιπου 16% το οποίο θα δοθεί σε 5 χρόνια. Στην πραγματικότητα η COSCO θα αυτοχρηματοδοτήσει την «επένδυσή» της αφού αγοράζοντας τον ΟΛΠ θα εισπράττει τα ενοίκια τα οποία υποχρεούταν να καταβάλει η ΣΕΠ Α.Ε για τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ».
Ο γενικός γραμματέας του Εργατικού Κέντρου Πειραιά στρέφει τα βέλη του και προς τις προηγούμενες κυβερνήσεις καταλογίζοντας ευθύνες και σε ΠΑΣΟΚ - Ν. Δ. και σχολιάζει «Προφανώς τώρα αυτές οι ίδιες δυνάμεις θα χύνουν κροκοδείλια δάκρυα για τα δικαιώματα και τις θέσεις των εργαζομένων οι οποίες δεν διασφαλίζονται και δεν κατοχυρώνονται...... Ήταν επίσης οι ίδιες δυνάμεις και οι φορείς της πόλης οι οποίοι ονειρεύονταν μέτωπα και συμμαχίες με τον εκλεκτό Δήμαρχο της πόλης που στηρίχθηκε από το κεφάλαιο και τους εφοπλιστές......»
«Για το ταξικό εργατικό αγωνιστικό κίνημα η υπογραφή  της κυβέρνησης και του παραρτήματός της το ΤΑΙΠΕΔ, δεν το δεσμεύει και για τον λόγο αυτόν θα συνεχίσει και θα κλιμακώσει τους αγώνες του για να μετατραπεί σε κουρελόχαρτο για τα σκουπίδια η συμφωνία κυβέρνησης και COSCO για το ξεπούλημα του μεγαλύτερου λιμανιού της χώρας μας» καταλήγει η ανακοίνωση.

Κορκίδης: Η πώληση θα αξιολογηθεί

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π., Βασίλης Κορκίδης, επισημαίνει ότι «η κατάληξη της συμφωνίας, έναντι του συνολικού τιμήματος, για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών της Ο.Λ.Π. Α.Ε., πρέπει να αξιολογηθεί, εάν αντιστοιχεί με τις τεράστιες αναπτυξιακές προοπτικές και μελλοντικές  δυνατότητες του μεγαλύτερου λιμανιού της Χώρας»
«Το τίμημα που συμφωνήθηκε στα 368,5 εκ. ευρώ για την αγορά του 67% των μετοχών στα 22 ευρώ ανά μετοχή, έναντι    των 13 ευρώ της σημερινής χρηματιστηριακής αξίας και η δέσμευση για επενδύσεις ύψους 350 εκ. ευρώ, έναντι των 290 εκ. ευρώ της αρχικής προσφοράς, θα κριθεί ασφαλέστερα στο μέλλον ως οικονομική πράξη, με τη πιθανή προσέλκυση επενδυτών και τη γεωπολιτική αναβάθμιση της χώρας ως πύλης εισόδου στην Ευρώπη.
Η διαχείριση του μεταβατικού σταδίου, μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας μεταβίβασης, χρήζει ιδιαίτερης προσοχής και σημασίας, αφού τα διάφορα εργασιακά και πολλά άλλα θέματα για τη τήρηση των όρων της Σύμβασης Παραχώρησης, σε βάθος πενταετίας, μεταξύ Ο.Λ.Π. και Ελληνικού Δημοσίου παραμένουν ανοιχτά » σημειώνεται στην ανακοίνωση.
Παράλληλα το πρόεδρος του Ε.Β.Ε.Π. αναφέρει «Οι εξελίξεις μπορούν να βρουν πρόσφορο έδαφος, αποφέροντας θετικά αποτελέσματα για την ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας και κοινωνίας, αλλά και εν γένει της Εθνικής Οικονομίας, υπό την προϋπόθεση της διατήρησης εργασιακής ειρήνης και αποφυγής του αρνητικού κλίματος και των παρατεταμένων συγκρούσεων, μεταξύ όλων των εμπλεκομένων μερών, οι οποίες μπορεί να πλήξουν περαιτέρω την δοκιμαζόμενη επιχειρηματικότητα της Χώρας μας.
Αν και  επιλογή του Ε.Β.Ε.Π. θα ήταν η μακροχρόνια μίσθωση, αντί για την πώληση, τουλάχιστον, επαναφέρουμε την πρότασή μας για αγορά μετοχών του Ο.Λ.Π. μέρους του υπόλοιπου 7%, που κατέχει το ΤΑ.Ι.ΠΕ.Δ., από τοπικούς θεσμικούς επιχειρηματικούς φορείς και Επιμελητήρια, ως συμβολική κίνηση διατήρησης της σύνδεσης του επιχειρηματικού κόσμου του Πειραιά και των χρηστών ναυτιλιακών υπηρεσιών με το μεγαλύτερο λιμάνι της Χώρας.  
Στο project της Κίνας για τον «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» και την ανάπτυξη των θαλάσσιων υποδομών, όπου από την Ασία μέχρι την Ευρώπη αναμένεται να επενδυθούν, ίσως και περισσότερα από 100 δις δολάρια, το λιμάνι του Πειραιά πρέπει και αξίζει να αποκομίσει το μεγαλύτερο δυνατό όφελος για την οικονομία, την κοινωνία και τη Χώρα…».

Ξενάγηση διαμαρτυρίας την Κυριακή

Την ίδια στιγμή, η Ένωση Μονίμων και Δοκίμων Λιμενεργατών ΟΛΠ διοργανώνει ξενάγηση διαμαρτυρίας στο λιμάνι του Πειραιά την Κυριακή από την Εναλλακτική Δράση και το Δίκτυο Προστασίας Σαρωνικού με τη στήριξη του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων και άλλων συλλογικοτήτων και κοινωνικών κινημάτων. 
«Η συμβολική αυτή δράση γίνεται στα πλαίσια καμπάνιας ενημέρωσης της κοινής γνώμης ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και είναι μια περιήγηση στην Ηετιώνεια Πύλη, το Σιλό, τις πέτρινες δεξαμενές Βασιλειάδη και την αποθήκη Κανέλου που αποτελούν μνημεία σύγχρονης ιστορίας και σχεδιάζεται να παραχωρηθούν σε ιδιωτικά συμφέροντα» αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Ικανοποίηση από το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο

Την ιδιαίτερη ικανοποίησή του εκφράζει με δημόσια δήλωσή του ο Πρόεδρος του Ελληνοκινεζικού Επιμελητηρίου κ. Κωνσταντίνος Γιαννίδης για τη μεταβίβαση του 67% των μετοχών της ΟΛΠ Α.Ε. στην κινεζική COSCO.
Ως Πρόεδρος του αρμόδιου θεσμικά φορέα για την ελληνοκινεζική επιχειρηματική συνεργασία, που λειτουργεί εδώ και μία 20ετία, κατόπιν έγκρισης Προεδρικού Διατάγματος, επισημαίνει ότι η Κίνα σήμερα και η COSCO δίνουν σταθερά ψήφο επενδυτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.
Αναλυτικά:
«Το λιμάνι του Πειραιά από ένα λιμάνι, που πολλάκις καταλάμβανε περίοπτη θέση στις διεθνείς μαύρες λίστες των ναυτιλιακών μεταφορών, έχει πλέον τις βάσεις να διεκδικήσει όχι μόνον ευρωπαϊκή αλλά και παγκόσμια πρωτιά στον τομέα της μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η Κίνα αποτελεί στρατηγικό εταίρο της χώρας μας και με όλες τις περιπέτειες της ελληνικής Οικονομίας συνεχίζει σταθερά να δίνει ψήφο εμπιστοσύνης στην Ελλάδα.
Με τη λειτουργία της νέας προβλήτας το 2017 η εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων θα εκτιναχθεί στα 6,2 εκατ. teus από 3,7 εκατ. που είναι σήμερα.
To ανοιχτό ενδιαφέρον της COSCO στο ναυπηγοεπισκευαστικό τομέα, ο οποίος είναι κλάδος που βρίσκεται στην… εντατική τουλάχιστον την τελευταία 10ετία αφήνοντας στην ανεργία και τη φτώχεια χιλιάδες εργαζομένους και αποστερώντας δισεκατομμύρια ευρώ από τους παράλληλους επιχειρηματικούς κλάδους, που θα μπορούσαν να έχουν αναπτυχθεί καθώς και το ενδιαφέρον για το έργο ανάπτυξης του διεθνούς Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο Πεδίο, προσδοκούμε να προχωρήσουν χωρίς καθυστερήσεις.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το Ελληνοκινεζικό Επιμελητήριο από το 2008 όταν άλλοι φορείς διατηρούσαν επιφυλάξεις και δεν μιλούσαν με ξεκάθαρα διατυπωμένες απόψεις όλα αυτά τα χρόνια, είχε σαφή θέση υπέρ της επένδυσης και με δημόσιες ανακοινώσεις είχε τονίσει ότι αυτή η επένδυση θα αποτελέσει πρόκριμα και για περισσότερες.
Ως άνθρωποι που ανήκουμε στον πυρήνα του επιχειρηματικού κόσμου της Ελλάδας και ως θεσμικός επιχειρηματικός φορέας θα δείξουμε κι εμείς από την πλευρά μας Μηδενική Ανοχή σε όποια κέντρα δεν επιθυμούν ελληνικές και ξένες επενδύσεις κι ανάπτυξη. Η Ελλάδα πρέπει να προχωρήσει μπροστά τιμώντας την ιστορία της και διδασκόμενη από συμπεριφορές του παρελθόντος, οι οποίες και μας οδήγησαν στο σήμερα της φτώχειας και της ανεργίας του 27%. Όλα αυτά μας οδήγησαν στην… εξαγωγή 300.000 και πλέον Ελλήνων κι Ελληνίδων σε Ευρώπη και τρίτες χώρες αλλά όχι σε ικανοποιητική παραγωγή και εξαγωγές. Ας διδαχθούμε επιτέλους από την Ιστορία μας!».